Problemer med killinger. {{forumTopicSubject}}
Hejsa ...
Jeg har det lille problem at for 3 mdr siden købte vi hus, og der fulgte pudsigt nok en vilkat med ( rygterne siger at det er de tidligere ejeres kat der fik killing i naturen, som nu bor hos os ) - den har jo så valgt at få killinger i VORES HAVE, vi lod dem være det første stykke tid, men så fik jeg den ide at hvis vi gjorde dem tamme, kunne vi måske komme af med dem på den måde- så nu er killingerne tamme, og pludselig går det op for mig at jeg jo overhoved ikke kan garantere at de er der lige på det tidspunkt folk vil komme og hente dem, hvis vi får dem foræret væk - hvordan dælen kommer jeg dog ud af den ???
Lige nu har vi 4 killinger liggende lige foran hoveddøren, så vi ikke kan komme ud, og det hjælper ikke rigtig at flytte dem, da de bare rykker tilbage -og på den anden side af huset har vi 2 hunde, hvor af den ene vist ikke er helt tilfreds med at der er katte i området.
Vi vil meget gerne af med dem, men de skal ikke aflives og dyrenens beskyttelse har vi prøvet, men de gad ikke.
Så er der nogle med et godt råd ? :O)
jul 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 147
Og vi fodrer dem ikke, må jeg hellere lige tilføje.
Killingerne er ca 5-6-7 uger nu, så ved godt at jeg ikke kan komme af med selve killingerne lige nu.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
det bliver dog svært for nye ejere at få disse udekatte, da de ikke er vant til de forskellige lyse indenfor, så de vil formodentlig have sværere ved at tilpasse sig til et liv hos en familie.
ang mormis vil jeg foreslå at i kontakter kattens værn, de har noget der hedder genudsætningskatte. Katten neutraliseres og sættes ud igen og så er i foderværter, dvs fodrer katten og har måske et lille skur eller halvtag den kan søge ly i.
*Mega* herinde ved en masse om det så prøv at skrive til hende.
jul 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 147
Jamen jeg håber da i hvert fald at jeg kan få afsat killingerne på en måde, specielt de 2 af dem, da de er utrolig kælende, de springer på en lige så snart man træder ud af døren, og man er nød til at løbe en hvis længde før vi stopper med at følge efter en - det ville være synd hvis de havner som vildkatte.
Problemer med killinger.