{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Sammenføring af 2 katte. {{forumTopicSubject}}

Mine forældre have 2 katte. En norsk skovkat og en alm. huskat.
Deres huskat døde for 2 måneder siden (blev 22 år), og de har nu i torsdags fået en ny killing (og norsk skovkat).

Problemet er den gamle skovkat de har. Hun er 10 år, og vil simpelthen ikke acceptere den nye killing.
Hun er stort set ikke inde mere. Kommer kun lige hurtigt for at spise.

Mine forældre er ved at gå ud af deres gode skind, de ved simpelthen ikke hvad de skal gøre.

Kom med nogle gode råd om hvordan de bedst muligt får de her 2 katte til at acceptere hinanden.
Nu er der gået en uge, og det er overhovedet ikke blevet bedre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring af 2 katte.
  • #1   20. aug 2008 det kan hjælpe at gi dem lidt tid... men nu ved jeg ikke hvor længe det er siden de fik killingen? jeg har også lige taget en killing til mig, og mine de store var ikke specielt begejstret den første uge, men nu går det forrygende.

  • #2   20. aug 2008 En uge er ret kort tid,da den gamle kat lige skal vænne sig til den nye livlige killing.Den har jo været vant til en gamel kat.Vi har altid haft flere katte og hund.Vi fik ny hund for ca. en md. siden og det er først nu vores norske skovkat er begyndt at vænne sig til hende.De første 14 dage, så vi hende stort set kun en enkelt gang om dagen til spisetid.Jeg håber og tror at dine forældres kat nok skal accepterer den nye med tiden.

  • #3   20. aug 2008 Jeg synes måske det er lidt synd at de kun har fået 1 killing. Jeg vil anbefale de får en killing til, det vil aflaste den gamle kat og killingerne vil have hinanden at lege med. Ældre katte gider normalt ikke killinger fordi de vil lege og "slås" og det er de færreste ældre katte der gider det.

    Men en hjælp kan være at sætte en feliway i stikkontakten .. læs mere om den her (link fjernet) Men jeg vil helt sikkert anbefale dine forældre anskaffer sig en killing mere hurtigst mulig, på den måde vil de også have 2 killinger der bliver gamle sammen så de ikke igen står i samme situation med en gammel kat der skal føres sammen med en ny killing, når den på 10 år ikke er mere.


Kommentér på:
Sammenføring af 2 katte.

Annonce