{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pels
  • #1   24. jul 2008 Nogle der måske ville dele deres showvask metode af maine coon med os? Er sikker på jeg ikke er den eneste der svaner det smiley

• #2   24. jul 2008 svaner=savner..

• #3   24. jul 2008 Som udgangspunkt skal katte ikke vaskes, med mindre man tar på show med dem.

Milo:

Er han kastreret?
    Hvad foder gir du ham?
    Kommer han ud?
    Har du vasket ham meget? Hvis ja, hvorfor begyndte du?
    Hvad vasker du ham i nu?

• #7   24. jul 2008 Krista N - Hvor køber du det shampoo ? Har nemlig fået det anbefalet til min kommende killing (en sphynx) Men har ikke rigtig kunne finde det nogle steder ?

Christina* - håber ikke det gør noget jeg spørger i din tråd, da det jo ikke har så meget med din spørgsmål at gøre smiley

• #9   24. jul 2008 Ane R: Ja han er kastreret og nu 7-8 måneder gamel, han får Hill's kitten chicken, han er helt indekat, jeg har vasket ham en del, pga. hans mavesygdom som killing havde han enormt dårlig mave og måtte vaske hans bagparti, hale og poter flere gange om dagen. Før blev han bare vasket i KW minkolie eller mandelolie, derefter sulfo og KW. Men sidst jeg vaskede ham brugte jeg Anjú degrease efter brugsanvisningen og Anjú struktur ligeledes. OG der blev hans pels lækker men så bliver den altså en smule tør.... Og det varede kun en måneds tid så var han fedtet igen og problemet er også at han knudrer i pelsen når han fedter...

Hans pels kan sagtens blive lækker ved vask men den er så tør eller fedter til med det samme.. Skal jeg bare lade pelsen være og håbe på at den fixer sig selv?

• #10   24. jul 2008 Han bliver altid føntørret med kold-middel varm luft da han ellers sidder og ryster og vi bliver desuden ikke venner igen før jeg føntørrer ham....

• #11   24. jul 2008 Charlotte A, det gør skam ikke noget. Jeg ved at vores dyrlæge sælger vetriderm og har også set det andre steder

• #13   24. jul 2008 Charlotte A kan se at de på hjemmesiden skriver at det bliver solgt hos en række dyrlæger smiley

• #14   24. jul 2008 Christina *

Mit bud vil så være, at du har stresset hans pels, så hans naturlige olietindhold i pelsen er gået amok dvs at der bliver overproduceret. Huden "tænker" efter for vask "Uha nu er der slet ik noget olie, SÅ må jeg hellere skubbe godt på". Jo mere vask, jo større produktion. MCO har mere olie i pelsen en andre katte grundet deres herkomst.
    Denne form for overproducering ses feks ofte hos ildere. Du ved "Pyha hvor den lugter - vaske vaske vaske - og pludselig har man en ilder der hurtigt fedter helt vildt og som lugter endnu værre.

Der findes godt nok også en sygdom som gør, at katten altid har fedtet pels (kan ik lige huske navnet), men jeg tror nu bare du i en go mening, har vasket for meget *S*

Jeg ville prøve at vende det blinde øje til hans pels (bortset fra dullerne) og lade ham "klaske" samme. Huden skulle så gerne komme sig efter et godt stykke tid, og begynde at afgive den passende mængde fedtstof.

• #15   24. jul 2008 Super smiley jamen det må jeg prøve så . tak

• #16   24. jul 2008 Du har nok ret... Kan sagtens være ligeglad med hans fedtethed, han er jo ikke klam eller ulækker, og jeg er nu ligeglad han må gerne ligge hos mig hele tiden på trods af lidt klasket pels smiley Det er knuderne der gør det skidt. Og som killing havde jeg bare ikke rigtig noget valg, der var bæ udover det hele når han havde været på bakken smiley

Godt så, fra nu af minus vaskning af den skønne røde Milo, så må jeg se om det blir bedre efter et laaaaangt stykke tid. Og så tror jeg han skal vaskes med ph neutral derfra.... Event det der Vetriderm

• #17   24. jul 2008 Tak for rådene smiley

Kommentér på:
Pels

Annonce