455 visninger
|
Oprettet:
For lille? {{forumTopicSubject}}
Fidibus er cirka 7 måneder, den spiser det den skal efter henvisningen på kattepillerne, udover får den ofte det sidste mad af aftensmaden, til aften får den leverpostej når kæresten smør madpakke, men alligevel syntes jeg ikke at den vejer nok, han er en indekat, meget aktiv, men vejer altså kun 3,5 kg, fra gulv til midten af ryggen er han cirka 35cm høj... der er billeder af ham på min profil..:)
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
7 mdr. og 3½ kg. er fint - og ikke for meget til Fidibus.
Det kan være for meget for nogle katte og for lidt for andre. Det kommer i høj grad an på kattens bygning og knogler.
Man skal ikke gå ud fra en tabel, når man bedømmer en kats vægt, men bruge sine hænder og øjne.
Der findes høje, kraftige og små, spinkle mennesker, og det samme gør der med katte.
Med hensyn til tørfoder, så anbefaler faktisk flere og flere dyrlæger, at kun ca. halvdelen (+ -) bør bestå af tørfoder. Resten vådmad.
I det hele taget har katten (og dens mave og tænder) bedst af en alsidig kost. Mine får ud over fri adgang til tørkost hver aften vådmad i form af fisk, kød, kyllinger, spagetti, ris, kartofter, æg, ost, ja alt det jeg selv spiser. En leverpostejmad, skåret i terner, er lykken, og om det så er tørt rugbrød og knækbrød, ryger det også ned.
Og 7-9-13, så kan jeg ikke huske, hvornår en af dem har haft dårlig mave.
Bortset fra det, så ville jeg selv få spat, hvis jeg skulle spise det samme morgen, middag og aften, år efter år. Jeg tror ikke, katte har det stort anderledes.
Tørkost er opfundet for VORES bekvemmeligheds skyld - ikke for kattens. (Dette citeret fra dyrlæge Hanne Hallsson's fortræffelig bog "Hunden, katten og os".)
Ud fra billederne at dømme ser Fidibus (for mig) helt tilpas ud, og han er endnu ikke voksen.
maj 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 194
Efter billederne at dømme ser han helt fint ud.
Han minder om min Tilde i firguren og da Tilde var hos dyrlægen sidst sagde han at hun lige var som hun skulle være
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 205
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 22
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hvis du bruger et <b>lødigt</b> produkt og giver ham forskelligt ved siden af, skulle det ikke være nødvendigt at give vitamintilskud.
For lidt og for meget er nemlig lige skadeligt!
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 22
For lille?