{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Er dyr bare en forbrugsvare ? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke hvor mange gange jeg snart har oplevet at dyr bliver anskaffet for så at blive kasseret lige så hurtigt igen, eller bliver dumpet rundt omkring fordi folk ikke orker at tage ansvar, eller ikke syntes at de giver at blive bebyrdet med at skulle bruge tid på at finde et nyt hjem. Eller dyr der inden de er fyldt deres først år har haft 3-8 hjem.

Hvad F..... tænker folk på ? Har folk slet ikke overvejet hvad det vil sige at holde dyr ? Er det bare et impuls køb, eller anskaffelse ? Er dyr blevet en forbrugsvare som man bare kan smide ud, når man er blevet træt af den, eller lige har en dårlig dag, og der ligger en lille høm på gulvet ?

Folk kommer med den ene mystiske undskyldning efter den anden, og Nej jeg gider ikke høre om at sønnike pludselig har udviklet astma, eller er blevet allergisk, for ved I hvad, jeg er sgu også multi allergisk, og har astma, og min søn har astma, men ingen af os reagerer på dyrene. Jo mere hysterisk jo mere syg. Og det er faktisk sjældent i dagens Danmark at man ikke opdager at ens barn har astma, eller for den sags skyld allergi, og under alle omstændigheder så er det F..... noget man undersæger inden man anskaffer sig et lille levende væsen.

Har folk slet ingen respekt for levende væsner ? ved folk ikke at dyr faktisk også har følelser ? De starter livet som små glade væsner, og hen ad vejen har folk budt dem det ene lort efter det andet, så det arme dyr til sidst har nada selvtillid eller selvværd, og der sidder et glemt, gemt og skræmt lille væsen tilbage, som har lidt uoprettelig psysisk skade, og det eneste humane er at aflive dem.

UNDSKYLD min noget hidsige opstød her, men jeg er ved gud så træt af folk og deres ligegyldighed overfor andre levende væsner.

Egoistiske, egocentrerede, og uvidende mennesker er skyld i så megen lidelse, og det gør så ondt at opleve, og gør det ondt på mig, hvor ondt gør det så ikke på dem.

Jeg tager gerne en tur i fryseren, hvis mit udbrud menes at være for hårdt. ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er dyr bare en forbrugsvare ?
  • #1   11. maj 2010 Ulla ;o) Ja jeg har desværre ret, og jeg får så ondt i maven, og bliver så trist.

    Gandhi sagde så rigtigt

    "Det gode menneske er ven med alt levende" og " En nations storhed og moralske udvikling kan måles ved den måde, hvorpå den behandler sine dyr"




  • #2   12. maj 2010 Enig ! Desværre.

  • #3   12. maj 2010 Helt enig... Desværre... Nu se på den nye mis jeg hentede i Aalborg d. 30/4... Vi er hjem nr. 3 og sidste hjem var kun en mdr. De sagde det var allergi, men jeg må indrømme, at jeg ikke helt troede på det... Skide synd for katten... Håber sådan at hun falder godt til her... Går ikke super endnu, men de har også kun været sammen siden i fredag eftermiddag. Og har jo en missemor med kuld på 5... Det er kun hende der mangler at acceptere hende, så det skal nok komme smiley Ellers ved jeg faktisk ikke hvad jeg skal gøre, fordi at flytte hende én gang til, det kan jeg ikke få mig selv til smiley Men tror nu også nok det skal gå smiley

