egoistiske mennesker.... - gå fra en skadet kat {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg er lige vendt hjem efter en gåtur med hunden. På vores vej finder vi en lille killing som ligger på fortovet og tydeligvis er blevet kørt ned. Den bløder fra hagen og ligger helt stille med lukkede øjne. Vi får ringet efter falck som kommer efter ca. 45min. I det tidsrum er den blevet mere vågen og spinder endda, men den kan ikke rigtig støtte på det venstre bagben. Han tager den selvfølgelig med, og vi håber det bedste for den lille mivs.
Så langt så godt.... Men det jeg blev virkelig gal over, var at der længere fremme end os gik et ægtepar. Vi havde godt lagt mærke til, at de var standset op, men da vi kom tættere på, kunne vi se manden hev konen i armen, som tegn til at de skulle gå videre. Men det var så tydeligt at se, at den lille mis stadig trak vejret og blødte fra munden. Hvordan kan man have hjerte til bare at lade den ligge?!!!
Konen har sikkert gerne ville hjælpe den, men manden har sikkert været én af dem som siger "at det jo bare er en kat."
Hvis det var min lille mis som var kommet til skade, vil jeg da håbe, at der var nogen som havde opdragelse og hjerte nok til at hjælpe ham....
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 45
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Det kan simpelthen gøre mig så flintrende arrig. Jeg gider ikke vente på falck mere da jeg ofte selv hurtigere kan køre katten til dyrlæge, og det har ikke kostet mig noget at aflevere katten hos en dyrlæge.
Den ene gang jeg gjorde det fik jeg sat fremlysningsplakater op i hele kvarteret og allerede 3 timer efter ringede ejerne og fik at vide hvor deres kat var indleveret. De blev utrolig glade og katten stod heldigvis til at redde og blev ved samme lejlighed neutraliseret og øremærket. Så heldigvis er vi nogle med hjertet på det rette sted.
egoistiske mennesker.... - gå fra en skadet kat