{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

For lille? {{forumTopicSubject}}

Fidibus er cirka 7 måneder, den spiser det den skal efter henvisningen på kattepillerne, udover får den ofte det sidste mad af aftensmaden, til aften får den leverpostej når kæresten smør madpakke, men alligevel syntes jeg ikke at den vejer nok, han er en indekat, meget aktiv, men vejer altså kun 3,5 kg, fra gulv til midten af ryggen er han cirka 35cm høj... der er billeder af ham på min profil..:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For lille?
  • #1   29. jul 2008 enig med missemor. drop menneske maden og hold jer til tørfodret.

• #2   29. jul 2008 Jeg er ikke enig hverken med Sabrina eller Missemor smiley

7 mdr. og 3½ kg. er fint - og ikke for meget til Fidibus.
    Det kan være for meget for nogle katte og for lidt for andre. Det kommer i høj grad an på kattens bygning og knogler.
    Man skal ikke gå ud fra en tabel, når man bedømmer en kats vægt, men bruge sine hænder og øjne.

Der findes høje, kraftige og små, spinkle mennesker, og det samme gør der med katte.

Med hensyn til tørfoder, så anbefaler faktisk flere og flere dyrlæger, at kun ca. halvdelen (+ -) bør bestå af tørfoder. Resten vådmad.
    I det hele taget har katten (og dens mave og tænder) bedst af en alsidig kost. Mine får ud over fri adgang til tørkost hver aften vådmad i form af fisk, kød, kyllinger, spagetti, ris, kartofter, æg, ost, ja alt det jeg selv spiser. En leverpostejmad, skåret i terner, er lykken, og om det så er tørt rugbrød og knækbrød, ryger det også ned.

Og 7-9-13, så kan jeg ikke huske, hvornår en af dem har haft dårlig mave.

Bortset fra det, så ville jeg selv få spat, hvis jeg skulle spise det samme morgen, middag og aften, år efter år. Jeg tror ikke, katte har det stort anderledes.

Tørkost er opfundet for VORES bekvemmeligheds skyld - ikke for kattens. (Dette citeret fra dyrlæge Hanne Hallsson's fortræffelig bog "Hunden, katten og os".)

Ud fra billederne at dømme ser Fidibus (for mig) helt tilpas ud, og han er endnu ikke voksen.

• #5   29. jul 2008 Efter min mening vejer han hverken for meget eller lidt.
    Efter billederne at dømme ser han helt fint ud.
    Han minder om min Tilde i firguren og da Tilde var hos dyrlægen sidst sagde han at hun lige var som hun skulle være smiley

• #6   29. jul 2008 Din kat er utrolig flot bygget................er som den skal være i den alder............men skal måske op og veje små 4.5 - 6 kg som fuldvoksen............med mindre at det er en meget lille kat ...............min lille gamle mis vejer kun 3 kg .............og da hun kom op på 3.7 sagde dyrlægen at jeg skulle passe på at hun ikke blev for overvægtig..........fordi det kan deres organer ikke klare lige som hos os mennesker med for meget fedt...............

• #7   29. jul 2008 mange tak for jeres svar, nu har jeg det lidt bedre, men må give *mega* ret, det må da være kedeligt at få det samme hver dag og de har jo brug for de samme vitaminer som os, udover får den også omega 3 og 6 til sit mad...:)

• #8   29. jul 2008 Sarah - Hvad mærke bruger du af tørkost?
    Hvis du bruger et <b>lødigt</b> produkt og giver ham forskelligt ved siden af, skulle det ikke være nødvendigt at give vitamintilskud.
    For lidt og for meget er nemlig lige skadeligt!

• #9   29. jul 2008 *mega* han får missi eller hvad det nu hedder

Kommentér på:
For lille?

Annonce