{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Ny kat i hjemmet - døgnrytme og løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Jeg har for et par dage siden hentet vores nye kat hjem, hun er 2 år gammel og adopteret fra en, der var blevet allergisk.
Vi fik at vide at hun var meget kærlig, gerne ville putte mm. men tidligere ejer havde kun haft hende i 2 måneder, så der var nogle ting han ikke kunne svare på.
Hun er ikke neutraliseret, det er planen at hun skal, men først når hun er blevet tryg ved os og det er noget af det jeg ville høre om.
Vi har forsøgt at give hende plads, får lov at "trække sig" og prøver at lade hende komme til os.
Lige da hun kom gemte hun sig i lang tid, det var fx meget svært at få sele af hende, det er gået stille og roligt fremad, men hun er fortsat meget hurtig væk hvis vi kommer for tæt på, hun vil gerne nusse men kun hvis vi er meget forsigtige og helst i øjenhøjde, så vil hun til gengæld meget gerne nusse. Hun er faktisk kun vågen de første par timer om morgenen, resten af dagen sover hun, men det lyder til hun står op med det samme vi går i seng. Hun miaver rigtig meget, vrider sig, løfter bagdelen, det er svært at sige hvor meget af natten det står på, den første nat sov min datter/jeg på skift i stuen, der miavede hun til ved 3 tiden (gab).

Mit spørgsmål er, kan det ikke godt være løbetid? Jeg er lidt usikker på hvordan vi skal gøre hende ordentlig tryg ved os, når vi faktisk ikke er sammen med os. Hun trækker op på 1.salen, hvor vi ikke kommer så meget i løbet af dagen, også selvom der egentlig kan være fint ro i stuen. Vi vil rigtig gerne lege med hende, men skal vi gøre noget mere for det?
Prøver vi at "fange" hende mens hun er lidt vågen kan vi godt få lov at nusse hende, men hun kommer ikke ned alligevel.
Håber der er nogen af jer erfarne katte-ejere der kan hjælpe.

Vh
Sanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kat i hjemmet - døgnrytme og løbetid
  • #1   9. jan 2021 et par dage er faktisk meget kort tid
    så at hun allerede nu gerne vil snakke med jer er flot

    bare giv hende noget tid så skal hun nok blive en dejlig kat
    når I får hende neu så bliver det endnu bedre
    jeg ville dog nok se at få en tid når hendes løbetid er overstået.
    for det lyder meget som om at hun er i løb nu

    det er altså meget normalt ved voksne katte at der godt kan gå noget tid inden de falder til og vil snakke med ny ejer
    nogle gange op til et par uger, måske mere
    men så lang tid tid behøver I så ikke at vente når hun allerede nu er nået så langt

    det vil blive meget bedre når hun er blevet neu. så falder hun også til ro
    løbetidere kan give stress - både for katten og for ejerene.


  • #2   9. jan 2021 Hehe, smart af tidligere ejer at blive allergisk, lige da katten gik i løbetid smiley

    "det var fx meget svært at få sele af hende"

    En sele hun havde på, da hun kom? eller?......
    Det er i hvert fald for tidligt at begynde at gå tur med hende i sele.

    Og tillykke med katten smiley Hun skal nok falde til efter neutralisation og lidt tilvænningstid i sit nye hjem.


  • #3   10. jan 2021 Tidligere ejer havde givet hende sele på, da vi hentede hende, han mente at jeg godt kunne sidde med hende uden at være i transportkasse, det turde jeg dog ikke, men er helt med på at vi skal vente med gåtur smiley

    Tusind tak for svar - vi tager den med ro. Vi venter med at tage hende til dyrelægen til vi kan få lov til at "tage om hende".


Kommentér på:
Ny kat i hjemmet - døgnrytme og løbetid

Annonce