{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Dårlig/sart mave {{forumTopicSubject}}

Øv øv. Jeg har mig en killing med dårlig mave. smiley

Da maven begyndte at blive løs, sidde i pelsen, hun blev tyk mavet og der kom for meget af det, kontaktede jeg dyrlægen. Hun kom på skånekost og zoolac. Efter en uge skulle jeg blande almindelig mad, de foreslog sience plan fra Hill’si i/d’en og langsomt øge. Der gik ca 1 døgn, så var maven tynd igen og der skulle igen vaskes mås. Samtidig var der rigtig meget afføring!

Nu samler jeg afføring for 3 dage, for at få set på, om der er parasitter eller bakterier som driller hende.

Men hvis det skulle være det der er galt, skulle maven så ikke være dårlig på et hvilket som helst foder?

Her på dagen hvor jeg skal op med bæerne, som hurtigt blev ok igen, laver hun igen en sjaskede bæ, som gør at hun ender under vandhanen igen. Det er rigtig træls.

Det underlige er, at hun fra opdrætter af, har været vandt til tørkost, vådkost og råt. Det fortsatte jeg med, da den måde at fodre på, giver meget god mening for mig. Uden dog at have forstand på det.

Jeg valgte at gå med klinikkens mening om fodring for nu, da jeg måtte gå ud af en ret stram vej, for at prøve at komme til bunds i det og forhåbentlig få svar på hvorfor hendes mave er sådan.

Jeg har taget nogle billeder af hende oppe fra, da jeg syntes hendes form er “forkert”. Jeg har så ikke rigtig noget at sammenligne med.

Jeg vil gerne have nogle bud og tanker fra jer, for evt. at finde ud af lidt mere. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig/sart mave
  • #1   11. mar 2020

    profilbillede
  • #2   11. mar 2020 Hun buler en smule midt på men nu ikke noget super alarmerende.

    Det er fint du får tjekket for parasitter.

    Jeg kan kun sige hvad jeg har sagt før. Nogle ragdolls tåler ikke vådkost.
    Nogle tåler kun meget små portioner.

    Selvom de finder parasitter eller infektioner kan du godt opleve at selvom de kommer det til livs så har hun stadigvæk dårlig mave.
    Men god ide at starte med at få tjekket maven. smiley


  • #3   11. mar 2020 Sådan ser mine ud oppefra.

    profilbillede
  • #4   11. mar 2020 Blue

    profilbillede
  • #5   12. mar 2020 Jeg håber svaret på prøverne allerede er der fredag. I/d er kedeligt foder i sær dåserne. Hun er virkelig ikke imponeret over dem. Hun spiser ikke engang en hel om dagen.

    Jeg vil helst have at hun kan få vådt og råt pga væske indholdet. Jeg vil være lidt bange for, at hun måske ikke drikker nok.

    Min førte kat fik kun tørkost og var 17 år, før hun fik sten i gladeblæren, som jeg husker det, at det var.

    DKLaluna. Hun er mere rund på den underest del af maven og så bliver hun smal omkring bækken igen. Min nabo syntes også hun er “vommet”.

    Åh jeg magter bare ikke en syg kat allerede nu. Det er som hun overtager dyrlæge tjansen fra Berte og så kan vi køre videre i samme spor. Ved godt at jeg nu maler fanden på vægen. Men altså...... suk

    Et lille lyspunkt er, at hun fra i dag er dækket af forsikringen. Jubiiiiii


  • #6   12. mar 2020 17 år er også en gevaldig flot alder. Tørkost eller vådkost.

    For mine har jeg taget valget. Skal min kat have dårlig mave i 18 år eller skal jeg korte 5 år af deres liv og så de har et godt liv uden dårlig mave i 13 år.

    Jeg vil hellere have en rask kat i de 13 år end en kat med dårlig mave i de 18.

    ID virkede ikke her hos os. Mine lever på Gastro som de fleste katte er glade for at spise.


Kommentér på:
Dårlig/sart mave

Annonce