{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Udedørs {{forumTopicSubject}}

Hej vi har 2 skønne katte som er ude/inde katte, da vi lige er flytte i nyt hus kommer de selvfølgelig ikke ud før.om nogle uger. Men sagen er den at, deres nye kattelem skal være ude i udestuen som er kolder end resten af huset. Vi have en plan om at udestuen skulle være deres base når vi ikke er hjemme. De har hver deres hule som de kan putte i der ude. Men jeg har bare navøs for om de kommer til at fryse der ude. De har begge en god pels og elsker og komme ud. Her i vinter halvåret er de dog mest inde og sover dagen lang og vil kun ud når de skal besøge. Er der nogle mere jeg kan gør for at de ikke kommer til at gå og fryse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udedørs
  • #1   9. jan 2021 Hvorfor må de ikke være helt inde i huset når I ikke er hjemme? Hvis de har en ren bakke og foder, så er der jo intet problem i det?

  • #2   9. jan 2021 Da vist døren står åben ind til huset fra udestuen bli'r der rigtigt koldt og det os dyrt i varme

  • #4   9. jan 2021 Jeg ville have samme pyllerbekymringer. Men for katte som er vant til at være længe ude ad gangen året rundt, skal det nok være fint med de lune huler i udestuen smiley
    Et par uldtæpper i hulerne og evt. også en kasse med halm ... så skal de nok kunne holde varmen.
    Alternativt kan I holde kattene inde i huset, indtil det bliver lidt lunere i vejret - og indtil da kun lade dem komme ud, mens I er hjemme til at lukke dem ind.


  • #5   9. jan 2021 Flamingo er måske løsningen. smiley
    Gustav har et hundehus isoleret med flamingo og halm i bunden.
    Så har han en flamingo plade med en dun vest på i drivhuset.
    Og endelig en flamingo kasse men bark i bunden.
    Han ynder at ligge alle stederne, især når det regner.
    Han er for det meste inde når tager på arbejde til hun kommer hjem men i weekenden vælger han tit at være ude meget af tiden hvor han ligger og sover.
    Flamingo kassen bruger han mest om sommeren.
    Drivhus og hundehus om vinteren.
    Også i frostvejr.
    Nogen gange vil han hellere være ude selvom det er koldt selvom han bare kan komme ind så jeg er sikker på han ikke fryser.
    Man kan også mærke at flamingoen er helt varm når han har ligget der smiley


    profilbillede
  • #6   9. jan 2021 Her er han i hundehuset hvor man kan se flamingoen

    profilbillede
  • #7   9. jan 2021 Forstår godt, at I ikke kan have døren til udestuen stående åben pga. varmeforskellen. En kattelem mere fra udestue til resten af huset kunne måske være en løsning. Det behøver jo ikke være en chiplem, når den sidder indenfor.
    Det kommer nok an på, hvad kattene har været vandt til, om det vil være synd, hvis de ikke kan komme ind, når I ikke er hjemme. Mange trives fint med det, med adgang til varme huler, men jeg er nok lidt for pylret til det smiley


  • #8   9. jan 2021 "men jeg er nok lidt for pylret til det"
    ...... siger ejeren af KGs mest tykpelsede kat smiley smiley


  • #9   9. jan 2021 Ha ha Tinka #8... Ja, men alligevel ligger min Tinka i min seng, når hun er alene hjemme smiley

  • #10   10. jan 2021 Vi har en kattelem fra udestuen uden chip ind til huset, og en fra udestuen med chip ud i haven så vi kan have lukket døren ud til udestuen. Det fungere 100%
    Den fra udestuen ind i huset har vi sat i et lille skab, så når vi lukker kattene ind for natten kan de se at døren er lukket smiley


    profilbillede
  • #11   10. jan 2021 Lukket for natten. smiley

    profilbillede
  • #12   10. jan 2021 Kattelem ind til udestuen.. smiley
    God ide´som Morten skriver med flamingoen smiley


    profilbillede
  • #13   10. jan 2021 Jette vi kan bare ikke sætte en kattelem i fra udestuen ind i huset ?? og da huset er lejet.

  • #14   10. jan 2021 Måske kunne i sætte en i ruden ??, den vil jo kunne skiftes når man flytter.. Ellers sæt/læg Flamingo i pladserne i udestuen. smiley

  • #15   10. jan 2021 Ja man kan godt få kattelem til glas som det ses herunder i Gustavs drivhus.
    Eller man kan pille nederste rude ud af døren til udestuen og købe et stykke plexiglas til kattelemmen.
    Så har man ruden stående til man flytter.
    smiley
    PS din løsning er smart Jette


    profilbillede
  • #16   10. jan 2021 vi har også adgang til løbegården fra udestuen
    vi har så valgt at der bliver sat en kattelem i døren ud til udestuen

    pt har vi dog et gardin foran døråbeningen, og det holder en del på varmen
    vi gør det at når kattene er i løbegården ja så lukker vi for varmen, og der bliver først tændt igen når der bliver lukket i løbet af eftermiddagen
    sådan at vi gjordt det i mange år.
    vi har også boet til leje hvor vi havde adgang til løbegården fra køkkenet. her kunne vi hellere ikke sætte kattelem i døren, men så satte vi gardin op og igen når der åben ja så var der lukket for varmen.
    man vænner sig til at det er lidt køligere i en periode af dagen.
    bedst er det dog hvis man har brandeovn

    I kunne jo også se om I kunne finde en brugt dør og sætte den i og så sætte en kattelem i. Når I så ikke længere skal bo der så bytter I døren ud igen.


Kommentér på:
Udedørs

Annonce