{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing med sart mave - Foder
  • #1   28. aug 2011 Hvilket foder bruger du nu? Det er nemmere at råde dig, hvis vi ved mere om, hvad du gør nu smiley

  • #3   28. aug 2011 Som Dkkorat skriver, så skriv lige hvad du har tilbudt killingen af mad og osse hvor gammel den er.

  • #4   28. aug 2011 Hun er fra d. 20 maj 2011 og lige nu får hun og Frk. Fis, Whiskas både som våd og tørfoder..
    Det er efter de er begyndt at få tørfoderet at hun har fået skidt mave..


  • #6   28. aug 2011 Susan - det er dårlig mave eller det vil jeg betegne det som..
    Det er ikke vandet men heller ikke fast, sådan lidt en mellemting..
    Har lige haft dyrlægen på visit til at lave sundhedtjek på begge katte og min hund.. Hun sagde at det sagtens kunne skyldes forderen da hun ellers ser og virker sund og rask..

    Hun går på bakken som en kat skal, ikke for meget og ikke for lidt.. flot pels, fine tænder osv..


  • #7   28. aug 2011 Jeg vil meget kraftigt anbefale dig at skifte det Whiskas ud med stort set alt muligt andet, bare det ikke er fra supermarked. Kvalitetsfoder fåes også til "lave" priser, men fælles for alle kvalitetsfoder er at det i sidste ende er meget billigere end det bras de sælger i de forskellige supermarkeder. Aldi har noget rimeligt vådfoder, LUX. Jeg mener det er de 2 patè varianter der er ok. Ellers vil jeg anbefale sig enten Royal Canin, Hills, Sanabell, Applaws, Feline Porta, IAMS, Olivers som tørkost. Og da den ikke er ældre, så køb en killingevariant. Men i stedet for vådkost/dåsemad kan du give den råt kød, når maven igen er ok. Brug gerne det i selv skal spise, ikke konserves, men det skal være råt, gerne med sener og knogle i. Det er godt til tænderne.


  • #8   28. aug 2011 Marianne - Har selv overvejet at prøve med Hill's, Royal Canin eller Orijen..
    Kød har jeg ikke lige hørt om at man kan/må give sin kat.. Er det ikke lidt ala Barf til hunde?


  • #9   28. aug 2011 Jo og da katte fra naturens side er 100% kødædere, så er det vigtigt at de får mange animalske proteiner i kosten. Osse en vigtig ting når du kigger på tørfoder.

  • #10   28. aug 2011 Marianne - Ok, har ellers altid været meget stor modstander af Barf.. Men det bunder nok i at jeg altid har haft muskelhund hvor jeg har været "bange" for at vække deres smag for noget med blod.. Nu har jeg så en lille Lhasa Apso..

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #11   28. aug 2011 Whiskas er ikke et godt tørfoder eller vådfoder. Katte spiser dobbelt så meget af det, som de ikke gør med et godt kvalitets tørfoder, da der er meget mere næring i, som f.eks Applaws 80% kød i,.... Oijen 70% kød i,.... Arion,... Porta 21 Grain Free.... Der er mange gode kvalitets mærker man kan købe. smiley

    Men husk altid når du skal skifte til nyt tørfoder, at der skal være meget af det gamle foder i skålen og så øge mængden lidt af det nye foder i . ca en gang om ugen, så katten`s mave kan vende sig til det nye foder. smiley


  • #12   28. aug 2011 Jane - Lige præcis, det er det samme som når man skifter foder til hunde.. smiley

  • #13   28. aug 2011 Åh har lige haft det samme med min og det viste sig at være Giardia - et helvede at komme af med men han fik skånekost fra Royal Canin (og en masse medicin ved siden af!). Som var decideret til sart mave og tyndskid, og nu er jeg langsomt igang med at blande og gå over til normal killingefoder igen.
    Prøv at hold lidt øje med farven på bæen og selvfølgelig konsistensen. Og kan kun nærmest anbefale alt andet end whiskas og kitekat.
    Hvis det slet slet ikke bliver bedre ville jeg få testet for Giardia. På min misling kunne man ingen symptomer se ud over bæen. Han legede, drak og spiste normalt.


  • #14   28. aug 2011 Tyndskid (som det lyder ud fra din beskrivelse) er dæleme hårdt for sådan et lille mavesystem at gå med i flere dage.

  • #15   28. aug 2011 Thilde - Jah det er rigtig træls, kender man jo fra sig selv når man har dårlig mave.. smiley
    Hvad farve var din mislings bæ da?
    Mere så jeg kan sammenligne..


  • #16   28. aug 2011 Karrygult! Og nogle gange helt normalt - det er noget med bakterien der ikke hele tiden er til at se i bæen, men karrygult indeni.

  • #17   28. aug 2011 Vække dyrets boldtørst?
    arhha, ja der ser man bare,

    ALLE mine rovdyr, Rottweiler bland, Ildere og kattene spiser kød herhjemme og ja v lever sq alle endnu, hvis du er bange for at vække dyrets blodtørst er det din opdragelse der er glippet et sted som skulle trigger dyrets angreb


  • #18   28. aug 2011 Mia B - Nu var det bare min grund til ikke at bruge Barf.. smiley Så ingen grund til unødvændige angreb på mig.. smiley

    Thilde - Ok, ja den farve har India's så ikke.. Det er normalt farvet..


  • #19   28. aug 2011 Okay bare hold øje smiley Det skulle vist heller være altid at man kunne det på farven, men ja.. krydser selvfølgelig fingre for at det IKKE er det. Det blev en dyr og klam omgang for os (langhårskatte samler sgu alt op med "bukserne" :P)

  • #20   28. aug 2011 Åh ja.. lugten.. Åh gud rædsel

  • #21   28. aug 2011 det lugter meget normalt.. så tvivler meget på det er Giardia.. smiley

Kommentér på:
Killing med sart mave - Foder

Annonce