{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

Sommerferie ! {{forumTopicSubject}}

Så er ferien startet her hos os smiley
Glæder mig til at hygge med Tinka i haven og tage på udflugter med familien. Det er SÅ skønt smiley
Er også vild med at holde ferie rundt omkring i Danmark. Sidste år aflyste vi ferien til Skagen pga. Corona. I år er det lidt det samme - og fordi Tinka har haft urinsten i mere end 1/2 år, og næppe vil have godt af ophold i kattepension, når vi ved, at stress påvirker urinsten negativt - og at hun er livslangt disponeret smiley

Hvordan skal I tilbringe sommeren , og hvordan arrangerer I at rejse på ferie og få katten passet på tryg vis?
Ikke at jeg vil gøre det i år, men det vil være dejligt med inspiration til fremtiden smiley


Kommentarer på:  Sommerferie !
  • #1   2. jul 2021 Rigtig god ferie til dig!!

    Jeg venter lige en uge mere før jeg ligger arbejdet fra mig.
    Min ferie skal bruges på baby-mislinger smiley

    De gange jeg har været på ferie har jeg enten haft familie til at passe eller venner.

    Sidst jeg var afsted var sammen med hele familien så der flyttede min veninde ind i min lejlighed fra fredag til søndag. Det var mega fedt og gav enorm tryghed.

    Da jeg var afsted med kun mine forældre sidste år så havde jeg søstrene forbi og passe. De kom 3 gange dagligt hvor af en af gangene skulle være 1 time med leg.

    Jeg har fantastiske pasningsmuligheder som jeg godt ved mange andre ikke har. Og jeg NYDER det smiley


  • #2   2. jul 2021 Åh ja, selvfølgelig skal din ferie bruges på baby-mislingerne Luna. Noget af min skal også bruges til at følge dine små smiley smiley

    Lyder godt at du har gode pasnings muligheder, når der er behov smiley


  • #3   2. jul 2021 ... endnu et helt friskt feriebillede smiley Ingen kan vist være i tvivl om, hvor vild jeg er med hende her smiley smiley

    profilbillede
  • #4   2. jul 2021 Åhh hun er bare skøn!!
    Forstår godt du er vild med hende!! smiley


  • #5   2. jul 2021 Ja Luna... hun er SÅ skøn smiley

  • #6   2. jul 2021 TInka den dejlige tøs smiley smiley smiley
    hun ser bare så dejlige fræk ud smiley

    Her bliver det også en hjemlig sommer smiley
    med dyrene smiley


  • #7   2. jul 2021 Tak Anja smiley og dejligt med sommer hjemme med dyrene smiley ligesom jeg, bare kun med et enkelt dyr her (Tinka) smiley

  • #8   3. jul 2021 Her bliver det sommer i DK smiley
    Vi har lånt en gård i Rom (du læste rigtigt) og jeg glæder mig til at komme væk fra byens støj og nyde stilheden smiley
    Kattene bliver passet af en god ven som bruger timevis hos dem smiley


  • #9   3. jul 2021 God sommer ferie til dig Li Lot og andre her på galleriet smiley

    Ja vi bliver også i DK - Vi er taget i sommerhus hvor alle er glade for at være her, kattene løber rundt med halen i vejret og har næsten ikke tid. Det er på trods af at vi har regnvejr.


  • #10   3. jul 2021 Rigtig god ferie Li Lot, Tinka og alle i andre. smiley
    Vi har jo en båd så vi sejler ture smiley
    Men pga. Gustav kun med 1 - 2 overnatninger ad gangen hvor papdatter så kommer morgen og aften og fodrer/kæler ham. Så er vi hjemme et par dage.
    Det gode er at han bliver SÅ glad hvergang vi kommer hjem.
    Han miaver, miaver og klistrer op ad mig.
    I år er planen således:
    Sønderborg - Flensborg - Eckernförde
    Fåborg - Ærøskobing - Ristninge
    Juelsminde - Århus
    Bogense - Samsø
    Vi får set en masse og det er så skønt bare at sejle også.


  • #11   3. jul 2021 OT her er den smiley

    profilbillede
  • #12   3. jul 2021 Morten:
    Har i overvejet at prøve med en sele og snor at tage ham med ud at sejle? smiley


  • #13   3. jul 2021 Ja Luna, det har vi overvejet men han hader at køre bil + motoren støjer når vi sejler så det er aldrig blevet til andet end tanken.
    Vi har set nogle stykker der har haft katte med og de ser helt rolige ud men jeg tænker de er trænet op fra små af.
    Mange har hunde med som har redningsveste på.. Cute smiley


  • #14   3. jul 2021 Vores ferie bliver herhjemme i år, for vi ville ikke rejse fra Xenia, når hun nu var så ny i huset. Så for ca. en uges tid siden blev hun syg, og dyrlægen sagde at det var katteinfluenza. Vi fik en del medicin til hende, som vi havde en del døje med at give hende, men nu har hun det bedre igen, heldigvis.

