{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Hvorfor vil man ikke bruge nye dyrlæge {{forumTopicSubject}}

jeg har hørt en del sige de skal skifte dyr lage fordi de ikke vil bruge de nye dyrlæger.
hvorfor?
det er ikke ligefrem for uddannelsen der taget et par måneder, det tager hvis 5 1/2 år, og ud over det skal man tage 3 år på et gym.
og tror de fleste fejl sker for ældre for det er bare en rutine, for dem der har været uddannet i flere år. og de ''ældre'' dyrlæger har også været ny en gang.
og tænk på de nye har de nyste metoder da de lige er komme ud af skolen (=

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor vil man ikke bruge nye dyrlæge
  • #1   14. aug 2008 jeg vil skam gerne bruge en ny men en gammel har nok mere efraring og har set ting som nye ikke har.

• #2   14. aug 2008 syndste bare også de nye skal ha lov til at få det (=
    og har selv brugt en ny til min kat, og hun har gjordt et godt stykke arbejde (=

• #3   14. aug 2008 Jeg har ikke valgt efter hvor ny eller hvor lang tid dyrlægen har været uddannet. Jeg har set efter hvem jeg stolede på og hvem der kunne hjælpe min kat. Det endte så med at være en gammel traver, men det betyder intet, han kunne lige så godt havde været nyuddannet. Så længe han gør sit job. Jeg gør hvad der er bedst for katten og ikke for at hjælpe en dyrlæge med at få erfaring...

• #4   14. aug 2008 Nu er det sådan at de fleste dyrlæger tager på ret mange kurser, så de følge skam med i alt det nye..

jeg vælger mine dyrlæge ud efter hvad de kan og ved.. jeg bruger ikke kun 1 men hele 3-4 stkker alt efter hvad vi har behov for..

jeg vælger ikke ud fra hvor gammel dyrlægen er med efter deres erfaginger

• #5   14. aug 2008 Puuh... altså i princippet vil jeg gerne give en ny dyrlæge på klinikken lov til at "lave noget"...

Men men.. De sidste gange vi var ved dyrlæge kom vi ind til en ny der var blevet ansat - helt grøn..
    Og man skal selvfølgelig også ha lov til at "være ny"..

Men vedkommende var virkelig ikke noget at råbe hurra for. Og det var heller ikke særlig betryggende at overlade dyret i hans hænder fordi han virkede så "øhh bøøh" over alt hvad han sagde og den måde han gjorde tingene på. Han sku så på et tidspunkt ud og spørge en af de "gamle" dyrlæger om råd. Han fulgte ikke selv med ind bagefter igen for at høre hvad den erfarne sagde. Følte ikke han viste tegn på at han viste interesse for det og gerne ville tilegne sig ny viden.

Så det synes jeg var en meget negativ oplevelse... Rutine tjek vil jeg godt turde en ny eller ham der lave fx så længe de kan svare mig på mine spørgsmål også.. Hvis det er noget mere alvorligt så forlanger jeg altså en af de "gamle"..

• #6   14. aug 2008 Nu også første gang vi "prøver" en ny smiley

Som sagt skal man have lov til at være ny. Han overså bare nogle ret væsentlige ting den ene gang i mine øjne i hvert fald. Vi ku ikke rigtig få en ordenligt forklaring heller. Anden gang var det en situation han formentlig meget sjældent vil opleve og så var han ikke med inde til den erfarnes vurdering der + at vi ikke oplevede han lyttede til os som ejere, der kender dyret =/

Vil ikke have noget imod at komme ind til ham igen, og jeg er også sikker på han føler sig mere tryg i faget næste gang vi kommer forbi. Men stadigvæk vil jeg føle jeg skulle være lidt "på vagt" eller hvad man skal kalde det og have muligheden for at få en erfaren ind over også.

• #7   14. aug 2008 Tror jeg også og det gør vil vi bestemt også næste gang hvis det føles forkert, eller hvad man skal sige, inde hos ham smiley

• #8   14. aug 2008 Jeg skifter dyrlæge hvis jeg ikke føler min dyrlæge har de rette kompetenser som jeg ser de har..

Dette er desværre MEGET svært ved rotterne, da meget få dyrlæger har den kompetence som jeg forlanger de har, men hvis de så ringer til en der ved mere, er jeg mere villig til at bruge dem, end dem der mener de skal lære altting selv, for det koster altså rotteliv i sidste ende..

Når det kommer til hund og kat er jeg ikke helt så kræsen, da de fleste dyrlæger har en høj kompetence inden for dem..

• #9   14. aug 2008 der hvor jeg kommer er der tre dyrlæger, en gammel og to nye.

jeg synes faktisk bedst om de nye, de bruger mere tid på at forklare og er mere nysgerrige omkring dyrene, end den gamle, der kører mere på erfaring og ind imellem glemmer at jeg aldrig har haft kat før så jeg gerne vil vide hvad han tænker.

der er de nye rigtig gode til at tale om det problem jeg har, samt generelt at gennemgå katten for tænder, negle, ører osv.

• #10   14. aug 2008 trot det er godt af bruge de nye, da de også kender de nyeste ting inden for faget, hvor en ældre dyrelæge føler de ting han har lørt for 10-20 år siden, så jeg fgår ind for de nye og friske,

• #11   14. aug 2008 Ginnie H .. jeg har da skiftet et dyrehospital med garvede dyrlæger ud fordi jeg ikke stolede på dem.. Når 3 forskellige dyrlæger med en halv times mellemrum kan stille 3 forskellige diagnoser på min kat , så har jeg ikke tillid til dem .
    Har valgt en dyrlæge ca 40 km herfra og hende jeg foretrækker er en yngre dyrlæge og har kun positivt at sige om hende

• #12   14. aug 2008 Jeg har flere forskellige dyrlæger, fordi jeg har forskellige slags dyr. En kvindelig dyrlæge med speciale i heste, hun er meget meget dygtig til heste. (Denne dyrlæge skal på barsel og jeg skal derfor have fundet en anden for en periode)
    Jeg har en anden dyrlæge til hunden, han har speciale i hunde og min hund er tryg ved ham. Jeg har to dyrlæger jeg bruger til kattene, de har speciale i katte.

• #13   14. aug 2008 Begge mine dyrlæger er af ældre dato, men meget erfarne og jeg føler mine dyr er i trygge hænder hos dem. Samtidig har de altid god tid til at forklare ting så man forstår dem og oven i købet er de ikke særlig dyre heller.

Jeg kom førhen på et større dyrehospital med vel 5-6 dyrlæger og det synes jeg var frusterende dels pga man ofte fik en ny dyrlæge hver gang og dels pga. nogen af dem nærmest "jappede" sig igennem undersøgelsen af mine dyr. Der var faktisk kun 2 af dyrlægerne jeg brød mig om og så var det væsentlig dyrere at komme på det hospital.

Kommentér på:
Hvorfor vil man ikke bruge nye dyrlæge

Annonce