{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.662 visninger | Oprettet:

Dårlig mave efter pensilinkur {{forumTopicSubject}}

Min norske dreng kan ikke tåle penisilin.......første dag efter han var i behandling for tandkødsbetændelse kastede han op 3 gange og var rigtig skidt tilpas og ville intet spise før næste dag........men har heldigvis spist godt siden.....efter 4 dage er han begyndt at få blød afføring som sætter sig i hans pels......og vi er tvunget til at klippe det af og rense efter og det er jo ikke det sjoveste..........han virker ikke sløj eller træt og er som han plejer...........men han har oven i fået T/D fra Hills og Bucacat tandpasta som han skal have dagligt mod tandkødsbetændelsen............kan fodderet spille et puds eller er det penisilinen som stadig har indflydelse på hans mave.............erfaringer modtages.......kh. Pia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig mave efter pensilinkur
  • #1   21. jul 2008 hvis han ikke kan tåle pencilin skal han jo have noget andet antibiotika..

    jeg ved der findes baytrill, som man bruger tilbl.a. tamrotter, da de ikke kan tåle pencilin


  • #2   21. jul 2008 Det lyder som hams bror. Elo får også blød mave, vi giver altid zoolac sammen med antibiotikaen, her er det som regel antirobe, der slår maverne i stykker (og det smertestillende de kan finde på at kaste op af).

    Et brat foderskift kan også slå hans mave i stykker. Her pleger vi at bruge et stykke tid på at stabilisere maverne ovenpå en antibiotikakur.


  • #3   21. jul 2008 Det pencilin han har fået............ville ikke fjerne betændelsen men sætte processen igang så vi kunne behandle med speciel kost og tandbørstning og dyrlægen og hvis han ville kaste op eller få tynd mave skulle vi stoppe med pencilinen og det gjorde vi samme dag..........men symptomerne på den bløde afføring er kommet flere dage efter og det er det der undre mig.............og måske er det kosten............indtil videre har vi taget T/D (mod tandsten ) fra får at se om det har en indvirkning.....men det kan jo selvfølgelig også være at det er fordi vi er igang med behandlingen af der kommer flere affaldsstoffer ud............og resultere i dårlig afføring..........

  • #4   21. jul 2008 Hej Pernille ja vi er heldige med vores drenge..........jeg behandler ham også med zollac og det har han fået 2 gange daglig i 2 dage.........får at få stabiliceret maven............T/D blander vi sammen med hans kitten fodder og han spiser begge dele.......har også prøvet dental kost og det var ikke sagen.........

  • #5   21. jul 2008 Mon ikke I blot skal væbne jer med lidt tålmodighed, jeg tror, at det er en kombination af antibiotikaen og foderskiftet.



  • #6   21. jul 2008 Ja det er en stor forandring............for han fordøjelse og at han skal ha børstet tænder hver dag men deet går rimelig godt........og jeg håber at det vil hjælpe...........Pernille .hvordan går det med dine kattet tænder........

  • #7   21. jul 2008 Her er vi også begyndt med tandbørstning, det holder vi dog fri fra her i ferien, men ellers synes jeg, at det hjalp, dog uden at fjerne betændelsen, men det blev i hvert fald ikke værre.

  • #8   21. jul 2008 Dyrlægen mener heller ikke at det er nødvendigt at give ham ultralyd for tandsten ..............men at vi skal forsøge med at bryde det røde tandkød ned og allerede efter et par dage ser det en anelse bedre ud..........men det er ikke nemt at komme hele vejen rundt om tandkødet især ikke på indersiden...........Pernille hvor længe har I døjet med tandproblemer........

  • #9   21. jul 2008 Øh, tjah, det er vel næsten altid i denne flok - de værst angrebne er Miko (som har fået rykket alle tænder ud) og Faruq, som har fået rykket 3 tænder ud. Både Elo og Garai har det også markant, med Hera er det ikke så slemt.



  • #10   21. jul 2008 Hej Pernille ..............Hvor er det hæsligt at alle dine dyr er ramt ..........og så voldsomt.............det må ha kostet en masse bekymringer.........selvom katte godt kan klare sig uden tænder er det sku sørgeligt ..............jeg håber ikke at vi skal det samme igennem...........

  • #11   22. jul 2008 Hej Lis................det kunne være det næste alternativ at bruge clindaymycin...........lige nu bruger jeg Bucacat tandpasta og T/D men venter lige 2 dage med special kosten ............for at se om det har indvirkning på hans afføring...........dyrlægen sagde at rødt tandkød ofte var hos ungkatte og specielt norske skovkatte som lider af det........men jeg er utrolig stædig og kæmper en kamp og skal nok få bugt med det..............hvad med klorhexidin i flydene form............har du nogle erfaringer med det.............

  • #12   22. jul 2008 Det er klorhexidin vi bruger til at børste tænderne med - bucacat får de som belønning lov til at slikke af tandbørsten og bruger det egentlig ikke rigtig som behandling.

  • #13   22. jul 2008 Hvor købes dette zollac henne og hvodan bruges det?

  • #14   22. jul 2008 ollac fås hos dyrelægen og er på en sprøjte i geleform kommer ud i ca. 1 cm. ad gangen og behandles efter behov.............

  • #15   22. jul 2008 Pernille bliver deres tænder og pels ikke helt misfarvet af klorhexidinen............jeg kan huske at Margrethe havde et lille sår på læben og pelsen blev brunlig............

  • #16   22. jul 2008 Ikke det jeg har bemærket, den fortynding vi bruger, er ikke tilsat farve.

  • #17   22. jul 2008 klorhexidin ligner destileret vand ......og hvis vi mennesker bruger det til mundskyl vil vores tænder i løbet af kort tid blive misfarvet (brune) som kan være svært at få børstet væk............men det er et utroligt godt healene produkt som let kan fjerne lugt og infektion..........bruger det selv i crem form til sår..............

  • #18   22. jul 2008 Hej Lis er det prisen 13.5 for pillerne ...........det er billigt nok vi gav omkring 57.00 for 10 kapsler ...........og pengene lige ud af vinduet........hvis Gambas infektion ikke bliver bedre med tiden vil jeg prøve jeres forslag..............knus fra mig..........og tak for informationerne

  • #19   23. jul 2008 Hej Lis det er godt du er så en klog kone.............du ved simpelt hen alt..............hvad er colestum for noget...........findes det hos dr. dyr eller er det en hekst brug...............griner...............ja det er godt at der er flere muligheder inden tænderne falder ud...........men tak anyway...........knus fra Gamba og mig

  • #20   23. jul 2008 undskyld tastaturet............(hekse bryg) skal der stå............

  • #21   23. jul 2008 Det er jo på tysk og det er straks værre.............har sku glemt en del siden 10 klasse..............men det lyder sikkert meget spændene..........

Kommentér på:
Dårlig mave efter pensilinkur

Annonce