{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.605 visninger | Oprettet:

Kat syg efter vaccine {{forumTopicSubject}}

Vi havde en enormt dårlig aften i går og det fortsatte hele natten...

Vores lille nye maine coon pige var til hendes 2. killingevaccine i går og hun tog det så pænt og dyrlægen sagde hun nok ville være lidt sløv og træt resten af aftenen, hvilket jeg jo har oplevet med mine andre misser... Men det blev lidt mere en sløv og træt... Hun lå og sov hele aftenen, virkede meget medtaget så jeg tjekkede til hende engang imellem men hun virkede tilfreds nok.

Efter aftensmaden gik jeg så over for at tage min lille skat op for at sidde lidt med hende som jeg altid gør når vi slapper af i sofaen om aftenen, og får da et kæmpe shock da hun skriger voldsomt i smerte da jeg tager hende op, først bliver jeg bange for at det er hendes brystkasse der gør ondt da det var der jeg havde hånden og prøver at tjekke hende, hun bliver med at skrige og jeg bliver mere og mere bange og prøver desperat at finde ud af hvor det gør ondt...- Endelig finder jeg ud af det er lige i armhulen bag ved forbenene og at det bare synes som en lidt voldsom hævelse efter vaccinen eller chip. Hun er meget træt og virker lidt dinglende men jeg tænker det nok skal gå og at hævelsen nok skal forsvinde om et par dage.

Hun lægger sig så til at sove hos mig. Efter et stykke tid kigger jeg ned på hende og kan nu se at hun ligger helt mærkeligt, helt slap og som om hun slet ikke er ved bevisthed så jeg tager hende selvfølgelig op. Hun vil slet ikke vågne! jeg gnubber hende og snakker til hende, hun trækker stadug vejret men det er det eneste der fortæller hun er i live. Nu bliver jeg så panisk. Men min kæreste tager heldigvis over og for da også liv i hende ved at gnubbe og løfte hende. efter ca. 10min er hun fuldstændig vågen igen dog stadig lidt træt. jeg snakker imens med opdrætteren for at finde ud af om vi skal til dyrlægevagten? Vi vælger at vente lidt for at holde øje med hende. Og hun bliver da også bedre så vi skiftes til at give hende vand og være vågne med hende hele natten. Her i dag er hun stadig træt og dinglende dog vil hun nu lege igen og sover normalt.

Hvornår skal det være overstået? Dyrlægen siger 2 døgn? Er det ok?
Er der andre der har oplevet voldsomme reaktioner på vaccine så sent efter vacinationen? Normalt siger man at en reaktion kommer indenfor 10 min efter vacinationen. Jeg fik mit liv største forskrækkelse og var bange for at jeg skulle miste min lille pige... Er jeg bare lidt hys elller hvordan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat syg efter vaccine
  • #1   16. aug 2008 puha en slem oplevelse. håber hun få det beder.

  • #2   16. aug 2008 Min gamle Rag blev også meget sløj efter sin første revacc. han fik ømme ben og gik og humpede stift rundt.Han var døsig, omtåget og fjern, sov nærmest i 2 dage. Da han året efter sku vaccineres valgte dyrlægen en anden type vaccine og der havde han slet ingen reaktioner efterfølgende.

  • #4   16. aug 2008 Hun har fået samme vaccine begge gange, og hun har fået fel-o-vac 4...-Og nej det var faktisk ikke meningen at hun skulle have den... Alle vores katte har efterhånden fået den smiley

    Vores første kat fik den da det var den normale vores dyrlæge bruger og vi ikke vidste bedre. Vores anden kat fik vaccinerne hos sælger og det samme denne gang, hvor at der ikke var blevet bestilt anden vaccine hjem og der så blev valgt at det nok ville gå... Det gjorde det så ikke smiley Hun havde det fint første gang men ikke denne gang.


  • #5   16. aug 2008 Hej Christina

    det lyder helt klart som en senreaktion på vaccinen. Jeg kunne aldrig drømme om iKKE at tage til dyrlægen og få adrenalin til sådan en killing.

    Og ellers har vaccinden været forkert opbevaret ! !