  • #4   12. maj 2010 Ja der er rigtig mange som ikke tænker over at en kat altså lever noooget længere end et hamster, det er en lille livsledsager i både godt og ondt, og kan slet ikke forstå mennesker der ikke overvejer hvilke konsekvenser det vil have for deres liv, og om de virkelig vil have et kæledyr der lever i så lang tid..
    Min misling fik jeg af en jeg kender som ikke havde indset at langhårede katte sgu smider en del mere pels end en med kort hår, og når man er ret hys med rengøringen så passer de to ting ikke så godt sammen, så fik et opkald en dag om jeg ville have en kat? Nu har hun været hos mig i godt 7år og jeg fortryder det ikke et eneste sekund.. Men hende der havde katten før mig havde absolut ingen forstand på dyr, for nogle år senere fik de en ny kat med kort hår, men hun troede at der mindst ville gå et år før katten kom i løbetid, så hun havde da masser af tid til at sterilisere den! Det fejl lærte hun heldigvis af da katten fødte 4killinger som jeg fandt 3 nye hjem til. Beholdte selv en, men den forsvandt en dag.. Nu har hun så ikke kat mere og vil aldrig mere have det..


  • #5   12. maj 2010 Hej Fabi.
    Jeg er fuldstændig enig med dig. På en eller anden måde har mennesket som race formået at ophøje sig selv til nærmest guder. Og ja, jeg tror at mange anskaffer sig en kat eller hun eller andet dyr (hvad der nu er mode for) uden at tænke over at det rent faktisk osse kræver pasning og opmærksomhed. Da min Ciddi for nyligt var alvorlig syg, var der flere der sagde afliv da kræet og køb en ny, det er meget billigere. Gæt om jeg snakker med dem mere. NEJ
    Een af mine naboer, havde for et stykke tid siden anskaffet en killing og da jeg spurgte til den for et stykke tid siden, var de kommet af med den. Hvorfor ? Jooo fordi den kradsede lille Emma, Ja det tror da pokker. Den lille møgunge havde ikke respekt for at det var et levende væsen og forældrene formåede åbenbart ikke at lære hende det. Så det stakkels kræ skulle finde sig i alt fra pigebarnets side. Så nu sidder den ude på en gård, for sådan et ondskabsfuld "tingest" kunne de ikke overskue.

    Så fabi, jeg giver dig helt ret.


  • #6   12. maj 2010 Jeg forstår heller ikke folk der afliver dyr fordi de skal flytte og hvad ved jeg - alle mulige åndssvage grunden , som om man er blevet tvunget til en flytte ind i en lejlighed hvor man ikke må have kat. Alle ved sku da at katte bliver næsten 20 år og hvis du anskaffer dig en killing - om det så bare er en huskat uden stamtavle og kontrakt hvor der står du forpligter dig resten af dens leve tiden - så har man også bare pligt til at gøre hvad man kan for at det dyr det trives - eftersom man har anskaffet sig det for sin egen fornøjelses skyld.

    Og folk der skriver i "markedet" åh nej min kat har brug for et hjem ellers bliver det aflivet - dem har jeg bare ingenting ti overs for, de skulle aldrig have haft et dyr til at starte på!


  • #7   12. maj 2010 Dyr er en vare, ellers ville de ikke kunne komme med i købeloven..

    At nogle så ikke behandler dem som andet syntes jeg er synd og skam.. Det er nogen der aldrig vil få et ordneligt forhold til et dyr


  • #8   12. maj 2010 Helt enig Fabis!!! Jeg bliver bare så harm når jeg ser alle de annoncer med katte der skal "omplaceres"... Selvfølgelig kan der ske noget i ens liv som gør det umuligt at beholde sin kat, men folk er bare så fuld af dårlige undskyldninger... Jeg vil gøre ALT for at jeg kan beholde min elskede Freyr, så jeg er fuldstændig uforstående overfor denne brug-og-smid-væk-katte trend... Gu` er killinger nuttede og søde, men en voksen kat har da karakter og personlighed og man elsker da ikke sine dyr bare fordi at de bliver ældre, jeg bliver da mere og mere glad for min jo længere at vi er sammen... Hvordan kan mennesker være så kyniske og kolde??

    Folk forstår ikke hvor stort et ansvar det er at anskaffe et dyr... Det er ens pligt at give dem den bedst mulige tilværelse, fyldt med omsorg, korrekt pleje og kærlighed...


