669 visninger
|
Oprettet:
Pels {{forumTopicSubject}}
Jeg kan simpelthen ikke vaske Milos pels rigtigt!... Hvis jeg ikke affedter bliver han fedtet og så knudrer hans pels og hvis jeg affedter og vasker med plejende shampo bliver den tør og strid
Nogle gode vaskeråd til en semilang blød pels der fedter eller tører ud??
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 34 Svar: 278
maj 2008
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Milo:
Er han kastreret?
Hvad foder gir du ham?
Kommer han ud?
Har du vasket ham meget? Hvis ja, hvorfor begyndte du?
Hvad vasker du ham i nu?
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 160
Christina* - håber ikke det gør noget jeg spørger i din tråd, da det jo ikke har så meget med din spørgsmål at gøre
maj 2008
Hans pels kan sagtens blive lækker ved vask men den er så tør eller fedter til med det samme.. Skal jeg bare lade pelsen være og håbe på at den fixer sig selv?
maj 2008
maj 2008
maj 2008
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Mit bud vil så være, at du har stresset hans pels, så hans naturlige olietindhold i pelsen er gået amok dvs at der bliver overproduceret. Huden "tænker" efter for vask "Uha nu er der slet ik noget olie, SÅ må jeg hellere skubbe godt på". Jo mere vask, jo større produktion. MCO har mere olie i pelsen en andre katte grundet deres herkomst.
Denne form for overproducering ses feks ofte hos ildere. Du ved "Pyha hvor den lugter - vaske vaske vaske - og pludselig har man en ilder der hurtigt fedter helt vildt og som lugter endnu værre.
Der findes godt nok også en sygdom som gør, at katten altid har fedtet pels (kan ik lige huske navnet), men jeg tror nu bare du i en go mening, har vasket for meget *S*
Jeg ville prøve at vende det blinde øje til hans pels (bortset fra dullerne) og lade ham "klaske" samme. Huden skulle så gerne komme sig efter et godt stykke tid, og begynde at afgive den passende mængde fedtstof.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 160
maj 2008
Godt så, fra nu af minus vaskning af den skønne røde Milo, så må jeg se om det blir bedre efter et laaaaangt stykke tid. Og så tror jeg han skal vaskes med ph neutral derfra.... Event det der Vetriderm
maj 2008
Pels