{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Kat spiser hundemad. {{forumTopicSubject}}

Ja, først var det hunden som ville spise kattenes mad, det er nu ordnet ved at kattene spise i en højde som hunden ikka kan nå.
Men nu er min store maine coon begyndt at spise af hundens mad.
Han spiser stadig sin egen, men kan godt finde på at snuppe et par piller af hundens mad, når han lige går forbi skålen.

Sker der noget ved det?

Ved godt at hundemad ikke er kattemad, og omvendt.
Det er store piller, så han skal tygge meget på dem, og får dermed aktiveret tænder og gummer.
Men tænkte nu mere på indholdet. Der er jo ikke så meget protein i hundemad, som i kattemad. Han er kastereret, og må alligevel ikke få så meget protein.

Hans primære næringskilde kommer stadig fra kattemaden. Det er kun lige et par piller han hapser når han går forbi et par gange om dagen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat spiser hundemad.
  • #2   9. aug 2008 Her spiser mine katte også af hundes mad, de når godt nok ikke at spise så meget af det, da min hund får mad 2 gange om dagen..
    det er den mad hun får om aften de tager af....

    Jeg tror ikke der sker så meget ved at de gør det, så længe det bare er en lille bitte smulge.. Men her kommer det jo så også an på hviket foder hunden får, min får Z/D og I/D det er Z/D'en mine katte spiser af..


  • #3   9. aug 2008 Jeg har det omvendte problem :S
    Hehe. Men mine dyre har ikke taget skade af det, overhoved..


  • #4   9. aug 2008 Her hænder det også at kattene hapser et par tørpille af hundens og at hundene æder af kattenes foder. Det skader dem ikke, så længe det kun er i små mængder og at kattene og hundens primære føde er den, der er beregnet til dyret som Lis skriver

  • #5   9. aug 2008 min kat spiser altid sammen med hundene, han er et madhoved uden lige. og han har ikk taget skade. han får jo ikke så mange piller hver gang og han får jo osse kattemad selv. så hvis de bare får deres egen kattemad osse så tror jeg ikk der sker noget

  • #6   9. aug 2008 Det er aboslute en dårlig vane. Du kan risikere den slet ikk går til sin egen mad, og i hundens mad mangler der taurin som er rigtig vigtig for katte da de ikk selv kan danne det /: Så spiser katten kun hundens mad, kan du risikere at de taber sig ufattelig meget, og til sidst ikk overlever.

  • #7   9. aug 2008 Sweeney - hvis du fodre en hund med kattemad optager den for meget taurin og det vil gøre den bliver overfed og så fed at du slår den ihjel fordi du ikk har trådt ind.

    Er utroligt folk ikk kan forstå der er en grund til kattemad er kattemad og hundemad er hundemad.


  • #8   9. aug 2008 fordi ens kat/hund tager lidt ved siden af, betyder det jo ikke at man er en dårlig ejer. så er der i hvert fald ca 80 % dårlige ejere her i landet vil jeg tro. og spørgsmålet gik jo osse på om der skete noget ved at den tog LIDT... og ikke udelukkende spiste hundemad. så man kan vel konkludere at vi er enige om at der ikke sker noget el hva?? smiley

  • #9   9. aug 2008 Hos mig får hunden ikke lov til, at smage kattenes mad og kattene får ikke lov til, at smage hundens mad. (Hunden kan så ikke nå kattenes mad og jeg fjerner kattene hvis de viser interesse for hundemaden). Det synes jeg er vigtigt, de har ikke samme behov og skal derfor ikke "smage" på hinandens mad.
    Det skal lige siges, at de hurtigt vænner sig til at det er sådan.


  • #10   9. aug 2008 Jeg tror ikke der sker noget ved en enkelt bid.
    Men jeg tror ikke det er godt hvis det bliver en vane, at de skal smage på hinandens mad hver dag. Derfor er det forbudt hjemme hos mig, det er nemmere for alle parter. De har bedre af at spise den mad der er beregnet til dem.


  • #11   9. aug 2008 Ja Helle det kan vi godt blive enige om smiley for ellers burde alle mine dyr være døde for kattene har smagt hundemad og hundegodbidder og hundene har spist af kattenes mad, men de trives og lever stadig i bedste velgående.

    Selvfølgelig er det jo ikke noget de gør særlig tit, men det sker da i ny og næ og det er altså ikke dødelig giftig for nogen af parterne.


Kommentér på:
Kat spiser hundemad.

Annonce