{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Sammenføring del 2 {{forumTopicSubject}}

Hej igen
Da det er første gang jeg sammenfører katte er jeg meget nervøs for om det går som det skal, så håber i kan berolige mig eller komme med nogle hjælpende råd smiley Forløbet beskrives nedenstående:
Lørdag eftermiddag/aften (kl 18) kom vi hjem med killingen.
Prinsessen miaver og når killingen kommer tæt på så bliver der væset til han går væk. Føler prinsessen han kommer for tæt på, så væser hun og ligger sig væk og killingen holder fin afstand til hende.
Prinsessen har intet spist og har heller ikke været på kattebakken indtil søndag aften, hvor vi blev nervøse for hende og tog mad og vandskålen til hende (hun vil ikke ned på gulvet da det er der killingen er). her blev der spist og drukket uden problemer, mens vi aktiverede killingen i et andet rum. Til aften blev hun båret ud til kattebakken og min kæreste sad i rummet med hende til hun fik lavet noget, mens jeg igen aktiverede killingen i et andet rum.
Her til morgen kom prinsessen ned på gulvet og var selv begyndt at bevæge sig rundt, dog så snart hun ser killingen så miaver eller væser hun meget lavt og løber væk fra killingen (selvom killingen sidder stille og kigger på hende).
Vi ser det selv som en forbedring at hun er begyndt at gå rundt selv. Vi kan også få hende til at spinde og får lov at nusse med hende, hvor hun lørdag aften/nat overhovedet ikke ville i nærheden af os.

Går sammenføringen som det skal?
Noget vi skal være ekstra opmærksomme på?
Nogle flere gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring del 2
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #1   16. feb 2015 Mit råd efter i har "aktiverede killingen i et andet rum og båret ud til kattebakken og min kæreste sad i rummet med hende til hun fik lavet noget, mens jeg igen aktiverede killingen i et andet rum."
    AT lade dem selv finde ud af det, så går det både hurtigere og bedre at I ikke blander jer. smiley

    Prøv at give den vådfoder i køkkenet ca 1 meter fra hinanden. smiley

    Jeg leger med dem alle samme, så ingen føler sig udenfor. Prøv også at give dem vådfoder på hver deres tallerken i køkkenet, gerne 1 meter fra hinanden. smiley

    Jeg havde første nat min nye Sammie dreng i soveværelset med mig og næste dag prøvede jeg at lukke ørene når der blev væst og om natten lod jeg alle misserne være sammen i huset. Der stod jeg op til en ny dag hvor de slet ikke væste mere af hinanden, måske et par gange, men det var så det.....
    Så lad dem selv finde ud af det, for jeg har lagt mærke til at da jeg kom gående forbi værelse de 2 var i,.. står de og snuser til hinanden, men så snart de så mig hold de op med at vise de er blevet lidt gode venner smiley


  • #3   16. feb 2015 Jeg syntes ikke der er noget unormalt i din beskrivelse, men du havde nok et eller andet lyserødt håb om at de blev bedste venner ved første blik..
    Det skal du forberede dig på at de aldrig bliver..

    Men du er på dag 3 at de har mødt hinanden og det tager tid, din hunstik skal lige finde ud af at killingen ikke er farlig, så skal det nok gå.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #4   16. feb 2015 Glemte lige at tilføje. Hav helst 2-3 kattebakker, hvor de står i hver deres rum og også nogle skåle tørfoder rund omkring, plus vand også, så de i fred kan gøre deres ting, hvor den anden ikke er. smiley

    Jeg har 4 bakker til 4 misser i hver et rum og tørfoder og vand i et par rum også, da Tulle ikke vil spise eller gå på bakken hvis jeg ikke havde det. Men husk at maden og vandet ikke skal stå tæt ved bakken, det kan de ikke lide. smiley


  • #5   16. feb 2015 Vi har kun en toværelses så de er hele tiden sammen. Der bliver ikke lukket nogle døre på noget tidspunkt kun sat på klem.
    Prinsessen gider ikke vådfoder, har prøvet mange mærker og smage. Hun vil slet ikke bevæge sig når hun ser killingen, intet af hendes yndlingsguf kan gøre nogen forskel.
    Heidi: har ikke haft været på nogen lysserød sky??? Jeg forventede slåskampe/ magtkampe eller lignende.
    Det der bekymrer mig at prinsessen nægter at spise. Og nu stadig ikke selv har rørt maden. Jeg vil ikke have at hun sulter sig selv.
    Tak for svar


  • #6   16. feb 2015 Og der står allerede mad i alle rum smiley

  • #7   16. feb 2015 Nej det er jo noget skod hun ikke spiser, men hvorfor så ikke sætte en skål med tørfoder op på kradsetræet eller hvor hun nu søger hen nå hun søger væk fra gulvet..
    Jeg har selv en skål med tørfoder stående på det ene kradsetræ


  • #8   16. feb 2015 Og vi lader hende væse. De har begge hele tiden adgang til alt da vi bor så småt som vi gør.vi leger også med dem begge. Legen med killingen på de tidspunkter var for at han ikke skulle miave, da hun så stivner og ikke vil noget som helst (selvom hun ikke engang kan se ham) smiley

  • #9   16. feb 2015 Hun ligger i sofaen eller sidder i vindueskarmen.vi har kun mulighed for at sætte det i vindueskarmen, skal vi så prøve det i stedet? Eller skal vi lade de andre skåle mad og vand blive på gulvet og så sætte ekstra skåle i vindueskarmen?

