{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Hvor meget mad {{forumTopicSubject}}

Hey KG
Jeg har en killing på 8 mdr. Hun er en blanding mellem en bengal og en Maine coon, hun vejer 4,3 kg. Jeg giver hende ca. 100 g tørfoder i løbet af dagen og 1 1/2 pose Vådfoder. Jeg syntes at hun er begyndt at få lidt mave og er blevet i tvivl om hun får for meget mad ? Hvad mener i og hvor meget mad giver i jeres killinger
Mvh Pernille og myntemis.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget mad
  • #1   6. dec 2020 Min killing på 7 måneder har tørkost frit tilgængelig.
    De er i voksealderen så der skal være noget at vokse af smiley


  • #2   6. dec 2020 Med 13 katte herunder 3 killinger så tør der tørkost fremme 24/7
    Og vådfoder efter hvor meget de gider men killingerne får det vel 3-4 gange om dagen

    Men du skal nok til at overveje om barnet skal på voksenfoder


  • #3   6. dec 2020 Hun får Hill's Science Plan Young Adult Sterilised, men er det bedre at skifte til voksen mad, hun får også Vådfoder 4 gange om dagen og alt bliver spist.

  • #4   6. dec 2020 hvis du mener at hun er ved at blive lidt til den tykke side, så ja
    jeg har 3 killinger på voksen foder af den simpel grund at de ikke gider killingfoder
    og det fungere rigtig fint. De vokser godt i højden og længden. og ikke så meget i breden smiley
    de er så 5 og 6 mdr


  • #5   11. dec 2020 Der findes ikke mus specielt til killinger, så at fodre med foder, der er specielt til killinger er ret unødvendigt. Jeg går til gengæld efter fedt- og proteinindhold. Minimum 20% fedt og minimum 30% protein fra kød.

    Mine 17 katte har fri adgang til både voksen og killingefoder.

    En stor del af mine er fertile og har svært ved at holde fedt på kroppen, så derfor har de også killingefoder, der typisk indeholder lidt mere.

    Jeg har ingen killinger pt. men kun voksne katte og 3 ungdyr.


Kommentér på:
Hvor meget mad

Annonce