{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Er det bare mig eller.. {{forumTopicSubject}}

Jeg kigger tit på DBA. under katte,
Og det frustrere mig, så mange katte bliver sat til salg trods deres alder..
Den meget generale grund er "Familie forøgelse", og der mener jeg bare folk ikke har tænkt det 100% igennem inden de anskaffede sig katten, taget i betrakning af sådan en kat blive godt og vel 20 år hvis du er heldig..

Den næste mest hyppige grund er "tidsmangel" ..
Næste er "Pludeselig opstået allergi" ..
er det bare mig der mener NOGEN har hovedet under armen når de anskaffer sig katte, såvel som andre dyr ?!

Kom med jeres mening..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det bare mig eller..
  • #1   15. nov 2011 For ikke at nævne, de jo også gerne vil tjene en lille skilling på deres "fejl køb"..


  • #2   15. nov 2011 Jeg syntes også tit man ser - når folk bare skal af med deres kat at "det er fordi de ikke har råd.."
    Sorry, men sådan nogle ting skal man sørge for INDEN man anskaffer sig en kat.. - Eller andre dyr for den sags skyld ..



  • #4   15. nov 2011 Ja pludeselig har de ikke råd mere..
    Det hænger nok meget sammen med at katten er blevet kønsmoden og skal neutralliseres.. Men det følger med..
    Og det er der mange der ikke tænker over inden de anskaffer sig katten.


  • #5   15. nov 2011 Er enig.. men synes dog også den mest brugte grund er "kan ikke med de andre katte".. men det finder folk så først ud af efter de er blevet 1-2 år ? det giver jo ingen mening så det lyder også bare som en dårlig undskyldning i mine øjne. Det så langt ude - synes godt nok man sku tage en eller anden form for "kort" til overhovedet at kunne få et dyr. så ville der heller ik være så mange problemer med det!

  • #6   15. nov 2011 Jeg er enig !! hvis man skaffer en kat/hund/hamster/hest osv så skaffer man dem fordi man vil have dem ikke til der kommer mere spændende ind i billedet !! Jeg havde en kæreste som ikke kunne tåle katte, fedt når man havde 3... men vi fandt ud af det for aldrig om jeg vil af med dem igen når jeg først har dem smiley

  • #7   16. nov 2011 Der er riiiigtig mange der opfatter et kæledyr som en vare man køber i en butik.
    Og er det svært at komme af med dyret igen, så finder man en af de der sædvanlige årsager, og så er den hjemme!!

    Men jo - jeg undres også og er meget, meget gal over den opførsel - især på de små pus der behandles med sådan en ligegyldighed


  • #8   16. nov 2011 kan også blive tosset over dem som skriver de vil blive aflivet hvis ikke de bliver solgt i løbet af kort tid ;-(

  • #9   16. nov 2011 Det der forager mig allermest er folk der skal af med deres katte pga. flytning.
    Enten så vælger man en bolig hvor man kan have dem med, spørger boligselskabet/udlejer pænt (vi har selv fået lov på den måde) eller finder nogen der kan passe de stakkels katte indtil man har fundet en bolig hvor man må have dem med!

    Ved godt at man ikke kan generelisere, men .. ofte er det bare en dårlig undskyldning .. set fra mit synspunkt!


  • #10   16. nov 2011 Det er åbenbart legalt for nogle, at betragte katten som lidt ligegyldig....

    Men de har jo ansvaret for dyret - på nøjagtig samme måde, som de har for deres børn!!


  • #11   16. nov 2011 desværre ikke kun katte. Også mange hunde... sidder nemlig også selv tit på gul og gratis,men kun for at kigge. Har rigeligt i mine 3 hunde og 2 katte.
    Synes nu det værste er alle deres fup annoncer også


Kommentér på:
Er det bare mig eller..

Annonce