{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Tilløberkat - søger hjælp {{forumTopicSubject}}

I dag rendte en sort/hvid kat med mig ind, da jeg kom hjem fra min indkøbstur. Jeg har set den i området over flere måneder og har længe spekuleret på, om den mon kom her fra området, da den ikke går hen til noget bestemt hus og desuden er ude både dag og nat.
Derfor tjekkede jeg dens øremærke og slog det op i Det Danske Katteregister. Jeg kunne aflæse øremærket tydeligt og har kontaktet den ejer, der dukkede op, men det er åbenbart ikke hendes kat. Så kiggede jeg på øremærket igen og var i tvivl, om det ene tal var et 2- eller 3-tal. Jeg prøvede med den anden mulighed, men der passer beskrivelsen af katten slet ikke på denne.
Så hvad gør jeg så?
Katten opholder sig lige nu inde i mit hjem og er helt klart tam, men dog ikke så kælen.
Skal jeg sætte den ud igen? Eller skal jeg kontakte et internat? Eller noget helt tredje?

Håber at der er nogen, der har nogle gode råd/erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilløberkat - søger hjælp
  • #1   9. mar 2021 jeg ville nok kontakte et internat
    om ikke andet så kan de vejlede dig lidt bedre

    de har også større muligheder for at lede efter ejeren - ejeren kan nemlig godt stå som hemmeligt og så er det kun dem med koder som kan tjekke den
    især når den nu er øremærket


  • #2   9. mar 2021 Okay, så vil jeg kontakte et internat i morgen. Er det okay at holde katten hos mig indtil da? Synes det er synd at lukke ham ud igen, og han virker heller ikke så interesseret i at skulle ud igen. Han er meget træt, ligger bare og sover og har spist og drukket en hel masse.

  • #3   9. mar 2021 Lad du ham bare blive hos dig, mens du venter på at kunne få fat i internattet. Det sker der ikke noget ved. Han går sikkert bare og hygger sig hos dig smiley

  • #4   9. mar 2021 Åh ja, han hygger sig smiley Og Amigo og Chico ligger bare og stirrer på ham, når han leger. Men de kan sagtens være i rum sammen.

  • #5   9. mar 2021

    profilbillede
  • #6   9. mar 2021 Du kan godt lade ham blive inde.
    Han ser ud til at hygge sig


  • #7   10. mar 2021 Jeg ville også kontakte internat eller dyrlæge, de har måske bedre held til at aflæse øremærket korrekt, nogle gange kan det være lidt svært, selv om man tror man ser rigtigt, han kan jo også være chippet samtidig, nogle vælger at gøre begge dele.
    også hold ham hos dig indtil du har talt med internat.
    giv gerne update:)

    Og hvor er han da bare sød smiley


  • #8   10. mar 2021 Noget kunne godt tyde på, at katten måske er kommet væk fra sit hjem. Men hvordan er foderstanden?

    Har du tjekket efterlysninger? Og har du fremlyst katten?

    Ud fra koden kan man se, hvilken dyrlæge, der har tatoveret katten, og denne dyrlæge må have ejeroplysninger.

    PS: Der er to katteregistre. Prøv at tjekke øremærket i det andet register.


  • #9   10. mar 2021 Og der er da så sandelig efterlysningssider nok at trevle igennem.

    https://www.facebook.com/notes/efterlyste-katte-dk/efterlysningssider-p%C3%A5-facebook/564953316985350

    KÆFT, hvor er folk dog hjernedøde idioter, at de åbenbart bliver ved med at lave nye efterlysningsgrupper. Som om det skulle øge chancerne for at genforene ejer og bortløbne dyr. Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee smiley .


  • #10   10. mar 2021 Jeg har nu snakket med internatet i Århus (The Voice of Pets), da det var dem, der dukkede op som dyrlæge, når jeg søgte på katteregistret. De var helt sikre på, at katten var fra dem af, men kunne godt se, det var mærkeligt, at øremærket ikke passede på beskrivelsen af katten inde på katteregistret. De vil så have, at jeg skal komme ud med ham, men det kan jeg ikke rigtig, da jeg ikke har adgang til bil. Så nu undersøger de lige sagen nærmere for at se, om de kommer frem til noget.