  • #10   16. feb 2015 Jeg ville sætte ekstra vand og mad i vindueskarmen.
    så har hun adgangen hvis hun ønsker men kan stadig gå på gulvet hvis hun tør smiley


  • #11   16. feb 2015 Det vil jeg så gøre smiley så håber jeg at hun snart opdager at killingen ikke er farlig.
    Hvordan kan det egentlig være hun er bange for den?
    Tænker at hun vel kan lugte, se og høre at det er en killing/kat, så synes det virker lidt mærkeligt? Kan forstå hvis hun blrv defensiv da det er hendes hjem, men bange forstår jeg ikke rigtig smiley


  • #12   16. feb 2015 Der er nogle katte der instinktivt får en frygt for killinger, ved ikke om det er fordi instinktet siger at killing er = en sur mismor der vil angribe smiley

    Jeg tror bare hun skal have tid, måske hvis du prøver at lege med killingen men hun ser på og så prøve at lokke hende med i legen, evt med en drillepind hvis det er noget der kan tænde hende smiley


  • #13   16. feb 2015 Måske kan det være fordi hun er pensioneret avlskat? Det kan måske have noget med det at gøre?
    Hun elsker drillepinde så det vil jeg prøve smiley


  • #14   16. feb 2015 Ja det kan faktisk godt være at den fortid har noget at sige..

    Du må se om leg kan hjælpe og ellers blot se tiden an og krydse fingrene, men husk at det kan tage måneder, men bare hun stopper med at sulte sig så skal det nok gå smiley


  • #15   16. feb 2015 Puha måneder lyder meget længe, men ja det vigtigste er at hun spiser og drikker smiley

  • #16   16. feb 2015 Tjaa det gør det nok..
    Mine 2 er endnu ikke venner og bliver det aldrig, de acceptere hinanden, men Tøsen ønsker stadig Smilla hen hvor pebret gror og hvæser og knurre af hende når hun kommer for tæt på og Smilla driller hende ved at løbe efter eller imod hende, bare for at få en reaktion og de har nu boet sammen siden september 2012 så altså over 2 år.. smiley

    Men de slås ikke, kan spise med ryggen til hinanden med haler der berører hinanden og ligge i hver sin ende af sofaen, og så er jeg tilfreds og tager opgørene ganske roligt smiley smiley

    Tøsen kan oven i købet finde på at give Smilla et dask fordi hun ikke siger Godmorgen til hende smiley smiley smiley smiley så lidt af hvæsende er et spil for galleriet smiley smiley smiley


  • #17   16. feb 2015 Ja okay smiley det er også vigtigt at spille kostbar indimellem smiley

  • #18   22. feb 2015 Update:
    Nu kan prinsessen gå på gulvet! Og hun foretrækker at spise maden fra deres faste madsted i køkkenet, også selvom killingen (som er navngivet Ludvig) står i nærheden. Dog skal han stadig ikke komme for tæt på eller være for voldsom omkring hende, så væser hun. Og går han efter hendes hale, så får han et fint gok i nøden smiley
    Dog en lille undren:
    Hun vil ikke spise sin egen mad længere, og spiser oftest kun af killingens mad, er det okay, eller hvad skal jeg gøre ved det?


  • #19   22. feb 2015 Det lyder da godt at det sådan er gået fremad, det skal nok blive helt fint smiley

    At hun spiser killingemaden er sikkert fordi den smager bedre, mange voksne katte vil gerne ha killingemad hvis de får lov, hvis hun ikke overvægtig så er det ok, ellers gør det at du blander voksenfodret og killingemaden sammen i skålene, der sker intet ved at killingen får lidt voksenmad.


  • #20   22. feb 2015 Tak for råd smiley vi er også glad for at det går fremad.
    Hun er heldigvis ikke overvægtig, har kun nogle 'hængepatter' fra de killinger hun har haft og en god tyk pels. Men hun skal nok ikke have for meget killingefoder efter hun er blevet steriliseret, så bliver hun nok kuglerund smiley
    Tror jeg vil blande foderet smiley


Kommentér på:
Sammenføring del 2

Annonce