{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Suzy O
Suzy O
Tilmeldt:
15. jan 2021
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2

Katteadfærd {{forumTopicSubject}}

Kære alle I søde katteejere/katte elskere ??.

Håber I alle er kommet godt ind i det nye år ??.

Jeg har et problem, som jeg håber at I evt. Kan være behjælpelige med at løse ??.

Jeg har en kat på snart 10 år, som jeg har haft i ca. 9 år.
Hun er meget knyttet til mig, og en sød og stille og rolig kat.
Hun er den type kat, som blev "kanøflet" af de andre katte hun boede sammen med før jeg fik hende, så en forsigtig og lidt reserveret kat kan man godt kalde hende.

Hun har aldrig revet nogle mennesker og har ligeledes heller aldrig hvæset af nogen - uanset hvor meget de overgik hendes grænser (fx. Ved dyrlæge, at blive løftet, etc.)

Vi har boet kun hende og jeg i min lejlighed gennem det sidste års tid (efter nogle hektiske år med flytten frem og tilbage).

Jeg har så fået en kæreste, som jeg har været sammen med i ca. 8 måneder.
I starten accepterede hun ham, og han fik lov til at nusse hende o.s.v., men gennem den sidste måneds tid - og i takt med at han er her mere - er hun begyndt at hvæse af ham, når de er i rum alene sammen og hun går hvis han prøver at nusse hende og har endda revet ham en enkelt gang.
Hun er sågar begyndt at krybe meget under sengen når han er her, som hun ellers kun gør, når hun er bange.
(Det skal lige siges, at min kæreste er en meget sød, rolig og forsigtig person, der er meget god overfor hende og virkelig gerne vil hende.)

Det mærkelige er, at hun kan sagtens ligge ovenpå mig, eller tæt ved mig, når vi alle sidder i sofaen, og dér accepterer hun, når han nusser hende - men ligeså snart jeg går ud af rummet, går/gemmer hun sig også.

Jeg tænker lidt, at det måske kan skyldes jalousi, da der intet er når jeg er alene med hende, men jeg ved selvfølgelig ikke om der er noget andet der kan ligge til grund.

Så mit spørgsmål til jer er:

- Har I nogen idé om, hvad hendes ændrede adfærd overfor ham kan skyldes?

- Og i så fald, hvad kan man gøre ved det?

Håber at I vil hjælpe mig og på forhånd tak ????.

M.v.h.
En fortvivlet katteejer ??????.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katteadfærd
  • Suzy O
    Suzy O Tilmeldt:
    jan 2021

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   15. jan 2021 Ps. Alle spørgsmålstegnene er altså smileyer, ved ikke hvorfor den ændrede dem smiley smiley

  • #2   15. jan 2021 jeg tror at hun bliver utryg når du forlader hende

    så du skal prøve at finde noget som hun virkelig elsker - mad eller godbidder - og det får hun kun af din kæreste
    Ikke noget med at snyde, for det skal være sådan at det er noget din kæreste har sammen med katten
    Oftes er det nemlig mad/godbidder man skal bruge ved at få katten til at følge sig tryg ved en.

    Men det er altså helt naturligt for hende. hun har jo ikke oplevet så meget andet end dig. Så for hende er du = tryghed.

    men I skal have tålmodighed, så skal hun nok overgive sig


  • #3   15. jan 2021 Ja jeg ville også foreslå, at kæresten giver vådkost eller andet godt til hende, hvergang han er der.
    Jeg ved at min ene kat gemmer sig, når børnebørnene er her, men han kan ikke undvære at sove hos mig, så han sover altså med et barnebarn, og når de har sovet her, gerne flere gange, så kommer han frem, og er hos os, men smutter, hvis tøserne bliver for vilde.
    Husker din kæreste at katte syntes det er uhøfligt at kikke i øjnene, det ser de som en udfordring.
    Det med smeily, er når du bruger smeily fra dit tastatur og ikke dem som er over kommentarfeltet, og det er død iriterrende ?? smiley


  • Suzy O
    Suzy O Tilmeldt:
    jan 2021

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   16. jan 2021 Tusind tak for jeres svar, det betyder virkelig meget smiley .
    Det vil vi ihvertfald prøve, det giver ihvertfald super god mening med at hun så vil forbinde ham med noget godt smiley .
    Haha ja nemlig, den var nemlig kopieret fra en SMS besked smiley .
    I må have en fantastisk dag :D.


  • #5   16. jan 2021 Lige over Suzy O. smiley
    Det Jette skriver med øjenkontakt kan gøre en forskel. Han skal kikke forbi katten og lade være med at gå hen til den når de er alene.
    Og med lidt tålmodighed (og godbidder) vil den komme til ham på et tidspunkt smiley


Kommentér på:
Katteadfærd

Annonce