1.573 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

kattemad- råfedt? kattemad- råfedt?

Jeg gav førhen mine katte whiskas, men skiftede fordi kød ikke var det der stod først på ingrediens listen. Jeg havde nemlig hørt at kød skulle være det første, for at det var allerbedst. Så gik jeg over til royal canin, men der er simpelthen så dyrt, mine 3 katte kan æde sådan en 10 kgs pose på 1½-2 måneder! Nu så jeg så noget kattemad ude i petworld, 3 kg for 30 kroner!! Det første der stod på ingredienslisten var råfedt... Men hva er det??? Er det kød? Nogle der ved det??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kattemad- råfedt?
  • #1   28. aug 2008 Jeg tror ikke det kostede meget mere, men jeg går aldrig tilbage til whiskas igen, hvis det er det du tror smiley
    Kattenes pels er blevet meget pænere, og de har tab sig i det års tid de har været på rc. men jeg er lidt træt af at 10 kg koster 470 kr, når jeg for ½ år siden kunne slippe med 380.
    men med hensyn tilkødet, så er råfedt ikke så godt tror du?

• #2   28. aug 2008 Jeg siger jo også jeg aldrig går tilbage!!!! JEg spørger hva råfedt er, ikke om hvor dyrt det er per kat at kønerc eller whiskas!!

• #3   28. aug 2008 RC er gennerelt bedre for dine missere.. at fodre med Whiskas svare til at fodre børn kun med Mac. Donalds..

men ellers prøv www.olivers.dk

• #4   28. aug 2008 ellers kan du også gå helt over og barfe dine katte

• #5   30. aug 2008 Louise... okay, så fik jeg lige den!!! Og undskyld mig, det er åbenbart ikke alle der er så kloge som dig!!!
    Og tak for anbefalelsen, men jeg har ikek brug for den, for som jeg har skrevet om og om igen, så får mine katte RC!!!!

TJ:Ja, jeg ved whiskas er som at tvangsfodre sine katte med junkfood, netop derfor jeg skiftede!!!!!! Det er som om I overhovedet ikke læser hvad jeg skriver! smiley
    Og hvad betyder barfe dine katte?

• #6   31. aug 2008 Louise: Undskyld mig, en jeg synes din tone bliver grovere og grovere! Ja jeg søger noget billigere at give mine katte, og ja, jeg tænkte at det var i underkanten mht pris, men hvis nu råfedt betød kød af en art, så ville jeg da købe det, istedet for!!! Så undskyld hvis jeg er lidt naiv!

Og du skal ikke overhoevdet begynde at snakke om mine katte, og at jeg selv har valgt dem, for det kender du mig ikke nok til at snakke om!
    Mine katte får hvad de har brug for, men ja, jeg ville købe billigere foder hvis der findes foder, hvor hovedingrediensen er kød, som er billigere!!! Så skyd mig, jeg er nærig med mine penge!

• #7   31. aug 2008 Christina - Jeg læser skam hvad du skriver..

Barfe der er når man rå fodre, altså godre med kød og i nogle tilfælde også lidt grøntsager.

Det er i øjeblikket mest udbredt blandt hunde, men der er flere og flere kattejere der også bruger det

(link fjernet)

• #8   31. aug 2008 TJ: Okay...
    Jeg har faktisk prøvetat råfodre, men mine katte er meget underlige, de vil hverken have rå oksekød, eller kylling! Mærkelige dyr...

• #9   31. aug 2008 Jeg mener kan kan købet noget sammenblændet kød (vidst nok via barf centeret) som minder lidt om kattemad på dåse i konsistent, men så stadig er råt foder osv..

• #10   17. jan 2019 Råfedt er fedt fra kød. Og rigtig godt. Desværre er der også korn i rc, hvilket ikke er så nyttigt for katte..

Kommentér på:
kattemad- råfedt?

Annonce