{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Anita P
Anita P
Tilmeldt:
10. apr 2021
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Tøj til kat {{forumTopicSubject}}

Nu stiller jeg dette spørgsmål af praktiske årsager og ikke for fornøjelsens skyld. Jeg har en kat som er Norsk skovkat og langhåret. Hun hader at blive børstet og få klippet knuder af pelsen. I år har jeg valgt at få hende klippet hos dyrlægen, fik det gjort i Onsdags, da den var som et filttæppe, det værste nogensinde. Så nu er hun blevet ret skaldet på ryggen ned til halen. Desværre er vejret ret koldt og det er koldt for hende at komme ud. Hun er en udekat. Nogen der har et forslag til en lille trøje eller lignende Hun kan få på til det bliver varmere så hun ikke bliver syg? Rent praktisk i denne situation. Er ikke tilhænger af tøj til katte. Ved heller ikke om hun vil finde sig i det. Hun er 11 år. Ingen negative svar tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tøj til kat
  • #1   10. apr 2021 Dette her er bare en tanke - hvad med et slags dækken ligesom til små hunde?
    Men jeg tror nu næppe at hun vil have det på..


  • Anita P
    Anita P Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   10. apr 2021 Det har jeg overvejet, er bare bange for hvis hun hænger fast eller får den af mens hun er ude. Det kan være hun bare må blive inde, selvom jeg tror hun bliver stresset af det, når hun er vant til at komme ud. Gå tur i snor er jeg heller ikke sikker på hun vil for så kan hun jo godt have et dækken på eller lignende. Har heller ikke lyst til at bruge en formue på noget jeg ikke kan få hende til at bruge.

  • #3   10. apr 2021 Hvis hun er fritløber er det nok ikke en god idé med hverken trøje eller dækken - som du skriver, så kan hun komme til at hænge fast.
    Hvis hun derimod går i lukket have eller løbegård, så kan man jo holde øje med hende, og så ville jeg ikke være bekymret for at give trøje eller dækken på smiley


  • #4   10. apr 2021 Hold katten inde til pelsen er kommet ud.

  • #5   10. apr 2021 jeg tænker at hun selv styre om hun syntes at det er for koldt hvis hun har muligheden for
    du kan evt lade hende være kortere tid udenfor af gangen. lad være med at lade hende gå ude om natten nu hvor der stadig er frost
    så tænker at det nok skal gå, så lang tid at hun selv bestemmer om hun vil være ude

    mine gider ikke at være ude hvis de fryser


  • #6   10. apr 2021 Jeg ville holde hende inde til varmen er her og der er mindst en cm pels.

    Jeg klipper Mitti, og han kommer ikke i haven når han er meget kortpelset, for han bliver forkølet af det, han sanser ikke, at han skal komme hurtigere ind, og det er fra en lille lukket have, hvor jeg kan hente ham.
    Jeg plejer at klippe slut april eller begyndelsen af maj, så han ikke skal holdes for meget inde, for han brokker sig højlydt smiley


  • #8   11. apr 2021 Jeg ville holde hende inde indtil der er kommet lidt mere pels - evt gå lidt tur i sele med hende i stedet for.

    Derudover er det i fremtiden rigtig vigtigt du sørger for at rede hende dagligt - det er simpelthen så synd for en kat når den går rundt med knuder osv der gør ondt. smiley God søndag.


  • Anita P
    Anita P Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #9   11. apr 2021 Ja der er synd for hende men selv om jeg børster hende kommer jeg ligesom ikke I bund. Hun bliver meget sur når jeg børster hende. Især når der er knuder. Hun er meget sensitiv i hendes hud, så der skal ikke meget til og jeg klipper også små knuder af og det er også okay. Det skal siges at jeg aldrig har fået hende klippet hende før. Plejer at gøre det selv. Jeg kan mærke på hende at hun bliver lidt stresset af ikke at komme ud når hun er vant til det, så hun har været lidt ude men kun korte ture og kun når vi er hjemme.

  • #10   13. apr 2021 Du lader hende bare komme ud. Hun vil helt sikkert komme hjem, hvis hun har det koldt. Der skal så være fri adgang, hvis der ikke er nogen hjemme.

    Din kat vil helt sikkert ikke finde sig i, at få noget på. Det ville også være alt for farligt udenfor.

    Du prøve nu hvor hun er kort, at træne hende i, at det er rart at blive børstet samt nogle gode godbidder. Der findes mange børster, kamme og karter, der helt sikkert kommer langt nok ned. Der ville jeg prøve mig frem. Jeg bruger selv flere forskellige på min kat.


  • Anita P
    Anita P Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #11   13. apr 2021 Tak for alle jeres kommentarer. Jeg har ikke kunnet holde hende inde da hun bliver meget stresset hvis hun ikke kommer ud. Tilgengæld kommer hun kun ud når vi er hjemme og hun er ret hurtig inde igen. Så selvom det er koldt så tror jeg hun har fundet ud af at en kort tur ude det er bedre end ingenting og hun finder hurtig ud af at det ikke er en lang tur hun skal på. Med lidt aktivitet indenfor så går det vist fint.:)

  • #12   13. apr 2021 hvad med gåtur i snor?

  • Anita P
    Anita P Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #13   13. apr 2021 Det tror jeg ikke jeg får hende til. Hun er også god til ikke at være ude ret længe. I morges var hun ude to gange af 5 min så gør det ikke så meget. Jeg tænker at hun mærker når det bliver for koldt og kommer hurtigt ind igen. Hun kommer også kun ud når vi er hjemme.

Kommentér på:
Tøj til kat

Annonce