{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.394 visninger | Oprettet:

1 kat i lejlighed? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg overvejer meget for tiden om jeg skal blive ejer af 1 eller 2 katte.
Jeg regner med at blive bo i lejlighed (nok 60-80 kvm) i de næste par år ihvertfald, så katten(e) skal være indekat(te).
Jeg har simplethen læst og hørt så mange steder at det er "bedst for katten at have en kammerat".
Jeg og min kæreste har hver især en meget normal døgnrytme: er væk i cirka 9 timer i dagtimerne.
Hvad er jeres erfaringer med kun at have 1 kat, som er alene hjemme i en selvfølgelig "kattespændende" lejlighed?
Ved at kattens temperament/race har betydning. Overvejer eksempelvis de sociale racer hellig birma, tyrkisk angora..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 kat i lejlighed?
  • #1   31. jul 2008 mette N nogle katte foretrækker at være alene men skal du have en 12 ugers killing ville jeg klart anbefale 2 killinger ellers kan du jo tage på et dyreinternat og se om der er en voksen kat som er avnt til at være alene

  • #2   31. jul 2008 Jeg er en af dem, der "kun" har en kat/killing af racen Main Coon. Nu er jeg hjemmeboende, og mine forældre har hhv. en puddel og en schæferhund, som Nimbus har som selskab. Ja, jeg kunne da få en ekstra kat. Problematikken ligger nok i, at det er langt de færreste steder, hvor man må have 2 katte såfremt, at man flytter i fx ungdomsbolig. Jeg står selv med det økonomiske ansvar for min kat, og da man ikke just kommer særlig langt på en SU, hvis der dumper en uforventet dyrlægeregning ind, har jeg valgt at jeg kun har 100% råd til at have en kat.

    2 katte, rent fodermæssigt, skulle ikke give det vilde udslag på budgettet. Og siden katte ikke tænker i kvadratmeter, og du har økonomien til 2 katte, så køb 2. Det tror jeg din/e kat/te vil sætte pris på. ;D


  • #3   31. jul 2008 Jeg vil helt klart anbefale mindst 2 katte. Hvis man har set hvor megen glæde 2 katte kan have af hinanden vil man slet ikke være i tvivl.

    Uanset hvor meget vi mennesker anstrenger os så kan vi ikke erstatte en artsfælle. Tænk hvis vi som mennesker blev anbragt alene i en flok f.eks. køer som slet ikke snakker samme sprog som os.. det ville ikke være særligt sjovt i længden.


  • #4   31. jul 2008 jeg har 4 indekatte og 2 udekatte jeg samr jeg venter killinger jeg ville ikke sælge mine killinger til et hjem uden andre katte
    katte er flokdyr


  • #5   31. jul 2008 Mange tak for jeres indlæg. Jeg har fået noget at tænke over!

  • #6   31. jul 2008 Ikke alle katte behøver en kammerat..

    VI har godt nok 2 katte, men de har ikke adgang til hinanden.. dvs vi har 2 alene katte, og de fungere udemærket på den måde..Ingen af dem kan gå ud


  • #7   31. jul 2008 jeg vil osse klart anebefale og få to katte. ligenu har vi kun en kat. men skal hente den anden på søndag.. og jeg glæder mig meget til at min kat får en legekammarat. så har man heller ikk så dårlig samvittighed over at de skal være alene når du tager på arb, eller andre steder hen, for så har de hinanden smiley

  • #8   31. jul 2008 Jeg havde ført en kat. og fik først kat nr. to ca. 1 år senere. Som enekat fungerede min kat strålende, snakkede utrolig meget med mig, dette blev mindre da jeg fik kat nr. 2, da de nu kan snakke med hinanden i stedet... smiley heh... Jeg synes ikke at det er synd kun at have en, men det er dejligt at have to.....

Kommentér på:
1 kat i lejlighed?

Annonce