4.691 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

David N
David N
Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 15

Krave på 7-9 dage, tips og tricks ? :) Krave på 7-9 dage, tips og tricks ? :)

Halløj.
Vi har været så "uheldige", at vores 8 år gamle hankat fik et stort sår bagdelen rundt om halen.
/> Årslev Dyreklinik var dog mere optimistiske end mig, og fik ham lappet godt sammen, samt lagt dræn i indtil på fredag.

Han skal nu have krave på og holdes inde indtil torsdag-fredag, og have krave på indenfor de næste 9-10 dage.

Har i nogle gode råd mht kraven ? Vi kan allerede se, at den kommer til, at irritere ham. Han kan jo ikke komme til at klø eller vaske sig nogle steder med den på, eller ligge sig ordentligt ned og sove da den dækker for hans poter og hovede.
Skal vi give ham noget beroligende den næste uges tid, eller skal vi bare bide "smerten" i os indtil det er overstået?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krave på 7-9 dage, tips og tricks ? :)
  • #1   16. mar 2021 man kan jo købe en blød krave i stedet for de stive

personligt bruger jeg ikke kravler på mine.
    jeg bruger Højby Dyreklinik.

vil dog så sige at jeg nok ville holde katten inde så lang tid at han endelig skal have krave på
    for ellers risikere man bare at han river i det når han er ude...
    det lyder ikke særlig logisk

• #2   16. mar 2021 Åh, det er så træls med kraver smiley Det undrer mig, at dyrlæger typisk lægger ud med de stive lampeskærme i tilfælde hvor en blød krave er nok smiley . Det ved jeg så ikke, om det er for jeres kat, men hvis en blød krave kan afskærme det sårede område, så få fat i sådan en krave. Det er MEGET mindre ubehageligt end de stive kraver.

Kraven skal vende nedad (der er nogle fotos af blå krave i dette album)

https://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse-kat/29610-dejligdrengene_2018
    (se foto nummer ca. 12-14-16 ... )

• David N
    David N Tilmeldt:
    nov 2020

#3   16. mar 2021 Det er en blød krave som vi fik med.

Han er syet sammen nede på bagdelen, så vi kan nok ikke rigtig holde ham fra, at slikke uden kraven er på.

Vi fik, at vide vi skulle holde ham inde indtil dræn er fjernet, derefter måtte han godt komme ud uden krave.
    De sagde det var sjældent katte sidder og slikker og vasker sig udenfor, og derfor skulle krave på så snart han er inde igen

• #4   16. mar 2021 Jeg ville, hvis jeg var jer, holde ham inde de 9-10 dage. Min kat sidder tit og vasker sig udendørs, så lige den udtalelse ville jeg ikke stole på smiley

• #5   16. mar 2021 Altså en blød blå krave? De dækker da ikke for hovedet?....

Jeg tog kraven af dagligt og holdt Bruno under SKRAPT opsyn imens - og især efter dengang, hvor jeg var uopmærksom i få sekunder .... og suk, så måtte vi starte vi forfra smiley

Hvis det er nu her tors-fredag han er vurderet til at komme ud, så synes jeg også, det virker som liiiige tidligt nok - tænker at såret kan blive forurenet ude smiley

• #6   16. mar 2021 Og dengang hvor det tog Bruno 2 sekunder at slikke et sår op (det var i nakken, og jeg troede sgu ikke han kunne nå det - men det kunne han) skete det ude i haven smiley jeg sad ved siden af ham og læste .... med et halvt øje på katten, der sad ved siden af, og pludselig havde han drejet hovedet og raspet med tungen. Åh det var så øv.

• David N
    David N Tilmeldt:
    nov 2020

#7   16. mar 2021 Nej den dækker ikke for hovedet, men den dækker sådan, at hans poter ikke kan komme op og klø eller vaske hans hoved.

Ja vi må prøve, at se hvordan det går. Han er desværre allerede helt vild efter, at komme udenfor igen smiley

• #8   16. mar 2021 kan I evt gå med ham ud i snor?

• David N
    David N Tilmeldt:
    nov 2020

#9   16. mar 2021 Ja det kunne da være et forsøg værd ??

• #10   16. mar 2021 Det er virkelig en prøvelse med krave. Men I må holde ud. Og holde ham inde.
    Jeg krydser fingre for hurtig heling!

• David N
    David N Tilmeldt:
    nov 2020

#11   16. mar 2021 Ja også mig.
    Hvad med noget beroligende middel, er det et helt no go til katte på den måde ?
    Tænkte bare, at hvis han bare kunne sove og slappe af det meste af tiden med hjælp fra noget beroligende ??

• #12   16. mar 2021 Jeg ville nok ikke give ham beroligende. Det ville jeg holde mig langt fra. Det synes jeg lyder som en dårlig idé, men det er måske bare mig? smiley

• #13   16. mar 2021 Nej, ikke noget beroligende medicin for dét. Han må være et mandfolk, mens det står på. (men det ER virkelig ikke sjovt - her i huset var det dog ikke katten det var værst for).

• #14   16. mar 2021 Jeg ville holde ham inde lige så længe han skal have krave på, det er ikke sikkert for ham at færdes ude med krave på, han vil jo ikke kunne forsvare sig ordentligt hvis en anden kat eller andet dyr angriber ham.

