8.994 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Trædemølle til kat? Trædemølle til kat?

Hej allesammen.

Er der nogen der ved hvor sådan en trædemølle som denne kan købes??

http://www.youtube.com/watch?v=1aVLdeIKZuM

Eller er det noget man selv skal til at bakse sammen? smiley

Og hvad mener i om dem? Er det synd for katten eller et godt "legetøj"??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trædemølle til kat?
  • #1   2. aug 2008 Når jeg ser billedet tænker jeg: "Hvorfor?"

Det er meningsløst for katten at gøre det.. jeg syntes ikke man skal bruge løbehjul til intilligente dyr, da de simpelthen bliver stimuleret for lidt af det (og nej jeg har heller ikke løbehjul til mine rotter, der er en tur på sofaen, nu engang bedre, plus godt med klatre muligheder i buret)

• #2   2. aug 2008 *billedet = videoen

• #3   2. aug 2008 Jeg synes det ser ud som om kattene nyder det? I de klip jeg har set..

men hvis der var en god grund til at man ikke skulle købe/bygge sådan et ville jeg jo gerne vide det på forhånd smiley

• #4   2. aug 2008 Jeg personligt ville aldrig vælge at have sådan et monstrum inden for dørene. Jeg mener det er sundere for kattene at komme ud i haven og motionere og få nogle oplevelser. Det eneste sådan en trædemølle gør er at give motion,men det giver ikke noget til hjernen overhovedet. Ikke at jeg tror kattene umiddelbart vil tage skade, men måske får man hyperaktive katte ud af det?

Det er nøjagtigt det samme som en hund der farer frem og tilbage med en bold som ejeren kaster så hunden kan se den og blot skal hente den... det giver noget til benene men ikke noget til hjernen.. det ville det gøre hvis hunden skulle lede efter bolden i et krat eller buskads.

• #5   2. aug 2008 Det ville jo ikke være det eneste kattene havde?? De ville både have stor løbegård og masser af legetøj.. synes bare det kunne være et fedt suplement til kattene.. især bengalere ser ud til at kunne lide det.. og dem skal vi have 2 af smiley

• #6   2. aug 2008 Det ville kun være når de selv havde lyst smiley Går ud fra at hvis de ikke har lyst så går de ikke ind i den.... eller????

• #7   2. aug 2008 Missemor: Det gør en stor del af danskerne allerede.. det hedder løbebånd smiley Hehe..

• #8   2. aug 2008 Vi skal lige bygge et hus om inden vi kan få de små smiley men muligvis næste forår..

Men vi forsøger at skrabe så meget viden til os som vi kan, så de kan få det bedst muligt.. derfor ville jeg lige høre hvad folk mente først smiley

• #9   2. aug 2008 Det ser da ud som om de nyder det. Hvorfor i alverden skulle de blive skøre af det?? Jeg tror nu altså at katte kan holde til lidt mere, end hvad man sommetider får at vide herinde.. Jeg blev også frarådet at købe en laserpointer af nogen herinde, fordi kattene jo kunne blive sindsyge af det.. uha uha. De har nu moret sig meget med det, det har ikke været noget problem overhovedet.

Så Herdis, det er da en fin idé, og det ser ud til at særligt bengalerne er vilde med det. Tror ikke mine småfede persere ville være med på den trædemølle smiley

• #10   2. aug 2008 Jeg synes også det ser ud som en sjov ting for dem smiley
    men altså hvis vi bygger den og det ikke bliver en succes, fordi de ikke gider bruge den, så er det jo kun vores arbejdskraft det går ud over smiley

Ja det er hårdt at skulle vente så lang tid smiley men de skal selvføgelig ikke rende rund i vores byggestøv.. og så skal vi lige bygge en kattegård til dem også.. og så skal vi lave et legerum til dem, med at hvad der tilhører af legetøj og kradsetræer smiley Hehe. så vi skulle finde et hus med et stort ekstra værelse, så vi rigtig kunne have alt muligt til dem smiley

• #11   2. aug 2008 men altså.. de har jo adgang til hele huset også.. legerummet er bare en ekstra ting smiley Bare så jeg ikke bliver misforstået smiley

• #12   2. aug 2008 Vi vil nok ikke have børn så det er præcis hvad kattene skal være for os smiley

Min kæreste er mindst lige så pjattet med dem som jeg smiley Og en god håndværker så han har mange ideér til fine løbegange og liggepladser til de små pus smiley hehe...

• #13   2. aug 2008 Ja det gør han helt sikkert smiley

Og nu skal jeg se resten af E.T... og tude lidt smiley Som den sentimetale pylremås jeg er.. hehe..

tusind tak for svar.. så har jeg noget at tænke over smiley

• #14   2. aug 2008 bare fordi de nyder det, betyder det altså ikke at de har godt af det :S

Min kat nyder skam også at smage is og andre søde sager, men der betyder ikke at han har godt af det..

Og der er nu andre måder at få en tyk indekat til at tabe sig.. bl.a. slanke foder og klikkertrænning, som med stor succes er blevet brugt herhjemme..

Ved klikker trænning får katten også brugt hjernen, de gør den ikke ved et hjul..

• #15   2. aug 2008 Nej uha, de bliver jo nok sindssyge af det. Ligesom de gør af at spæne rundt i hele huset, bruge deres kradsetræ og hvad de nu ellers kan finde på af fysiske aktiviteter. For så bruger de jo ikke hjernen, nej..

Tja, hele deres nervesystem er jo forbundet med resten af kroppen, samt muskulatur, hormonproduktion, så jo, de bruger faktisk hjernen når de løber rundt i sådan en. Hvis du snakker om intellektuel udfordring, ja så tvivler jeg sgu lidt på at katte har det store behov for det.. Men måske din kat kan læse en bog? :S

Ja, undskyld mig, synes bare nogen gange man hører lidt for meget vrøvl herinde, fra folk der tror de ved lige præcis hvordan man behandler en kat rigtigt. Suk..

• #16   2. aug 2008 Mille H - undskyld men hvad er udfordringen i at løbe rundt i et hjul?

Vi får jo heller ikke brugt vores hjerne af bare at løbe på et løbebånd :S

• #17   2. aug 2008 Man får da trænet sin koordination, får frigivet hormoner som gør at man føler sig bedre tilpas, træner sin udholdenhed - Men nej, man bliver ikke matematisk geni af det, hvis det er det du mener... Jeg forstår bare ikke rigtig hvad det er du mener med at, så bruger de ikke hjernen? Det gør de da! ..
    Og nu har jeg godt nok heller aldrig hørt om nogen mennesker der er blevet skøre eller sindsyge af at løbe på et løbebånd - Så hvorfor i alverden skulle en kat blive det? Det er da ikke anderledes end at klatre i et kradsetræ eller løbe efter en bold.

Det er fint nok at du ikke vil bruge det, men foretrækker klikkertræning. Det er så din holdning. Men det med at kattene skulle kunne tage skade af det, det er simpelthen noget vrøvl..

• #18   4. aug 2008 Jeg er så enig med Mille H - jeg mener heller ikke det kan gøre den store skade.. det er ikke fordi jeg fjerne alt andet legetøj der kan stimulere dem jo? Og jeg maser dem ikke ind i det og snurrer dem rundt smiley

det er jo bare en ekstra ting de kan have.. hvis de da gider den slags..

Kommentér på:
Trædemølle til kat?

Annonce