{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

Jeg kørte en kat ned... {{forumTopicSubject}}

Jeg fik den værste oplevelse i aftes på vej til arbejde.
Var ikke nået andet end ½ km hjemmefra og kørte højst 60, da jeg stadig kun var i 3. gear...

Det skete lige hvor den lille vej drejer lidt, og giver nogle blinde vinkler... men i et splitsekund så jeg den lille hvide kat i den anden side af vejen, på vej ind i rabatten...

Jeg nåede kun lige at røre bremsen med foden, da katten vender om at løber over vejen igen...!!
Klodser bremsen så hårdt jeg kan og prøver at undgå at ramme det stakkels dyr, men det er allerede for sent...
I mit skrigende forsøg på at få stoppet bilen hører jeg det skrækkelige bump, imens bilen ryster og skrider ud på den våde vej.... jeg ender næsten ude på marken, før bilen endelig holder helt stille...

Skyndte mig at vende bilen, for at lyse ud over den bælgmørke vej med marker på begge sider, men kan intet se... katten er ikke død hvis den kan rende videre, men vil i hvert fald gætte på hårdt såret, for en bil med lav fart rammer hårdt alligevel.

Ledte forgæves for den lille kat... kaldte... sjoskede ud i den våde markrabat... intet tegn af katten... smiley
Til sidst måtte jeg opgive og tage på arbejde... ringede til min kæreste, både for at tude ud, og for at høre om han ikke kunne gå ud og lede... men han kunne heller intet finde, da det var alt for mørkt...

Selv her til morgen, da jeg var på vej hjem igen, stoppede jeg ved stedet og ledte efter katten...

Det er nok det værste, man som bilist og katteelsker kan komme ud for...

Og hvor gør det mig gal!
Ikke mindst på mig selv, fordi jeg ikke nåede at bremse, men også på de katteejerere, der absolut skal lade deres katte rende rundt i trafikken til stor fare for dem selv og for os mennesker.... smiley
Og sådan en lille hvid kat, der minder mig om min egen Chenu, der jo er døv... ja hvor store chancer har sådan en på vejene?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg kørte en kat ned...
  • #1   28. aug 2008 Hvor kan jeg nemt følge dig. Jeg er selv noget så bange for at komme til at køre en kat ned og det kan nemlig nemt ske på den måde, du beskriver.

Vi har haft fritløbende katte og har mistet en til trafikken trods det, at vi bor langt ude på landet med 300 m til nærmeste lille asfaltvej. Vi havde aldrig set vores katte så meget som på vej op mod vejen, så det var et chock at finde ham der. Heldigvis var han så død på stedet.

Det er jo nok ikke nødvendigt at skrive det, men vores katte får aldrig mere lov til at løbe frit. Vi har indhegnet vores have.

Gode tanker og kram til dig.

• #2   28. aug 2008 Ja jeg kan levende forestille mig hvor modbydeligt det må være. Jeg prøvede det med en hund som nogle børn stod og holdt fast i på fortovet (det var en gul labrador og alt for stærk for børnene). Jeg havde sat farten ned til omkring de 20-30 fordi der stod de børn (de har vel været mellem 4-6 år). Desværre slap de hunden da den vel var et par meter fra det forreste af min bil og den løb lige ud foran mig. Heldigvis fik jeg styret bilen lidt til den ene side således at jeg nærmest skubbede hunden foran mig med kofanger og nummerplade. Hunden slap med lidt hudafskrabninger på ryggen og den har vel lige som jeg også fået et slemt chock.

Det er bare så modbydeligt at opleve og mange nedkørte katte kunne være undgået hvis folk bare ville ofre en indhegning til deres katte. Min Coco blev også kørt ned men han slap med en brækket kæbe. Alle mine katte går nu i indhegning.

Trøstekrammer herfra

• #3   28. aug 2008 Julie.. det var en forfærdelig oplevelse for dig. Du har ret det er nok noget af det værste vi katteelskere kan komme udfor, bortset fra at påkøre et menneske. Nu I ikke kunne finde kattten, må den være frisk nok til, at kunne løbe sin vej, og I kunne ikke gøre mere. Jeg føler med dig.

• #4   28. aug 2008 Man kan ringe efter en schweisshundefører.. Det kan man gøre gennem Falck..
    http://www.schweiss.dk/

• #5   28. aug 2008 Hvor forfærdeligt, føler virkelig med dig, ville selv stortude af sådan en oplevelse :S

• #6   28. aug 2008 Uhh jeg bliver så harm. Jeg er ved at tage kørekort og jeg gruer for den dag hvor det bliver min tur til at køre et dyr over ... Gyys.

Jeg kan ikke forstå hvorfor udekattejere synes at de har ret til at udsætte deres katte for et sådant endelig og os andre for at skulle udsættes for sådan en hændelse :o(

Kommentér på:
Jeg kørte en kat ned...

Annonce