    Jeg har aldrig haft sløve killinger efter vaccine, men i få tilfælde en mere søvning killing - og det var Purevax vaccinen, som jeg egentlig overvejer at droppe pga. flere oplevelser med den vaccine.

    Felo Cell vaccinen har jeg aldrig haft problemer med

    Hilsen Heidi



  • #6   16. aug 2008 Vi kontaktede dyrlæge! Han mente vi bare skulle holde øje med hende når vi sagtens kunne vække hende og hun virkede ok når hun var vågen og enda var en smule legesyg....

  • #7   16. aug 2008 Jeg har efter hånden oplevet at der er KÆMPE stor forskel på hvordan dyrlægen snakker med en alt efter om det er en huskat der bare skal ligge på sofaen og man ingen kenskab har eller om det handler om opdræt og man har specifikke ønsker og en anden viden. Når man ikke er så inde i sagerne gør de bare det de synes passer bedst til den generalle ude/indekat...Hvor de lytter til mere specifikke ønsker når man kommer som opdrætter eller startende opdrætter hvor de måske føler at det de siger ikke er "tabt" på kattejeren. Lyder træls men sådan er det hos flere dyrlæger.

  • #8   16. aug 2008 Jeg har også brugt den vaccine i mange år.. men det er slut.. for jeg har lige været ude for, en killind der regeret næsten som din.

    Det var næsten som om hun gik i chock og havde meget ondt, jeg måtte ikke røre hende.. hun var helt stiv/hård i muskelerne...

    Jeg fik samme beked, hold øje med hende...
    Men jeg gjore mere end det, jeg gav hede salt/sukke vand, noget jeg var så heldig at ligge inde med... hver anden time gave jeg hende ca 4 ml..

    Det tog ca 2 dage før hun var nogenlunde oven på igen...


  • #9   16. aug 2008 Christina, øv, for en forskrækkelse, jeg synes bestemt ikke, at du er hys.
    Jeg håber din killing har det bedre nu.


  • #10   17. aug 2008 Hej Christina

    Du skriver: Skrevet: 16-08-2008 20:26:27
    Hun har fået samme vaccine begge gange, og hun har fået fel-o-vac 4...-Og nej det var faktisk ikke meningen at hun skulle have den... Alle vores katte har efterhånden fået den smiley
    Vores første kat fik den da det var den normale vores dyrlæge bruger og vi ikke vidste bedre. Vores anden kat fik vaccinerne hos sælger og det samme denne gang, hvor at der ikke var blevet bestilt anden vaccine hjem og der så blev valgt at det nok ville gå... Det gjorde det så ikke smiley Hun havde det fint første gang men ikke denne gang. "--------------------

    en kat får ikke en voldsom vaccinereaktion første gang - den skal først danne antistoffer, og derfor får en kat vaccinereaktion eller anyfaloktisk chok ved 2 eller efterfølgende vaccineer, såfremt den måtte få det

    Den vaccinetype er efter min overbevisning ikke dårligere end andre typer, som også findes. Jeg har brugt den 8 års opdræt uden en eneste sløv killing efter en vaccine. Og brugte så Felo Cell i nogle år inden Pure Vax'en kom. Jeg har aldrig haft dårlig oplevelse på killinger med FeloCell men har kenskab til rigtig mange dårlige tlifælde med Pure Vax'en og overvejer at gå tilbage til Felo Cell igen.

    Det er jo naturligvis vigtigt at huske på, at en vaccine naturligvis kan gøre indtog i negativ retning hos vores katte. MEN hvis katten ikke er tip-top i orden ved vaccineindgiften så kan den også reagere. Jeg lægger aldrig mine dyr i narkose eller vaccinerer med mindre de er helt fit for fight.

    Hilsen Heidi og birmabanden


  • #11   25. nov 2008 Jeg har heller aldrig haft en eneste reaktion på vaccinen - fuld spped og het normale.
    Hr i mange brugt Felocell - vaccinerede en kort perioden med Purevx, men efter min dyrlæges anbefaling er jeg tilbage på Felocell.

    Håber din killing snart får det godt


Kommentér på:
Kat syg efter vaccine

Annonce