{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Nr 3 kat? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg er ikke så tit herinde og skrive, men har altså lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med?

Vi bor i en 3 værelses lejlighed på 95 kwm og har 2 katte og et barn. Min svigermor fik killinger den 18 Juli og nu begynder min kæreste at plage om en kat mere! Jeg har sagt nej da jeg synes, at det ville være synd med tre katte i en lejlighed og jeg ved heller ikke hvordan de to andre vil reagere på nr 3, og gider ikke alle de kattehår når vi har et barn der kravler. Jeg støvsuger hver dag, og det bliver jo ikke bedere med en ekstra kat.

Det jeg ville høre jer om var om i synes det ville være synd at have tre katte i en lejlighed? Og om i har nogle erfaringer omkring det?

Knus Chanette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nr 3 kat?
  • #1   21. jul 2008 hej, du virker ikke som om du vil ha nummer 3 og hvis du ikke vil syntes jeg ikke i skal ha en til

    men ellers er lejligheden stor nok

    men hvis du allereder er trær af katte hår, bliver der jo ikke mindre af endu en kat


  • #3   21. jul 2008 Hehe jeg bander slet ikke over kattehårene smiley Det høre jo med. Men man ligger vel ikke mærke til om det er to eller tre katte det er vel minimal hvad der bliver af ekstra kattehår? Jeg har et højty kradsebræt som de kan klatre op ad, og en reol som hænger på væggen der kan de godt lide at sove.
    Jeg tænker også på hvordan de to andre mon vil reagere på at der kom en ny? Hugo er lidt bisse, og der gik lidt tid før han vendte sig til mini.


  • #4   21. jul 2008 Det er lidt svært. Et eller andet sted vil jeg gerne have en mere. Jeg ved godt at jeg skrev at jeg ikke gider alle de kattehår,men det er altså ikke noget jeg bander langt væk. Jeg støvsuger alligevel hver dag fordi vores barn kravler. men jeg elsker mine katte og kattehårene er bare noget vi må tage med smiley
    Hvor mange kattebakker skal man ha med tre katte?


  • #5   21. jul 2008 Jeg har en bakke til mine to katte og det går fint den bliver skiftet to gange om dagen, så skal jeg vel have en ekstra. Jeg vil ihvertfald tænke mig meget om inden jeg roder mig ud i at få et mis mere;) Det ville være ærgeligt, hvis de andre ikke kunne acceptere den og vi så blev nød til at komme af med den igen.

  • #6   21. jul 2008 Ja, vi har masser af legetøj, men de gider ikke rigtig bruge det. De vil hellere jagte hinanden og lege sammen Vi køber et kradsebrædt mere hvis vi tager imod katten.

  • #7   21. jul 2008 Ja det er rigtig. Mine forældre har haft deres kat siden jeg var 4 hun er 17 nu men er blevet blind, så de overvejer at aflive hende, men det er rigtigt, at man skal tænke sig godt om og det har vi også gjort jeg ser ihvertfald frem til, at have vores katte i mange år endnu forhåbentligt hehe. Men vi flytter jo også i hus engang så der har de mulighed for at komme ud også.

  • #8   21. jul 2008 Hun har det ikke godt. Jeg ringede og snakkede med dyrelægen. Fortalte hende at hun spandt hele tiden, og dyrelægen sagde at det kunne være et tegn på stress. Hun render forvirret rundt, og går ind i ting. Hun kan ikke finde ud af hvor hun er og når vi kalder på hende bliver hun forvirret og gå i modsatte retning af hvor vi er . Hun spiser heller ikke så meget som hun plejer. Hun kan ikke selv finde madskålen selvom at den står hvor den plejer. Ved ikke hvor værdigt det er for hende at leve videre?

  • #10   21. jul 2008 Ja, det bliver hårdt men man bliver nød til at tænke på katte så.



  • #11   21. jul 2008 Jeg håber at de acceptere den. Det er noget af en risiko at tage ihvertfald. Hugo kan godt være lidt hård! Det var han ved Mini, men der gik ca en måned, og så var det ovre.

  • #12   21. jul 2008 Okay. Det er lidt sjovt. Det er min svigermor, som har fået 4 killinger. Den ene får min svigerinde, som i forvejen har en kat. De to andre tager min svigerfar, og den sidste tager vi måske smiley

  • #13   21. jul 2008 Jeg syntes personligt at dig og din man skal være afklaret om i begge to har interesse i flere katte............da det både koster penge, tid og rengøring..........det er vigtigt at du ikke løber surt i det hvis det er dig der hænger på den med hensyn til børn og dyr for så ender det måske med at du skal af med katten igen og det er synd...............med hensyn til pladsen er det ingen problemer bare de har kradsetræer og steder de kan komme op på for at få lidt fred............kh. Pia

  • #14   21. jul 2008 Det er også derfor at jeg vil tænke ekstra over det inden vi vælger at få den. Tid og penge er intet problem. Selvom at der selvfølgelig er mindre tid efter man har fået barn,men der er tid nok til at kæle og lege med kattene. Vi sørge selvfølgelig for at der er de ting de har brug for så de ikke keder sig smiley

  • #15   21. jul 2008 Er der forskel på kattens temperament, hvis det er en han eller hun? Det er to hankatte jeg har. Ville det være dumt med en hankat mere eller skal jeg vælge en hunkat?

Kommentér på:
Nr 3 kat?

Annonce