6.169 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

tynd mave af penicillin? tynd mave af penicillin?

Efter vi er kommet hjem fra dyrlægen med Max og havde fået ordineret ormekur og penicillin, har han fået helt tynd mave, og det er på trods at han også får pro kolin.. Kan de få dårlig mave af penicillin?

Han drikker mere og spiser mere..

Og så har jeg set nogle små hvide prikker i afføringen, kan det være orm der kommer ud?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tynd mave af penicillin?
  • #2   26. jul 2008 Dyrlægen sagde at jeg skulle vente en uge før jeg ringede til ham igen, for at lade ormekuren virke. Synes bare det er hårdt at se at min Max har så dårlig mave...

Han har jo også skiftet foder oveni, så det er mange omvæltninger for en kattemave

• #3   26. jul 2008 Zolach tror jeg det hedder, er godt for katten´s mave, når den er i penicillinbehandling. Det kan købes ved dyrehandlere. Ellers surmælksprodukter A38 osv vil også hjælpe. Held og lykke.
    Ps. om det er orm ved jeg ikke, men nu får den jo også ormekur, så det skulle hjælpe.

• #6   26. jul 2008 Det lyder ikke til, at den har fået dårlig mave før penicillinbehandling..

• #7   26. jul 2008 Du har ret, jeg må hellere lige ringe til ham, så kan han jo altid bare sige at jeg skal tage det roligt og vente til onsdag..

Han fik penicillin og ormekur + skånekost, imod begyndende dårlig mave og det er klart blevet værre på trods af pro kolin.

Jeg er gået igang med at vaske kattebakken hver gang han har lavet og madskålen bliver også vasket... Har læst at jeg måske skulle koge hans vand(og selvfølgelig køle det ned) Er der nogle der har prøvet dette med et godt resultat?

• #8   26. jul 2008 Jeg har givet mine kogt afkølet vand + kogt kylling i ca. 3 dage engang mine havde diarre, det hjalp meget hurtigt. Obs. de må ikke få andet i den periode.

• #9   26. jul 2008 lige nu er vi igang med noget skånekost fra dyrlægen og fik besked på at han ikke måtte få andet, så vi prøver det lige noget tid endnu, tænkte bare at vandet var et godt supplement...

• #10   26. jul 2008 den blev afleveret tilbage til internatet, da hun havde det dårligt med at have solgt os en syg kat. Hun har forhåbentlig taget sig af det, men har ikke fået at vide hvad det var.

• #11   26. jul 2008 Selv om dyrlægen siger du skal vente med at ringe, så kan du sagtens gøre det alligevel. Det er ikke sjældent jeg har kontaktet min dyrlæge for at få et godt råd om et eller andet. Eller fordi jeg er itvivl om penselin eller anden behandling (af et af mine dyr) forløber som det skal.
    De svarer altid pænt og høfligt og nogle gange er det bare mig der lige skal beroliges lidt, jeg kan godt være lidt af en hønemor Ha Ha.
    Men penselin er meget hårdt for maven og der kan godt gå noget tid før den fungerer optimalt igen.

Kogt vand er godt mod dårlig mave.

• #12   26. jul 2008 Jeg ringer også til dyrlægen... Han kan jo bare bede mig om at slappe af:)

Er i fuld gang med at køle kogt vand, så han kan få det i sin vandskål så hurtigt som muligt.

• #13   26. jul 2008 jeg giver ikke panakur endnu, min dyrlægen gav mig recepten på panakur, så jeg kunne give den det hvis dette ikke virkede inden onsdag. Jeg skal selvfølgelig ringe til min dyrlæge på onsdag inden jeg går igang med en ny behandling og snakke med ham om det..

Ja, jeg ringer også idag når hun åbner telefonen...

Er der nogle der ved hvad de små hvide prikker i afføringen kan være?

• #14   26. jul 2008 Skal prøve at få taget nogle billeder når han leverer igen.... Han er ret forudsigelig, det er nemlig hver dag omkring kl 16 han går på bakken... Dog har der været nogle få dage hvor han har lavet en ekstra gang, som jeg tænker er fordi han har dårlig mave...

• #15   26. jul 2008 Det vil jeg helt sikkert prøve, hvis det foder vi har købt ikke virker... Jeg er næsten desperat, kan jo ikke lide at min Max har det skidt...

• #16   26. jul 2008 hej Line..............vi har lige haft problemer med pencilinen og ny kost T/D for tænderne sammen med hans almindelige mad............Jeg stoppede pencilinkuren 2 dagen fordi han blev for dårlig.......og det foreslog dyrlægen selv at vi skulle og det vi har ikke fået noget nyt pencilinen fordi den ikke fjerner betændelse men sætter behandlingen igang sammen med tandbørstningen. Jeg har taget T/D væk indtil hans mave er 100% i orden................og det er den næsten med Zollac og hans almindelige mad........det er meget for en kat på en gang har jeg erfaret............vi mennesker er tilbøjelige til at gøre alt for at de skal blive raske så hurtigt som muligt............(og det skal de også) men tit er der for mange forandringer som gør at katten får nogle andre problemer...........har jeg erfaret.............så jeg går stille og roligt frem.............men held og lykke

• #17   26. jul 2008 Min dyrlæge fra råder at vi gir kattene ormekur når de er på penicillin, lige er blevet vaccineret osv.. Vi venter altid en uges tid.

• #18   27. jul 2008 Jeg opdaterer lige... Igår kom han slet ikke på bakken og det tog jeg lidt som et tegn på at maven var blvevet fastere og rigtig nok kl 03 i nat stod jeg op fordi jeg hørte at Max var på bakken og ville tømme og vaske af med det samme, og det så ud til at afføringen var blevet lidt fastere, stadig tynd, men jeg kunne ane lidt førm på pøllerne... Orkede ikke lige at tage et billede så sent, men de hvide prikker er der stadig. og der er altså mange af dem... Men alt i alt virker Max meget mere frisk og leger igen.. Igår var han slet ikke til at styre, han lå på lur om hvert et hjørne...

Nu håber jeg bare det bliver ved.

• #19   29. jul 2008 Første dag uden penicillin og Max har det meget bedre... Afføringen er næsten normal nu og Max er blevet sig selv igen, så enten var det en infektion i tarmen eller orm.... Vi er bare glade for at det snart er overstået:)

Kommentér på:
tynd mave af penicillin?

Annonce