{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på katte.
  • #1   12. maj 2021 20.000 smiley

  • #2   12. maj 2021 Kun til kæl Max 6000

  • #3   12. maj 2021 Det kommer and på hvad. smiley
    Er det en avler der tænker godt over avlen med tavle og renracet katte er jeg villig til og give mere for den.
    Er det dermed en blanding som bare er avlet uden nogen speciel tanke for avlen vil jeg ikke give ret meget for den. smiley

    Dog vil jeg ikke give over 20.000 kroner for en kat alt over 20.000 kroner syndes jeg er for meget. smiley
    Har det på samme måde med hunde. smiley


  • #4   12. maj 2021 Jeg blev noget paf, da jeg for kort tid siden blev præsenteret for en pris på mco til avl på 25.000. Alt fordi den var bærer af shaded. Modeluner skruer priserne til uhørte højder.

    Min personlige Max ville være omkring 15.000 for en avlskat og 6-7000 for en kælekat.

    Jeg forstår slet ikke, hvorfor katte pludselig skal være dyrere end mange hunde.


  • #5   12. maj 2021 Nogen opdrættere har skruet prisen på en avlskat helt i vejret (og også på kælekatte)

    Jeg har hørt om en der fik tilbudt en avlskat til 35.000. Det er jo ABSURT!

    For en kat til kæl ved jeg ikke hvad jeg ville betale. Tror det kommer meget an på mange ting smiley
    For en Ragdoll ville jeg ikke give mere end 8000 på nuværende tidspunkt. For hvorfor give mere hos en opdrætter end man skal give hos en anden. Prisen for Ragdolls ligger på ca 7000 pt.


  • #6   12. maj 2021 Jeg forstår heller ikke prisforskelle pga. farve på katten. Arbejdet er jo den samme. Undtagen hvide selvfølgelig hvis de BAER testes.

  • #7   12. maj 2021 Jeg gav 6.500 for Tinka for snart 3 år siden, og hun var ikke steriliseret - det stod jeg selv for ved 2 kg's alderen, så den udgift skal lægges til, i forhold til andre racer, hvor killingerne steriliseres inden de flytter hjemmefra.

    Nu vil min grænse nok være 8000 kr (måske 10.000, hvis jeg var desperat smiley ) , også selvom jeg selv skal have udgift til sterilisering.

    Synes at have set, at mange racehunde koster langt over 10.000 kr. - nærmere 15.000 kr. Uden dog at have fulgt meget med i hundepriser, så har jeg bemærket, at det ofte har været blandingshunde, der koster 6.000 - 8.000 kr. - men jeg vil jo helst have kat, og vil gerne betale for seriøst opdræt smiley


  • #8   12. maj 2021 Blandingshunde koster op til 30.000. pt. Labrador med stamtavle under 10.000 og visse andre større racer. Iøvrigt gav vi for 4 år siden 1400 Euro for vores hund minus 1.000 Euro afslag pga en lille bitte navlebrok.

    Jeg ville aldrig tage 10.000 for en til kæl, og mine er altid neutraliseret inden.


  • #9   12. maj 2021 Jeg kan se det er længe siden jeg sidst har haft en killing, Mitti er jo 8, og Røde 9, og var knapt 1 år da jeg fik ham.
    Jeg husker ikke præcist hvad jeg gav for Mitti, de andre bimser og en Mco har jeg givet ca 3500kr for, tror det var noget mere for Mitti, Røde var ældre og en anden pris.
    Jeg tror ikke jeg ville gå over 5000kr for en racekilling, så vil jeg nok hellere købe en noget ældre kat, men stadig racekat med tavle smiley men jeg skal jo ikke have flere smiley kan mærke mine begrænsninger ikke bliver mindre med alderen smiley så nu og da kan det give problemer med dem jeg har.


  • #10   13. maj 2021 Jeg ved ikke rigtig hvad jeg ville give for en racekat, jeg tror mit Max beløb ville være 6-7000 kr til en kælekat (ville aldrig avle) men jeg har også set at priserne er blevet øget en hel del i den senere tid.
    Jeg tror jeg holder mig til huskattene, de passer meget godt til mig, udgifterne er såmænd ikke væsentligt mindre har jeg jo desværre erfaret med en kat der skal til dyrlægen tjek hver 3. måned for sygdom og blodprøver hver 6.måned, så løber udgifterne hurtigt op, måske bliver Tøsen og Smilla mine sidste katte i denne omgang, så tager vi måske en pause og jeg vender tilbage som plejeforældre for Kattens værn, tanken har I hvert fald strejfet mig.


  • #11   26. maj 2021 Vi fik vores kat i fredags, hun er hentet hos Dyrenes beskyttelse og vi gav ca. 1300 for hende. Hun var steriliseret, vaccineret og dyrlægetjekket. Hun er ca. 4 ½ år, og en rigtig kælepotte, og det var nøjagtig hvad vi gik efter,

    Personlig synes jeg, at priserne på hunde og katte er steget enormt, men på den anden side, får man også mange glæder i mange år. Jeg ville ikke selv undvære et dyr i huset, (næsten) uanset pris smiley


  • #12   26. maj 2021 Lillian, den pris får du næppe en racekat for. smiley

  • #13   27. maj 2021 Det er jeg fuldkommen klar over, men det var også en " kælekat" vi gik efter.

    Vi har tidligere haft to perserkatte, så jeg ved godt, hvad de kan koste.


  • #14   27. maj 2021 Det tror jeg ikke. Priserne er nærmest eksploderet det sidste års tid.

  • #15   28. maj 2021 Selv om det er noget siden, vi havde vores to persere, her jeg jo ikke levet under en sten siden da, jeg her skam fulgt med omkring priserne.

  • #16   28. maj 2021 Nu gik spørgsmålet faktisk på, hvor meget i ville give for en kat, men tråden er en smule afsporet.

Kommentér på:
Pris på katte.

Annonce