{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Kat spiser hundemad {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg er kommet i en meget dårlig situration. Jeg giver min kat Wishkas tørfoder, det har han fået hele livet, og han elsker det. Hjemme hos os har vi også en hund på 6 år gammel. For nogle måneder siden blev vi fortalt at vores hund var lige lovligt overvægtig (Ikke noget voldsomt) så vi blev rådet til at købe hundefoder med mindre fedt, så han kunne tabe sig lidt.

Problemet er at min hund nu spiser kattemade , og taber sig ikke. Og min kat spiser hundemaden og er begyndt at blive lige lovligt tynd, synes jeg selv. Hvad kan vi gøre?

Katten og hunden kan sagtens enes og derfor når vi tager på arbejde og skole, fylder vi selvfølgelig madskålene så de kan spise mens vi er væk. Derfor kan vi ikke kontrollere hvilket dyr der spiser hvilket foder. Jeg har flere gange forsøgt at fjerne hundemaden, når min kat skal spise. Men som sagt bliver vi i visse siturationer nødt til at have begge skålene fremme..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat spiser hundemad
  • #1   19. maj 2018 Det er super usundt for begge dyr at spise hinandens mad,hvis de gør det fra tid til anden så sker der ikke så meget, men lever en hund af katte mad og en kat af hundemad, ja så ende begge dyr desværre med at blive syge.
    Hunde får alt for meget protein via kattemad en, det kan de på ingen måde styre, løsningen på at hunden ikke spiser kattemad er at stille kattemad en på et bord eller lignende, et sted der er højt nok til hunden ikke kan komme derop men som er fremkommeligt for katten.
    Katte får til gengæld for lidt protein og ingen taurin via hundemad, taurin er livsvigtigt for katte og de kan blive dødeligt syge hvis de ikke får taurin, løsningen på at katten ikke spiser hundemad kan være at hunden ikke har mad stående, men blot får 1-3 måltider om dagen, hvilket også er sundeste for hunden, det eller en madskål med timer eller chipåbning så det kun er hunden der kan spise af skålen hvis det handler om at i er så mange timer væk fra hjemmet at i ikke kan give hunden mad 2-3 gange dagligt.


  • #2   19. maj 2018 I stiller kattemaden så højt, at hunden ikke kan nå det. Og så skifter i Whiskas ud med noget, der giver katten den ernæring, den har behov for.

    Og nej, hunde får normalt ikke for meget protein. De kan leve af råt kød = ren protein. smiley Men der er andre ting i kattemad, som hunden ikke har ret godt af.


  • #3   20. maj 2018 Hunde har behov for mellem 20-30 vegetabilske ingredienser i deres mad. Katte har brug for 0%. Hvis dine dyr er chippene ville anbefale at købe sådan nogle chip foderautomater, det forhindrer dem i at gå i hinandens mad smiley

  • #4   20. maj 2018 stil kattemaden højt op og fodr hunden 2x dagligt - morgen og aften, det er altid det mest optimale. simple as that.

  • #5   20. maj 2018 Okay tak for rådene. Problemet er bare at min kat ikke vil spise andet. Vi har fået noget anbefalet af dyrlægen, og brugt mange penge på alt muligt specielt foder. Men han spiser det slet ikke.

  • #6   20. maj 2018 Whiskas svarer til at du KUN levede af MC burgere og slik livet igemmen. Ellers op med kattemaden , og foder din hund under opsyn 2 X daglig som de andre skriver.


  • #7   20. maj 2018 Whiskas indeholder:

    Ingredienser:
    kornprodukter, kød og animalske biprodukter (bl.a. 4% kylling i de lysebrune bidder), vegetabilske biprodukter, olie og fedt, planteprotein, mineralstoffer, grøntsager (4% gulerødder i de orange bidder, 4% ærter i de grønne bidder).


    Jeg bruger Porta 21 som grundfoder, det indeholder:

    Ingredienser:
    malet hønsekød (41%), hønsekød (20,53%), kartofler, hønsefedt, tørret ølgær, tørret roepulp (sukkerfri), mineralstoffer, cellulose, MOS (mannan-oligosaccharider), FOS (fructo-oligosaccharider), tranebær (0,04%), grøn te-ekstrakt (0,01%), glucosamin, chondroitinsulfat.



    Læg mærke til hvor meget/lidt kød der er i. Katten får ikke det, den har behov for med Whiskas, spiser mere, pøller mere og stjæler mere af hundens mad og måske også af andet.


  • #8   20. maj 2018 personlig er jeg ikke tilhænger af whiskas

    men har mødt en del katte som ikke vil have andet.og man må jo bøje sig for sin kat på det punkt. den ene kat jeg mødt på kv far 17 år og havde altid spist whiskas. vi forsøgte at lokke den til at prøve noget andet. Og vi prøvede faktisk vel 15 forskellige slags tørfoder, med samme resultat. hun ville KUN have sin whiskas.
    jeg ved godt at nogle mennesker mener at så skal man bare sulte katten. men det er ikke sundt for katten, og man risikere dårlige nyrer. så lad den spise det som den har lyst til

    jeg har selv haft hund og på det tidspunkt havde vi 3 katte. så kattene spiste på køkkenbordet. Og så fik hunden morgen- og aftensmad. det det fungerede faktisk rigtig godt. dyrene fik det de skulle have.


  • #9   20. maj 2018 Mine blev tvunget over på noget andet. Fra den ene dag til den anden faktisk. De var ved at dø pga. Whiskas.

  • #10   22. maj 2018 Jeg har for ikke så længe siden måttet aflive min kat, netop fordi han spiste af hundens mad smiley Nyrerne kan ikke tåle det.
    Hunden har altid haft mad stående fremme, og det faldt mig slet ikke ind, kun at fodre ham 2 gange om dagen. Hvis jeg havde gjort det, ja så havde jeg stadig haft katten også.


  • #11   24. maj 2018 whiskas er skodmad, ...der findes så mange andre produkter der er bedre, i fald det er tørkost så kingsmoor, applaws ,orijen ,vådt topic fra aldi, dåse. katten skal fodres i en højde hvor hunden ikke kan nå og hunden må dosis fodres

Kommentér på:
Kat spiser hundemad

Annonce