    Tinka: Foderstanden er fin. Han er hverken overvægtig eller undervægtig. Jeg har kigget på efterlysningssider, men endnu ikke fremlyst ham.

    Heidi N: Ja han er super sød og meget flot smiley Og mærkeligt nok har han slet ikke vist tegn på at ville ud igen. Og jeg har ellers været både ind og ud af huset, så døren har været åbnet nogle gange.



  • #11   10. mar 2021 Voice of Pets bør da absolut som det første forsøge at få kontakt til ejeren, i stedet for at foreslå, at du skulle til at ulejlige både katten og dig selv ved at bringe ham til internat :-S

    Eftersom han ikke er mager, kan det være, at ejer bare lader sin kat rende ude tidligt og sent. Men træls for dig jo, at det ikke lige er til at finde ud af at kontakte ejer, så du kan få opklaret om der er grund til at være bekymret for katten.
    I hvert fald dejligt at du kan tage dig af ham, mens der er usikkerhed om, hvorvidt katten er i nød eller ej.

    Håber på happy end, ( .... og at der bliver rettet op på beskrivelsen af katten i Katteregisteret. Der er for meget rod og for mange fejl med katteregistre og diverse andet katterelateret. smiley )


  • #12   10. mar 2021 Tidligere var jeg inde på internatets facebookside og gik så tilbage for at se, om katten var lagt op. Der var så på et tidspunkt et billede af en kat, der hed Samson, som lignede den til forveksling. Det fortalte jeg internatet, og det viste sig altså, at det var den kat, så ejer er nu fundet. Og de ville rette i katteregistret.
    Ejeren har næsten lige været og hente den. Katten virkede dog slet ikke til at genkende ham, og manden virkede faktisk nærmest en smule bange for sin egen kat. Han ville for eksempel ikke rigtig løfte på den, så jeg løftede den hen til ham, men så løb den væk fra ham ud ad døren. Han fik den dog med til sidst. Jeg snakkede lidt med ham, og han fortalte, at det var en inde/ude kat, og at den gik ind og ud af kattelem både dag og nat.
    Mens den har været hos mig, har den dog slet ikke vist interesse i at komme ud, men den har rigtig gerne villet lege.
    Tænker sagtens at manden kunne holde den inde, hvis bare han legede med den, men det er jo selvfølgelig hans helt eget valg smiley
    Mystisk situation... Men nu ved jeg i det mindste, at den har et hjem.


  • #13   10. mar 2021 Det lyder lidt mystisk, men da altid noget at vide at den har et hjem, er det så i nærheden af hvor du bor, ved du det??
    Forhåbentligt tager ejer sig godt af den og skulle du se den igen ved du jo at den hører til et sted smiley


  • #14   10. mar 2021 Fedt, at du selv var kvik der! smiley (helt tosset, hvis du havde taget katten til internatet).

    Så katten bor lige i nærheden?...
    Jeg synes det er rart at vide, at der er kattelem, så kan katten da gå sin vej, hvis den ikke gider ejer. Mit gæt er, at du nok kommer til at se mere til den smiley .


  • #15   10. mar 2021 Heidi N: Ejeren bor åbenbart meget tæt på, hvor jeg bor. Vi snakker 100-200 meter væk. Han virkede som en, der gerne ville sin kat det bedste, men som manglede generel viden om katte. Efter han kom hjem, ringede han nemlig til mig og spurgte ind til kattebakke og mad (han gav den kun tørfoder, men hos mig spiste den vådfoder, og nu ville den ikke længere spise sin tørfoder). Men dejligt at vide, at den har et hjem smiley

    Tinka: Ja, det havde da godt nok været træls, hvis jeg skulle have taget den ud til internatet. Tror også helt sikkert jeg kommer til at se den igen, men i så fald må jeg nok hellere lade være med at lade den komme ind smiley


  • #16   11. mar 2021 Godt nyt, at manden er interesseret i at gøre det godt for sin kat, og positivt, at han ikke er for fin til at spørge om råd. smiley Han kan da oprette sig på KG, hvor en flok kattedamer hjertens gerne rådgiver om grusbakke og foder og diverse andet smiley

    .... Og så håber jeg, at man fra Voice of Pets side tager ved lære af historien, så de fremover tager tingene fra den rigtige ende af - altså først tjekker ejeroplysninger og først derefter beder folk om at bringe muligvis bortkomne katte til internat.


