{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Jeg har en kat der tisser på min dyne og indimellem direkte på mig.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg er ny herinde og tænkte jeg vil prøve at se om der var nogle der havde andre ideer end jeg selv.

Jeg har en han kat (Pelle) og en hun som er knap halvandet år. Han er kastreret osv. Og det samme er hun.
De sidste stykke tid har man ikke kunnet lade noget tøj ligge eller dynen da han tisser i det.
Kattebakken bliver tømt flere gange om dagen, og jeg har haft købt sådan en feliway duftdifusser for at berolige ham. Som stadig bruges.

Der er ikke sket noget nyt umiddelbart, så burde ikke være dette.

Men de sidste par dage er han gået lidt mere til den, nu tisser han faktisk direkte på mig når jeg ligger og sover.
Har kontaktet dyrlægen og har en tid, til at få ham tjekket da jeg syntes det er synd for ham og kan heller ik selv holde det ud.
Jeg er normalt en der elsker at putte med dem, men efter han er begyndt at tisse på ens dyne eller ens selv har jeg ik lyst til at vågn op hver dag og være blevet tisset på det er sku ik så fedt. Er rigtig ked af det fordi så mærker han jo også at jeg ik sover derinde længere men inde på mit nye soveværelse hvor jeg lukker døren til og der kan han jo godt mærke lidt forandring men følte jeg var nødt til det da han ellers tisser over alt.

Er rigtig ked af det hele i situationen, for jeg holder sku ekstrem meget af Pelle.

Alt afhængig af om der er noget galt eller ikke.
Hvis han er syg håber jeg selvfølgelig der kan gøres noget ved det. Hvis ikke der kan ses noget hvad havde i så gjort????? min familie snakker om aflivning hvis han ik umiddelbart fejler noget der kan laves. Jeg har det rigtig svært ved at skulle indse det måske bliver dette. Men vil samtidig ik. Have han lider.

Hilsen fra en meget forvirret og frustreret pige


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har en kat der tisser på min dyne og indimellem direkte på mig..
  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #1   21. jan 2021 Først få ham tjekket for urinvejslidelser, blærebetændelse etc.
    Har de blærebetændelse kan de begynde kun at tisse på noget blødt, dyner, tøj etc. Da de forbinder bakken med noget der gør ondt.
    Så få din dyrlæge til at undersøge ham for blærebetændelse først.

    Det kan dog også være territorie afmærkning, enes de 2 katte godt?
    Hvordan er de indbyrdes, hvem af dem bestemmer mest?
    Eller er der sket noget nyt i hjemmet, nye ting, møbler etc?
    Fremmede lugte, flytning, omvæltninger, nye mennesker i hjemmet, kan også starte afmærkning op.



  • Susanne
    Susanne Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #2   21. jan 2021 Det er et problem jeg kender, min kat gør det også - men kun hvis han er stresset. Enten fordi vi ikke er nok hjemme, eller fordi der er noget fysisk galt. Så dyrlægebesøg er virkelig godt. Derudover kontaktede jeg en katteadfærds-terapeut og havde en halv times online møde, og hende råd hjalp så utroligt meget. Det var en virkelig god oplevelse.
    Bh Susanne


  • #3   21. jan 2021 Få ham tjekket for blærebetændelse mm
    Umiddelbart så tænker jeg at det er det
    Har selv haft samme problem men det vat med en ældre kat somhavde gigt. Så det hjalp at skifte bakken ud.

    Hvor mange bakker har du? Tommelfingerreglen siger 1 til hver kat + 1 ekstra
    Gruset kan man også prøve at skifte
    Kig på om de har privatliv nok når de er bakken


Kommentér på:
Jeg har en kat der tisser på min dyne og indimellem direkte på mig..

Annonce