{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.855 visninger | Oprettet:

Hjerneskadet kat {{forumTopicSubject}}

vores ene kat er desværre hjerneskadet, han er den sødeste kat og leger altid så tror ikke han har ondt og dyrelægen sagde også at han ikke har ondt på nogen måde problemet er bare at han jo ikke kan hoppe rundt som den anden altså op i vindues karmene og sådan og nogen gaange vælter han, hvor skal man sætte grænsen og sige at nu er det for synd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjerneskadet kat
  • #1   30. jul 2008 håber nogen vil give deres mening til kende=(

• Ditte F
    Ditte F Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 53
    #2   30. jul 2008
    Hvis han selv kan spise, drikke og beørge syns jeg det er okay, men han skal være indekat i beskyttet miljø

• Ditte F
    Ditte F Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 53
    #3   30. jul 2008 beørge=besørge smiley

• #4   30. jul 2008 Det er svært at vurdere når man ikke har set katten, men personlig ville jeg ikke have det godt med at være hjerneskadet - hverken som menneske eller dyr, når man er vant til at have fuld førlighed.
    På den anden side, er det også enormt svært at tage den beslutning om at aflive et familiemedlem.

Jeg kan ikke give dig et konkret svar, men et eller andet sted havde jeg nok aflivet min kat, hvis h*n er for hæmmet af sin skade.

• #5   30. jul 2008 han er også inde kat hehe han spiser og drikker og besørger selv og han holder sig også ren, han sviner bare meget med maden hehe

• #6   30. jul 2008 problemet er jo bare at han altd har været sådan det er bare blevet værre

• #7   30. jul 2008 Har han altid haft skaden eller er den komemt senere?

• #8   30. jul 2008 han har altid haft den men da han var killing troede vi jo bare at det var usikkerhed men det viste sig så at være en hjerne skade
    =(

• #9   30. jul 2008 -ah det havde du skrevet smiley Hvis det blir værre hele tiden synes jeg det er synd.. Men hvis han er stabil, glad og tilfreds kan jeg ikke se et problem smiley Det vigtigste er at han er glad smiley

• #10   30. jul 2008 ja det jo det, vi er også blevet enige om at se tiden an, det er da også træls de ikke lige kan snakke hehe

• #11   30. jul 2008 Tjah det synes jeg nu de kan.. Man kan sagtens se om et dyr har det godt... Se den dybt ind i øjnene og hold øje med kropssproget... Hvis han har ondt eller er bange/forvirret vil du kunne se det...

• #12   30. jul 2008 jeg har selv en døv kat .. men det er såføldig ikke det samme som en hjerneskadet kat. men vis han har det godt og ikke lider kan jeg ikke se problemet i han er hjerneskadet. du ser da også mange hjerneskadet børn/voksne have det godt , det er lige som en forskel på hvormeget hjerneskadet de er .. nej vis katten hverken kunne spise ¨gå på torilet ovs.. ja så var det synd.. men det er svært at sige .når man ikke selv har prøvet det , jeg ville personligt selv vudere det , inden jeg sage om katten skulle aflives eller ej

• #13   30. jul 2008 Jeg plejer at stole på min dyrlæge og forventer selvfølgelig han svarer ærligt. Når han mener det er slut, ja så lytter jeg til det.

• #14   30. jul 2008 Det er svært at bedømme, og samtidig være neutral, for man vil jo gerne katten bliver hos en.
    Så længe han er født med det, kender han jo ikke til andet og savner det ikke. Så længe han har livsglæden, og dyrelægen siger ok for det. Så lad ham da få den tid han kan!

Vores hund fik en nerveskade i bagpartiet (eller det blev aldrig slået fast) Men han kom sådan til at snuble på bagbenene og kunne ikke gå ordenligt, det var jo synd, da han havde prøvet andet. At få en ellers sund og rask hun aflivet, var svært, især når han kun var et år gammelt. Men man må gøre det der er dyrets bedste, og ikke tænke på det savn man får.

• #15   30. jul 2008 Jeg havde en mco der fik ødelagt balancecentret efter en grim mellemørebetændelse så hun altid måtte gå med hovedet på skrå for at se lige. Jeg valgte at aflive hende da jeg ikke mente at hun kunne få et godt og naturligt liv.

Man skal også tænke på at dyrene jo ikke ved når/hvis de skal aflives og derfor kan det ikke være synd for dem. Det er os der kommer til at savne dem det er synd for.

Jeg personligt ville ikke kunne have en kat eller andet dyr, der ikke kan udføre deres naturlige adfærd og hvis en af mine katte ikke kunne holde balancen og risikerede at falde ned og komme til skade i tide og utide (man kan jo ikke holde øje med dem 24/7 så ville jeg få den aflivet.

• #16   8. aug 2008 åååhhhh jeg kan se du "døjer" med de samme tanker som jeg....

vores er så bare udekat.... og det bliver hurtigt være...
    nu er det så galt, at hvis man kommer til at "skubbe" til ham så falder han....

så jeg tager til dyrlægen mandag og får en seriøs snak med ham...

Kommentér på:
Hjerneskadet kat

Annonce