  • #9   12. maj 2010 Ulla, det syntes jeg lyder som en fantastisk ide, men hvordan får vi lige indført kørekortet?

  • #10   12. maj 2010 Ulla har du ikke set busserne ?? Der står ellers en reklame for mit parti ;o) DYRENE HAR OGSÅ EN STEMME

  • #11   12. maj 2010 Ja hvis man skal have ødelagt sin dag, så skal man bare kigge på nettet, i den blå avis, på gul og gratis eller hvad man nu falder over, hvor folk pga sygdom, pga allergi, pga skilsmisse, pga flytning, pga dårlige undskyldninger skal af med et eller flere af deres dyr. Jo jo man kan have en kat som ikke trives bevars det er en anden historie, men F..... om ikke de samme mennesker anskaffer sig et nyt dyr 6 mdr efter, hvis der overhovedet går så lang tid, for så endnu engang at skille sig af med dyret, fordi den ikke lige passede i farven til møblerne derhjemme.

    Jeg kendte et pigebarn, som hældte vand ud af ørene til mig i et par timer over den her hvalp hun havde anskaffet sig - 9 uger gammel var den, dvs hun havde haft den i en uge. Meeen det hang slet ikke sammen i hendes program at den skulle luftes på alle tider af døgnet, og det var ihhh og åhhh så hårdt, og da jeg havde hørt på det længe nok, gav jeg hende hvad hun havde givet for hvalpen og tog hunden under armen og med hjem ( hun passede faktisk godt i farven til de 2 jeg havde i forvejen ;o) og til sofaen også ) 2 mdr. efter møder jeg det samme pigebarn med en ny hvalp, denne gang en hanhund, som hun var så stolt over, og hun syntes han var så lækker, og han skulle udstilles og bla bla bla. Ham nåede hun dog at have i 8 mdr. inden hun solgte ham. Og nu har jeg så hørt at hun siden har haft 7 hunde siden ham. Dvs 9 hunde på 8 år, det er sgu imponerende. Dumme K......


  • #12   12. maj 2010 Fabis: Jeg bor på en lille ø med 175 mennesker, så ser yderst sjældent en bus, men vil meget gerne vide hvad dit parti hedder smiley

    Og ang. hende med de 9 hunde på 8år, burde aldrig nogensinde have fået lov til at få hund.. Hvorfor blive ved med at anskaffe sig et dyr når man ved at man alligevel skaffer sig af med det igen? Kan bare ikke følge den logik.


  • #13   13. maj 2010 Ja det er synd for de stakkels dyr.
    En af mine bekendte havde købt sig en maine coon og efter 14 dage, spurgte han om jeg ikke ville have den, ganske gratis, for han var blevet allergisk?!!? øh ok, men jeg takkede nej, da jeg jo godt ved at en langhåret kat giver endnu flere hår og syntes vi havde nok smiley Min moster får så missen og er så glad for den....en uge senere, fortæller hun mig at hun har fortrudt hun fik katten (hun har 2 katte derudover) fordi den fælder?!!! what, tænkte jeg bare, hvad havde du forventet. Jeg prøvede at fortælle hende at hun jo kunne gøre sit, ved at børste den godt osv, men nej, hun snakkede med en nabo og nu 3 uger efter hun fik den, er den på sit 3. hjem og katten er kun 9 måneder. DET er sku synd.
    PS Ham der havde katten først, indrømmede, at det også var pga den fældede, han ikke ville have den. Folk er sku da mærkelige.


  • #14   13. maj 2010 Jeg synes også det burde være lovkrav at alle hunde skulle trænes og man skulle have tilladelse til at have dyr og ikke bare anskaffe sig som det passer en

  • #15   13. maj 2010 Så vil vi også slippe for alle de båtnakker der får muskelhunde som potensforlænger!

Kommentér på:
Er dyr bare en forbrugsvare ?

Annonce