2.797 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Min kats lange negle .. HJÆLP Min kats lange negle .. HJÆLP

Jeg har min skønne kat gennem 15 år og indenfor den sidste måned er hendes negle begyndt at hænge fast i alt. Gulvtæppet, dynen, hendes tæppe, og vores tøj..
Hun bruger stadig sit kradsebræt men kan man gøre andet for at bekæmpe dette problem ?

Ikke kun for min skyld men også for hendes. Hun har det med at få overbalance pga at hun sidder fast smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kats lange negle .. HJÆLP
  • #1   15. jul 2008 Har læst at katte skal have klippet kløer ca hver 3. uge...

• #2   15. jul 2008 Hun har ALDRIG fået gjort det før ?

Og dette er et nyopstået problem ? :S

Men det kan nok godt passe.. hm .

• #3   15. jul 2008 vi klipper dem bare selv smiley

• #4   15. jul 2008 Du kan købe en saks specielt lavet til kattens klør og klippe dem indimellem, når de bliver for lange. Bare pas på ikke at klippe for langt ned.

• #6   15. jul 2008 TUSIND TAK ..
    Er rigtig glad for alle jeres råd.
    Har lige kigget på hendes negle og de ser ganske normale men dog lange..

Hun skal en tur til dyrlægen snart og så får jeg hende til at se på dem og så bliver jeg nok nød til at øve mig i negle klipning (:

• #7   15. jul 2008 Felis. Sagde ikke at man skulle, men at det var noget jeg havde læst i en kattebog. Så MÅSKE er der noget om det, men ja det skal selvfølgelig kun gøres efter behov.

• #8   16. jul 2008 Prøv evt. at klippe en enkelt klo ad gangen.
    Min gamle seniorkat fik også for lange kløer. Heldigvis kunne hun godt lide at få nusset poter. Så engang imellem, når vi sad og nussede, og hun var helt afslappet, listede jeg mig til at klippe en millimeter af en klo eller to (hun opdagede det knapt). Tror ikke hun havde brudt sig om at få klippet alle kløerne på én gang.

• #9   16. jul 2008 Hej
    vi klipper også dem selv :o)
    Og vores virker glad for det bagefter..

• #10   16. jul 2008 kimiob - hvor har du læst det? Lyder underligt. Har man et kradsetræ eller to/kommer katten ud, så burde den kunne klare det selv.
    Skulle den blive for lange og hænge fast, kan man klippe spidsen af... (bare dne yderste spids, man kan købe specielle negleklippere til katte, men i starten brugte jeg lige så fint en alm. 3-i-1)

Jeg klipper på mine der skal til udstilling (dvs. Diego pt), og de andre klarer det selv. Ingen poblemer.

• #11   16. jul 2008 Eva. Har læst det i Aschehougs kattebog....

• #12   16. jul 2008 Ja, er de ikke så glade for det, kan det være en ide at gøre det når man alligevel ligger og nusser med dem, en enkelt eller to, og så mere nus.. :o)

• #13   16. jul 2008 Vi klipper kløer på alle vores indekatte - vel at mærke kun på forpoterne. Indekatte slider ikke deres kløer som udekatte gør, og når de hvæsser kløer, så gør de det primært for at fjerne klo-skæl og ikke for at slide kløerne (det ligger jo i ordet "hvæsse" at skærpe ;o)).
    Det er absolut ikke unormalt at klippe kløer på indekatte og heller ikke svært. Som hos hunde skal man holde godt øje med, at man ikke kommer op til den del, hvor blodkar og nerver sidder, men det er tydeligt at se på kloen, hvor det klare stykke stopper.

Kommentér på:
Min kats lange negle .. HJÆLP

Annonce