{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.210 visninger | Oprettet:

Sammenføring af katte - Gode tegn??? {{forumTopicSubject}}

- Min kæreste fik sidste fredag en kastreret hankat, som vi forsøger at sammenføre med hans 7-8 årige kastrerede hankat (Alder usikker da den er fra internat), så jeg vil høre, om den opførsel kattene har, er gode tegn på, at kattene bliver gode venner...

Den nye kat er fra min X-mand, der ikke passede dem ordentligt og aldrig var hjemme... Da den ankom, gik den rundt med halen i sky og virkede til at være vildt glad for, at den fik andet end tørkost.. Den anden kat holdt sig på afstand.. De passede hver især sig selv, indtil de om morgenen begyndte og skælde ud, som katte gør, når de møder fremmede katte. De hvæste lidt af hinanden de følgende dage..

Den gamle kat har gået stille rundt og luret på den nye kat. Den nye kat har gået forbi ham stille og roligt, når den skal spise eller på toilettet...

Den gamle kat har et par gange langet ud efter den nye kat og hvæst men kun en eller 2 gange om dagen. Vi synes egentligt, det går stille og roligt, men hverken min kæreste eller jeg har erfaring med at føre ældre katte sammen. I går var der en lille kamp, hvor den gamle kat bed den nye i nakken, men der skete ikke noget med den nye kat....

Min kæreste mener, den gamle kat reagerer sådan, fordi den vil lege, da den er meget legesyg, hvor jeg mener, det også har noget at gøre med, at der er kommet ny kat ind på dens teritorie, og de skal have fundet en rangorden..

Den nye kat var indekat og skal nu være indekat, men da x-en kun var hjemme hver 2. eller 3. weekend, hvor en nabo ellers har fodret dem, så vi har gået ud fra, at katten foretrækker selskab fremfor udeliv. Den er meget kælen og følger min kæreste rundt. Den står ikke og mijauver ved hoveddøren, men den var også mest inde i sit gamle hjem og løb ikke meget ude..

Allerede første dag stod kattene kun en meter fra hinanden, når de fik vådkost på hver sin tallerken. Nu står de meget tæt, når de spiser.... Min kæreste har fortalt, at de om morgenen, når de får lækkerier er begyndt at snuse til hinanden næse mod næse et kort øjeblik - Det er også sket, at den nye kat ligger på sofaen og den gamle lige nedenunder, hvor han nogen gange stikker hovedet op og kigger på sin nye kat...

De sidste dage er de begyndt at ligge i sofaen samtidigt.. Godt nok ikke tæt men i hver sin ende af hjørnesofaen. Min kæreste er meget opmærksom på, at den gamle kat får ligeså meget opmærksomhed, som den fik, inden der kom ny kat ind..

2 uger før den nye kat ankom, der sendte min x kattens tæppe, så der var lugt af den i hjemmet. Det lå den meget på og snuste en del til lugten af den nye kat....

Det var godt nok et langt indlæg, men jeg synes, jeg blev nød til at beskrive hele situationen, for at høre om I tror det bliver en lykkelig sammenføring, og om I evt. har prøvet sammenføring af 2 ældre katte. Synes I at det indtil videre virker som om, de kan blive gode venner? Vi ville gerne de kunne få meget glæde af hinanden, men det vigtigste er jo selvfølgelig, at de ikke gør skade på hinanden, og den gamle kat vænner sig til, at der er kommet ny kat i huset....

Har vedhæftet billede hvor kattene står tæt sammen - Det er så første gang, de har stået så tæt... Andre gange står de bare tæt på hinanden..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring af katte - Gode tegn???
  • #1   24. feb 2013 Sådan ser det oftest ud...

    - Forresten lå den nye kat allerede i sofaen ved siden af min kæreste halvanden time efter min x havde afleveret den..


    profilbillede
  • #2   24. feb 2013 Jeg har kun sammenført de to teenkatte jeg har nu, men synes umiddelbart at det lyder som om det går fint.
    Mine vælter jævnligt hytten når de slås og jagter hinanden, herhjemme er det en blanding af leg og fastholdelse af hierarki. De er begge to frække og går gerne til angreb når den anden vasker sig eller ligger og gisper efter vejret, hvad som helst for at vinde smiley


  • #3   24. feb 2013 Ja, hvis det ikke bliver værre, end det er nu, så er det da til at leve med... De har jo også kun kendt hinanden lidt over en uge...


  • #4   24. feb 2013 Det går helt om det skal... bare rolig smiley

    Men lige nu er de nok meget forsigtige... så når de begge bliver mere "modige" så kan der komme lidt flere "magtkampe" Det er ikke fordi det går tilbage... men der kan komme en hård periode hvor der skal sættes nogen grænser ... og det er vigtigt at I ikke blander jer i deres kampe... de skal selv finde ud af det smiley


  • #5   24. feb 2013 Ja magtkamp kan komme specielt hvis kattene mener de er lige stærke, men ellers kan det være legekamp, det er der en del af her, Manne og Røde kan gå fra at vaske hinanden til legekamp og så vasker de igen.
    Birk vil gerne snuse og det kan blive til et enkelt slik på snuden, men de kampe ham og Manne har er langt mere alvolige, og Birk er rygget fra topkat til nr 2, han har legekampe med Røde.


    profilbillede
  • #6   24. feb 2013 Det går rigtig fint med sammenføringen hos din kæreste, der kan godt komme lidt magt kampe på et tidspunkt og lad nu være med at sætte forhåbninger op om at de en dag bliver bedste venner, for måske sker det aldrig, men allerede nu har de jo accepteret hinanden og det er vigtigst..

    Jeg har ikke sammenført 2 gamle katte, men har en kat på 6 år og for et halvt år siden fik jeg en killing på 4 mdr. (hun er 10 mdr nu) og det går slet ikke så gnidningsløst som i har oplevet med jeres..
    Mine slås ikke, men den gamle hvæser og knurre stadig af den lille, men slet ikke i det omfang som i starten, nu er det kun når den lille er i drille humør, hvilket jo er lidt tit for hun er i lømmelalderen, så den gamle har sit helle, for at få fred for den lille, og det fungere smiley


  • #7   24. feb 2013 Yes..... Min kæreste har lige sendt mig det her billede.. Han er syg i dag og ligger i sengen. Den gamle kat hoppede op i sengen, da min kæreste gik på toilet og derefter skulle have lidt at spise. Da han kom ind i soveværelset igen, så var Simba den nye kat hoppet op i sengen.....

    Nu er jeg ikke så meget i tvivl mere - Det skal nok gå..


    profilbillede
Kommentér på:
Sammenføring af katte - Gode tegn???

Annonce