{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

Kastreret og killingefoder? {{forumTopicSubject}}

Jeg har to killinger fra maj i år. De skal kastreres på mandag. Der er to grunde til det. Den ene er at jeg ikke skal avle med dem, og ser ingen grund til at de er intakte hanner. Den anden er at den ene er begyndt og tisse i sofaen, og det håber jeg han stopper med når han bliver kastreret.

Men nu er jeg kommet i tvivl om, om de skal have killingefoder efter de er kastreret. Har lige købt 10 kg.
Eller om de skal have noget andet.

De plejer og spise mange gange om dagen. Har faktisk mad til og stå hele tiden, er det dumt at have det, når de er kastreret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastreret og killingefoder?
  • #1   19. sep 2008 Killinge foder er for killinger, og selvom de er kastreret er de jo stadigvæk killinger smiley som killinger skal de have alt det de har brug for..

  • #2   19. sep 2008 Fornuftigt at få dem kastreret smiley

    Det nok kan være svært at fjerne lugten fra sofaen - og så længe sofaen lugter, så kan "man" fristes til at tisse der.

    De ti kilo killingefoder kan du bare fortsætte med at give dem og så evt. blande det op med voksenfoder, der er egnet til kastrater.
    Mine kastrater har fri adgang til tørfoder hele tiden - de synes ikke det er dumt smiley De er godt nok lidt for tykke, men så fylder jeg indimellem slankefoder i skålene til natten smiley


  • #3   20. sep 2008 Hej Bettina

    nu ved jeg ikke hvilken race din killing er, men jeg syntes godt nok det er tideligt, såfremt han allerede makerer - altså tisser i din sofa. Strinter han bagud eller sidder han ned og tisser?

    SIdder han ned, så vil jeg helt klart få ham undersøgt hos dyrlægen, for at afkræfte alle mulige tænkelige sygdomme i urinvejne på ham

    Hilsen Heidi


  • #4   22. sep 2008 Han sidder ned og tisser.
    Har fået løst problemet. Har sat en kattebakke mere frem for nogle dage siden. Og han er også blevet kastreret i dag, så tror ikke han gør det mere.


  • #5   23. sep 2008 Hej Betina

    stopper det ikke straks, så skal du have ham tjekket for urinvejsinfektion - eller andet i den region

    for han sætter sig som regel ikke ned, hvis det er fordi han vil makere. Men det kan også være stressrelateret naturligvis

    Hilsen Heidi


Kommentér på:
Kastreret og killingefoder?

Annonce