757 visninger
|
Oprettet:
hvorfor ser hendes øjne sådan ud.. {{forumTopicSubject}}
nogle der vil kikke i mit fotoalbum og forklare mig hvad det er ?
det er ikke betændelse, men det er heller ikke pænt..
på forhånd tak..
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5893
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det ser nemlig ud til, der er forskel på de to øjne, både i størrelse og farve.
Det ser også ud til, at det højre øje (det lille) løber, for der er en mørk stribe fra den inderste øjenkrog.
Hvad farve har det tørre grums? Hvis det er hvidt, kan det tyde på tørrede partikler fra det våde, som kan skyldes irritation i øjet.
Jeg går ud fra, at din dyrlæge har foretaget en kontrastundersøgelse i øjet mhp. skade på hormhinden, en måling på tårevæske samt set efter, om katten lider af entropion (for stramme øjenlågskanter, så øjenvipperne vender ind og skurrer på hornhinden).
maj 2007
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 737
det er især det sorte der sidder i pelsen rundt om øjet.. det er ikke fedtet eller noget.. hun lukker øjnene lidt pga blitz, normalt har hun store fine øjne...
dyrlægen kikkede på hende kikkede i hendes øjne for om slimhinden er irreteret, det var den ikke.. så puttede hun sådan en strimmel i øjet på hende der farvet grønt, det var også fint..
det er nu 10 uger siden, da killingerne var små..men det er hverken blevet værre eller bedre... jeg behandlede hende med fuzitalmic da killingerne havde øjenbetændelse, det ændrede heller ikke noget...
den lille kant om øjet, og inde i øjenkrogen, er det lyserøde lidt sort plettet, ved ikke om det hjælper nogen det nærmere... hun virker ikke plaget af det, kun når jeg kommer og tørre hendes øjne... ca 2 gange om dagen..
maj 2007
Og se så, om de sorte "pletter" stadig er der eller har flyttet sig.
Sterilt saltvand fås hos Matas, optikere og på apoteket i små engangsampuller (bruges bl.a. til at rense kontaktlinser i).
hvorfor ser hendes øjne sådan ud..