{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.710 visninger | Oprettet:

miavende indekatte :( {{forumTopicSubject}}

Da jeg for 2 år siden fandt min kat død i vejkanten, vesluttede jeg at mine fremtidige katte skulle være indekatte.

Jeg har nu to katte på 2 år, som har været indekatte i de to år jeg har haft dem. De er begge neutraliserede. Men jegs ynes alligevel at de miaver en del, og nogle gange for meget... Min bekymring er om det er fordi at de har det skidt og vil ud! De er selvfølgelig vinduesøgende, menj eg hars vært ved at bedømme om det er 'synd' for dem. Det er selvfølgelig også svært for jer at bedømme, men hvad tror i... At det er fordi at de gerne vil ud eller hvad? Det sviger i mit hjerte når de beklager sig så meget, da jeg vægter deres frihed utrolig højt, men alligvel har valgt at holde dem inde af mange andre grunde..

Jeg ved at jeg nu ikke vil kunne lukke dem ud, da de jo ikke ved hvordan de skal gebærde sig ude i den store farlige verden smiley

Hvad er jeres erfaringer med jeres inde misser, der beklager sig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  miavende indekatte :(
  • #1   9. aug 2008 Nogle katte mjiaver bare mere end andre af natur smiley

vi har 2 huskatte, som er indekatte..

De kan godt finde på lige at give lyd fra sig når de ser os, og min gør det især når det er ved at være fodringstid, han skulle jo nødigt blive glemt *g* så piver han lige indtil han får sin mad smiley

ellers er det mere sådan et "hej" au (han kan ikke sige mjiau) når jeg fx har været på toilet eller ude i køkkenet smiley

• #2   9. aug 2008 Jeg har to indekatte, min hankat siger næsten aldrig en lyd, men min hunkat miaver rigtig meget. Jeg ser det ikke som at hun klager sig, men bare som at hun er snakkesalig. Min kæreste har sjovt nok den opfattelse, at når katten miaver, så er det fordi den "brokker sig". Men sådan opfatter jeg det slet ikke, det er nok et spørgsmål om hvordan man ser på det. Jeg synes bare det er hyggeligt når de miaver smiley

• #3   9. aug 2008 Jeg spurgte dyrelægen, fordi min ene kat miaver rigtig meget og sådan helt klagende nogen gange. han savner bare opmærksomhed. kastererede hankatte især kan blive meget morsyge =) Dine katte savner ikke at komme ud, de ved ikke hvad det er, og de vil højst sandsynligt ikke kunne klare sig selv derude. De er jo ikke vant til at have fjender. Biler, børn andre katte, eller hunde... Mine indekatte bor i et kattevoliere, og har en udestue og vores hus. så hvis du har mulighed for det så byg et voliere, det behøver ikke være så stort. Mit er ikke så stort, men til gengæld er der grene og hylder og huler i flere højder så selvom de ikke kan løbe 4 meter frem og tilbage så kan de løbe op og ned, og katte elsker at sidde højt oppe og kigge ud. Det kan gøres billigt. =)

• #4   9. aug 2008 De snakker sikkert bare, det gør mine også selvom de kan komme ud i indhegnet have. Selvfølgelig vil de fleste katte elske at kunne komme ud i luften så hvis man har have, er det en god ide at lave en indhegning til kattene hvor de kan komme ud. Har man ikke det, vil jeg synes det er bedre for kattene at være inde i sikkerhed frem for at rende rundt og risikere at blive kørt ned.

• #5   9. aug 2008 Jeg er ikke i tvivl om at mine katte ville vælge friheden, hvis jeg gav dem lov til at vælge, og det på trods af de har en løbegård.
    Har en af dem været udenfor i sele, så står de ved døren/vinduet og mijaver og vil ud igen... Er det også sådan det foregår ved dine katte?

• #6   9. aug 2008 Min kasterat Miaver også RIGTIG meget .
    Og tror helt klart det er pga. opmærksomhed.
    Selv om han får enormt meget opmærksomhed , så miaver han stadig.
    lige en til vi kalder på ham eller går hen og henter ham , for at kæle .
    smiley . men ja , men bliver lidt urolig når det er så voldsom en miaven.

• #7   9. aug 2008 min hankat (kastreret) er mere farsyg end han er morsyg XD

• #8   9. aug 2008 mine klager heller ikke, de vil ikke være udenfor, har tilbudt dem det

• #9   9. aug 2008 Min røde main coon Sille, snakker også rigtig meget (har vist skrevet det før i en anden tråd). I starten troede min mand og jeg at hun var utilfredes med noget eller manglede et eller andet. Men fandt ud af at sådan er hun bare og det er faktisk meget hyggeligt. Hun elsker når jeg snakker til hende og så "svarer" hun mig ved at miauve løs.

• #10   9. aug 2008 Ja, jeg ved godt at kattes udtryk verbalt, også kan tolkes som 'at snakke', og det gør mine skam også - men tit og ofte er de vinduessøgende, samt skraber lidt på vinduet.. Hvilket jeg opfanger som at de gerne vil udog opleve verden smiley Og den frihed har jeg taget fra den (endnu mere deprimerende)

Men jo, mine katte snakker også en del, lige for at fortælle at de er her, og hej og gomorgen osv smiley

Det er mest hunkattend er miaver, og har fået at vide at hvis dyrlægen ikke har fået fjernet det hele inde i hende, så kan hun godt komme i en form for løbetid...

Tina - De har også en dejlig udestue, som de bruger rigtig meget, både dag og nat. Om dagen er der så varmt at det er ulideligt der, men de nyder det... smiley Og natten bruger de til at fange biller, edderkopper og andre kryb smiley

Janni - Ja, det er faktisk det jeg oplever... Som sagt mest med min hunkat. Ja, de har været ude nogle gange i seler, som det passer ind i dagligdagen, og det nyder de da. Igen er det mest hunkatten der prøver at hoppe over vores halvanden meter høje hegn, og vi må jo hive hende ned igen smiley

• #11   9. aug 2008 Min maine-coon Mister snakker rigtig meget - og det kan altså være træls midt om natten - men det ligger jo til racen, så det må jeg bare accepterer.
    Hvor imod min huskat Basse egentlig ikke siger så meget.

• #12   10. aug 2008 Ann - Så skal jeg da vist ikke anskaffe mig en MCO, da jeg så ikke for lukket et øje smiley

• #13   22. dec 2012 Min kat miaver også rigtig meget selvom at jeg også snakker med hende meget og jeg har ikke mulighed for at kunne lukke hende ud, men hun har dog været ude i sele, tror i det vil hjælpe med en anden kat, som hun kan bolte sig med eller tror i at jeg er nød til at give hende væk, fordi det går ud over min søvn og skole gang fordi hun miaver sådan

Kommentér på:
miavende indekatte :(

Annonce