Hvis jeg var dig ville jeg investere i sådan en her i stedet for kraven, den giver bedre bevægelighed for katten
    https://www.petworld.dk/trixie-oppustelige-beskyttelseskrave-4011905195414

• David N
    David N Tilmeldt:
    nov 2020

#15   16. mar 2021 Nej det er helt sikkert os som har set største problem når han begynder at skabe sig smiley

Han skal selvfølgelig ikke have krave på udenfor, det var ikke det jeg mente??
    Nej jeg var også selv lidt tvivlsom med beroligende, men har ikke prøvet det før, så det kunne jo have været det gav mening.

• David N
    David N Tilmeldt:
    nov 2020

#16   16. mar 2021 Gør i noget for, at rense sår ?
    Som saltvand, sår spray eller lign ?

Har i prøvet det der Anti Slik middel? Det kunne måske afhjælpe lidt på slikkeriet, medmindre det kan have dårlig effekt på sår og syning

• #18   17. mar 2021 Jeg prøvede noget KW-antislik - og det blev straks slikket af. Så prøvede jeg Cothivet (efter anbefaling fra dyrlægen, der havde gode erfaringer med det, det virker også helende), men det blev også slikket af.
    En veterinærsygeplejerske prakkede mig noget helende spray på (husker ikke hvad det hed). Jeg nåede bare lige at tage låget af det, og det stank af parfume smiley så det røg retur med en bemærkning om, at man sgu da ikke kommer parfume på sår smiley

Som Lotte tror jeg, at klorhexidin er bedst.

Lotte, jeg har nemlig også hørt, at man kan risikere, at katte bliver urolige og opkørte af beroligende, men er det ligefrem så ofte som som regel?

• #19   18. mar 2021 Det er bare om at holde ud. Jeg har selv lige haft en med krave på i flere uger, fordi hun var utrolig kreativ og fik hevet såret af flere gange. Men nu er det ved at være fint. Og ja, krave er mega træls. Min måtte have en stiv krave på, som dog var kortet lidt ned så hun kunne spise og drikke.

• David N
    David N Tilmeldt:
    nov 2020

#20   18. mar 2021 Krave problemet er overstået smiley Han har vendet sig ret godt til den, nu er problemet kun, at han fandens gerne vil ud ?? Cirka 2-3 timer om aftenen og fra cirka kl. 4 om morgenen er han igang med, at brokke sig ??????

• #21   18. mar 2021 Bare lige et godt råd til en anden gang, hvis i har en han kat der er ude og af og til kommer i slagsmål. Knold er altid hurtig til at lægge dræn i sår fra katte slagsmål , hvis der er gået betændelse i såret . Med mindre han har ændret taktik hvilket jeg tvivler på. Vent aldrig mere end 2 højst 3 dage efter slagsmål der kan give infektion og bylder med behandling , så er der en chance for at slippe billigere for katten. Det var Knolds egne anvisninger for at undgå dræn, hvis jeg var i tvivl, dengang jeg havde ham som dyrlæge . Hold ud de dage med kraven og gå en tur med katten i sele, hvis det bliver så han kun sidder og venter på at komme ud og jamrer sig. Ellers er ørepropper en mulighed. Har du en ude kat bliver det måske ikke sidste gang i prøver den tur gætter jeg på. Især hvis der stadigvæk er ligeså mange katte og slagsmål i Årslev som da jeg flyttede derfra. Min han kat var igennem turen med dræn to gange, så jeg lærte hellere at fare op på klinikken ved mindste mistanke om bylder eller betændelse for at undgå de dræn. Som Lotte skriver er klorhexidin opløsning og saltvand altid godt at have i husapoteket.

• David N
    David N Tilmeldt:
    nov 2020

#22   18. mar 2021 Ja han skulle nok have været afsted om fredagen, men da tænkte vi, at det nok gik over i weekenden. Det gjorde det så bare ikke.

Ja vi er lige flyttet fra Odense C hvor han også var ude kat i 8 år uden problemer, hverken med påkørsler eller andet. Nu har vi boet her siden december, og så skal han pludselig have alvorlige skader smiley

Han skal op og have taget dræn ud i morgen, heldigvis

• Charlotte J
    Charlotte J Tilmeldt:
    apr 2021

Følger: 1 Svar: 3
    #23   6. apr 2021 Er det hos dyrlægen i har fået den bløde krave? Jeg fik udleveret en hård krave idag til min kat og han er ikke fan. Så leder med lys og lygte efter en blød en af slagsen men Google er ikke min ven

• Charlotte J
    Charlotte J Tilmeldt:
    apr 2021

Følger: 1 Svar: 3
    #25   7. apr 2021 Tak smiley prøver kontakte dyrlægerne i området smiley eneste sted jeg kan finde man kan købe dem på nettet er fra Kina og så er den jo først fremme når den ikke længere skal benyttes smiley

• David N
    David N Tilmeldt:
    nov 2020

#26   7. apr 2021 Ja det var hos dyrlægen. Vi blev ikke spurgt omkring hvilken, det var bare den vi fik med ??

• #27   7. apr 2021 Maxi Zoo har dem.

Kommentér på:
Krave på 7-9 dage, tips og tricks ? :)

Annonce