  • #17   11. mar 2021 Hmm gæt hvad, søde Samson sidder udenfor og kigger længselsfuldt ind smiley Han har vel siddet der mindst et kvarter og sidder der fortsat.

    profilbillede
  • #18   11. mar 2021 smiley
    He he han kan godt huske hvor han fik opmærksomhed og god mad smiley smiley


  • #19   11. mar 2021 Ja, det kan han vist smiley Synes simpelthen han er så sød smiley Men har aftalt med ejeren, at jeg bare skal ignorere ham.

  • #20   11. mar 2021 # 17 Jaja, selvfølgelig sidder han der, og med lige præcis sådan et blik smiley , der ville kunne hypnotisere visse svage kattedamer til at åbne døren. smiley

  • #21   12. mar 2021 Ja, det er godt nok også svært at stå for det blik smiley smiley

  • #23   23. mar 2021 Sjov lille historie Missemor smiley

    Samson kommer her hver dag og står eller sidder uden for døren eller vinduet i rigtig lang tid. Han er også begyndt at miave insisterende, og står et vindue åbent, kommer han straks ind, som om det var det mest naturlige i verden. Når han så er herinde, siger han lige hej og leder efter mad, og så giver han sig ellers til at lege. Han går ikke ud af sig selv, men jeg må bære ham ud og skynde mig at lukke døren, for ellers lægger han sig altså bare til at sove. Når jeg er ude og gå tur med mine egne katte om aftenen, går Samson også med - i dag gik han næsten med mig i Føtex smiley (ligger 300 meter fra hvor jeg bor)
    Synes det er mega svært at ignorere ham, når han sidder og kigger længselsfuldt ind og ovenikøbet miaver, men samtidig vil jeg jo heller ikke blive uvenner med ejer. Hvad søren gør man lige? smiley


    profilbillede
  • #24   31. mar 2021 Hallo, katte kan sagtens have mere end 1 ejer, ville da helt klart tage den ind. Bare gi ham besked at den er hos dig lige nu. En af mine katte var lige så meget ved naboen og den hyggede sig. Katten vælger sin ejere

  • #25   31. mar 2021 Katte er modsat hunde dyr, som vælger deres ejer. OG det er "desværre" ikek altid den, som har købt/adopteret den smiley

  • #26   8. apr 2021 Jeg ville rigtig gerne lade Samson komme mere ind hos mig, men hans ejer har bedt mig om bare at ignorere ham smiley Men det er godt nok lettere sagt end gjort. Både fordi jeg synes, at Samson er mega sød, men også fordi han kan miave on and off i halve til hele timer, hvis ikke jeg lukker ham ind. Og hver aften kommer han og sidder udenfor fra omkring klokken 20 og indtil jeg går i seng. Han lægger sig seriøst bare og sover udenfor, hvis ikke jeg lukker ham ind smiley Nogle gange får jeg virkelig lyst til at sige til ejeren, at hvis han ikke vil have, at Samson kommer ind hos mig, så må han holde sin kat væk fra mit hjem, men det er jeg nok lidt for konfliktsky til at sige. Føler dog virkelig ikke at det nogensinde kan blive mit ansvar at holde en andens kat væk fra mit hjem og min have, og mit store dyrehjerte ville heller ikke kunne bære at jage ham væk eller ignorere ham hele dagen. Ih hvor er det altså en øv-situation smiley

  • #27   8. apr 2021 Heidi R: Hvis Samson havde valget, blev han nok hos mig hele døgnet. Det er nemlig det, der er problemet: han kommer ikke bare på besøg - han kommer for at blive.

  • #28   8. apr 2021 Hvorfor så ikke høre ejeren af, om du ikke kan være en medejer. Jeg havde ikke givet op. Ellers må han jo lade vær med at lukke katten ud. Det jo ikke ok du skal udsættes for det. Plus at se på en meget ked af det kat. Så han må finde en løsning

Kommentér på:
Tilløberkat - søger hjælp

Annonce