{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Kattens sorg {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg måtte i torsdags aflive min ene kat. Den havde fået revet et korsbånd over i bagbenet, som nu var helt løst smiley
Dyrlægen mente at en aflivning var bedst, eftersom han var næsten 11 år, og overvægtig og med begyndende sukkersyge. Som hun sagde, så ville hun ikke byde sin egen gamle kat at skulle igennem så stor en operation og efterfølgende genoptræning - med kur oveni smiley

Nå, men dengang jeg hentede ham, der fik jeg hans bror med, som jeg så heldigvis stadig har smiley
Han er bare meget forvirret over at brormand ikke er her mere, og er konstant ude - jeg tror han går og leder. Han er helst ikke hjemme som han plejer, og har ikke spist meget smiley Han kan jo slet ikke forstå hvor hans følgesvend, og bedste kammerat er smiley
Det er hjerteskærende at overvære ........

Er der nogen af jer som har oplevet noget lignende, og som kan give mig et godt råd til at hjælpe ham ? Har læst at jeg ikke må ændre på rutiner osv, da det vil forvirre ham endnu mere.
Dog har jeg siddet sammen med ham for at få ham til at spise bare lidt. Men ellers er alt som det plejer - bare uden hans bror smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattens sorg
  • #1   12. jun 2021 Ja, katte sørger akkurat som vi gør. smiley
    Jeg tror også at han leder og nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men jeg havde engang en der mistede sin makker fra det ene sekund til det næste og Mads var vidne til det. Han blev simpelthen fysisk syg! Når Mads mistede, så var jeg simpelthen nødt til at finde en ny makker til ham, så han livede op igen.
    Da Mads ikke kunne leve længere, gik Elvis ned med flaget. Det hjalp da en lille terrorist flyttede ind.
    For mig har løsningen altid været en jævnaldrende kat (Mads var 8 da han mistede Emil og hans nye makker var også 8 år.) Elvis var vel 1 år da han fik en killing at boldtre sig med og Freddie og Elvis er pot og pande den dag i dag smiley

    Hvis din kat har temperament til at byde en ny velkommen er det måske løsningen, andre skal bare overøses med kærlighed.

    Det er rigtigt at rutinerne ikke sådan lige skal ændres, men om vi vil det eller ej, så følger der rutiner med den enkelte kat.
    Godt at du sørger for at den spiser, for det er MEGET vigtigt.


  • #2   12. jun 2021 Vi har bare ikke lyst til en kat mere. Vi har også en hund, som vi fik i november sidste år.

    Den tilbageblevne kat er ligesom sin bror næsten 11 år. Vi ved jo ikke hvor længe vi får lov at beholde ham heller. Han er heldigvis ikke overvægtig, og har generelt et bedre helbred. Men han har altid været den lille babymis, som blev passet på af storebror - som også var en yderst kløgtig kat. Så det bliver underligt for ham pludselig at skulle klare det hele selv nu.

    Jeg har et lille håb om, at han i stedet vil knytte sig lidt til hunden, så de to kan få lidt glæde af hinanden.

    Men mon ikke tiden også vil hjælpe ham, som den gør med os mennesker ?


  • #3   12. jun 2021 Jo, tiden læger alle sår også hos katte.
    Måske vil du opleve at han bliver mere klistret, det gjorde min søsters daværende kat smiley

    Giv ham en masse opmærksomhed og lur mig hvis ikke også hunden bemærker en ændret adfærd hos katten.


  • #4   12. jun 2021 Lige nu gider han nærmest ikke andet end at være udenfor - og helst i naboens have hvor de begge brugte mange timer.
    Håber at han snart finde lidt mere ro, og kommer hjem så han kan få kærlighed og opmærksomhed smiley


  • #5   12. jun 2021 En skam det ikke var hjemme hos dig han blev aflivet, eller du havde ham med hjem, ja det er også svært at gøre, men hans bror havde forstået og ikke ledt.
    Det er en stor sorg at miste en kat, og endda en du har haft i rigtig mange år, men jeg er overbevist om du gjorde det rigtige for ham, og det andet kan du ikke ændre nu smiley
    Når han kommer hjem næste gang, så ville jeg nok holde ham hjemme i 14 dage, bare for at minde ham om hvor han bor, og han er alene.
    Vent med ny kat til han er faldet til ro, en ny killing kan sende ham på langtur.


  • #6   12. jun 2021 Jette

    Han kommer skam hjem når jeg kalder smiley Har også i dag købt Bachs Rescue dråber - givet ham dem, og faktisk fået lidt mad i ham. Men han plejer at sove det meste af dagen - de sidste dage har han været ude. Min teori er at han sidder i naboens have og venter - der hvor den anden kat plejede at være smiley

    Men har i dag vasket det meste af der kunne lugte af hans bror, og håber at han ligeså stille vil finde ro i denne nye situation. En ny killing/kat er der slet ikke på tale.

    Fik for i øvrigt anbefalet ikke at tage ham med hjem - og det er også hvad jeg har læst på Michelle Garniers side. Katte kan ikke forholde sig til døden, men kan godt finde ud af, at der er en som mangler. Derfor leder han og sidder og venter på ham.


  • #7   12. jun 2021 nogle gange reagere katte på det andre gange gør de ikke
    men oftes går det over igen efter noget tid

    dog ville jeg nok bruger lidt mere tid på ham, sådan at han ikke følger sig alene
    nu er det Jer som skal passe på ham når brormand er væk
    men det kræver at man bruger lidt ekstra tid på ham

    jeg er ikke helt enige i at tingene skal være som de plejer
    men mener at det er vigtigere at man så giver den tilbage værende kat mere opmærksomhed. Også selvom at man er ked af det.

    jeg har været turen igennem flere gange - desværre
    det er nemmest hvis de er syge, for så er de andre oftes bare ligeglade
    værre er det når det er akut. så er der nogen katte som tager det mere nært end andre

    er dog enig med i at det bedste er nok en ny kat
    men det kræver at I kan finde en som passer sammen med ham. helst en voksen kat når han er så gammel. så ville en killing være for voldsom
    man kunne evt tjekke internater for evt ældre katte - ved at bla min ven katte i Odense har to siddende pt. Den ene ville være perfekt til jeres. en dreng på 6 år
    katte i den alder er somregle billige fordi der er færre som vil give dem en change




  • #8   13. jun 2021 Anja

    Har i nat sovet sammen med ham på sofaen - han plejer nemlig at elske at putte der nå jeg ind imellem falder i søvn der. Han kommer mærkeligt nok ikke til mig i sengen.

    Vi stod op og gik ind og spiste morgenmad "sammen", og han fik tisset på bakken.

    Nu er han smuttet ud, og har lige været tilbage en enkelt gang - så allerede her ser jeg en ændring. I går kom han kun hjem når jeg kaldte.

    Som jeg har skrevet i alle opslagene, så ønsker vi ikke en ny kat.

    Jeg håber at masser af ekstra kærlighed vil få ham igennem smiley


  • #9   13. jun 2021 Det skal nok gå smiley
    Faktisk blomster rigtig mange katte mere op når makkeren falder fra. På den positive måde


Kommentér på:
Kattens sorg

Annonce