  • #15   3. jul 2021 Det kunne da været et forsøg værd. smiley

    Min far har også båd, men har nu heller ikke turet tage kattene med endnu smiley


  • #16   3. jul 2021 Hvor hyggeligt med alle jeres sommerferieplaner - alle i DK bortset fra Mortens sejltur til Tyskland smiley Dejligt for jer, der har mulighed for at få familie/venner til at passe hjemme - eller ligefrem have kattene med i sommerhus som Vildkat (luxus-dyr smiley )
    ... og Morten - den båd er da for fed smiley smiley God tur, om det bliver med eller uden Gustav.
    God ferie til jer alle smiley


  • #17   3. jul 2021 Morten:
    Det vil da klæde båden at have en majestætelig Gustav til at sidde i stævnen ville det ikke???


  • #18   3. jul 2021 Jo da, Gustav ville være meget smuk på båden og så ville den nok tiltrække mere opmærksomhed end den gør i forvejen :D.
    Det er lidt ærgerligt at han ikke bryder sig om at komme i kassen for ellers ville det være sjovt at prøve.. Hmm.. tænker


  • #19   3. jul 2021 Morten - nåå du kommer næsten på besøg smiley
    jeg bor ca 6 km fra Ristinge

    Så velkommen til den dejlige ø smiley


  • #20   4. jul 2021 God ferie, jeg venter lige 14 dage med den første del af ferien, har nemlig kun en uges ferie så en uges arbejde og så 14 dages ferie derefter, det var sådan det kunne passe sammen i forhold til kollegaer denne gang, lidt øv, men pyt, vi skal ingen steder, bare nogle endagsture her på Sjælland, Lolland, Falster og måske en tur til Fyn.
    Så ingen behov for pasning til kattene denne gang, men ellers hvis vi overnatter ude så har jeg altid gode venner der passer kattene, de kommer morgen og aften og giver mad, medicin og kæl i det omfang kattene gider, der bliver tilbudt leg men kattene vil oftest heller have kæl og opmærksomhed. Vi har ikke været væk fra kattene i mere end 1-2 overnatninger i flere år, så besøg af ½ - 1 times varighed er fint for min 2 gamle misser, Tøsen er tilfreds bare hun får sin mad, det er sjældent hun gider snakke med dem som passer hende smiley
    Hvis jeg kun havde Smilla så ville hun nok komme på pension, men Tøsen stresser rigtig meget når hun ikke er i vante omgivelser, og som Tinka så er Tøsen disponibel for urinsten, så stress er en dårlig kombination.


  • #21   4. jul 2021 Heidi, jeg har faktisk også prøvet det med at dele ferien op i to, med kort tid imellem - og dengang konstaterede jeg, at fordelen ved det var, at den dejlige feriestemning man kommer i, den forblev i de få uger jeg arbejdede inden det igen blev ferie smiley
    Ja, Tinka og stress er dårlig combi. Det vil jeg undgå for enhver pris. Nu hvor hun er blevet fri af urinsten, stadig får 50/50 af Virbac U1 og U3 + Cystofane (nu kun en enkelt dagligt), så er det som om, hun er blevet meget mere selvsikker. Hold da op, hvor er det dejligt at se. Det er åbenbart den helt rigtige combination til hende smiley Hvis det fortsætter sådan, så kan det være vi kan afprøve en enkelt overnatning eller to i pension til næste år. Vi må se tiden an, og ellers nyder vi også endagsturene smiley


  • #22   4. jul 2021 Vi har før haft vores venner der den gang boede på 3. sal hvor vi boede på 1. sal til at passe kat for os. Da vi blev gift og var væk i hele den weekend, og vores venner der var flyttet og de skulle med til festen også fik vi Nova på pension, men det tro jeg ikke vi gør igen hvis vi kan undgå det, hun var slet ikke tryg ved det smiley
    Meningen var egentlig vi skulle have været på Mallorca i år med min familie, men da det er godt en måned inden jeg har termin, ja så bliver vi hjemme hele sommeren og tager sikkert bare på heldags turer ind imellem, men ellers tro jeg vi vil kunne få min mor og hendes mand til at passe Nova de bor ikke så langt fra os nu nemlig, så hvis vi skal på ferie fremadrettet så passer de hende nok smiley


  • #23   8. jul 2021 Vi afslutter to ugers ferie på søndag, dem har vi stort set brugt på at lave køkken. I morgen tager vi til Kolding og besøger min mor på 92. Vi skal tre dage til Møn i august. Vi bruger pension, men er heller ikke væk ret mange dage, Trine er ikke så glad for pension, men vi har ikke nogen, der kan passe dem hjemme. smiley

Kommentér på:
Sommerferie !

Annonce