{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.712 visninger | Oprettet:

Kat med killinger i Holbæk området!! {{forumTopicSubject}}

HJÆLP!

Jeg sidder med en af vores killinger på ca. 6 uger og han er ved at dø, fordi hans mor ikke vil tage sig af ham.

De andre killinger i kuldet har jeg fået til at spise våd-foder, men han vil ikke spise det. De sidste tre dage er han bare blevet svagere og svagere og jeg tror han dør meget snart, hvis ikke jeg handler på det nu.

Han er fra et kuld med 4 killinger, som vores ene stald kat fik. En anden af vores staldkatte fik et kuld med to killinger ca 2 uger før. Hun er en rigtig god mor og har taget sig godt af sine killinger.

Da den killing jeg sidder med nu, var ca 3 uger, begyndte moderen at gå fra dem - det var så slemt at de bare sad og skreg i et helt døgn ad gangen og tog jeg dem op var de så sultne at de pattede uhæmmede ud i luften.
Jeg satte derfor de fire killinger sammen med de to og den gode mor tog sig rigtig godt af dem. Men nu er hendes killinger ved at være store og de kan selv spise, så hun er der stort set ikke hos dem, hvilket resultere i, at de små killinger ikke får meget mælk.
De andre har jeg som sagt lært at spise våd-foder, men ham her vil ikke røre det.

Nu er han så svag og afkræftet smiley :-(

Derfor vil jeg høre om der er nogen i Holbæk området der har en kattemor, med killinger der har nogenlunde den alder som ham, som vi kan prøve at sætte ham ned til???

HJÆLP!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat med killinger i Holbæk området!!
  • #1   20. sep 2008 Han er helt kold og ligger bare helt livløs på mit skød smiley

• #2   20. sep 2008 Det lyder som om han selv har givet op smiley

• #3   20. sep 2008 Hvad siger dyrlægen?
    Hvad giver du de små at spise? Prøvmed råt hakket oksekød - gerne med en pasteuriseret øggeblomme i...

• #4   20. sep 2008 Nej, jeg har ikke prøvet noget erstatning, da jeg håbede på at moderen ville komme til ham.

Og det er først nu jeg ser hvor kritisk det er!! smiley

Ved godt katte ikke kan tåle mælk, men prøvede med lidt fortyndet varm letmælk og han er bare helt væk - han tog et par mundfulde og så faldt han om igen :*-(

Thomani: Ja, det er jeg også bange for, men vil bare så gerne prøve med en anden mor for at se om det ikke kan rede ham !! smiley

• #5   20. sep 2008 dkkorat: Jeg har ikke haft fat i dyrlæge endnu, som jeg skriver er det først nu jeg har set hvor kritisk det er smiley
    De små, får whiskas killingefoder på dåse.

• #6   20. sep 2008 Prøv at ringe til dyrlægevagten.

• #7   20. sep 2008 Men han er altså stadig levende. Nåe jeg tager ham op, kommer der et lille piv fra ham...
    Årh, det er bare så forfærdeligt smiley

• #8   20. sep 2008 Jeg synes altså du skal prøve at ringe til dyrlægevagten smiley

• #9   20. sep 2008 Jeg synes også du skal skynde dig at kontakte en dyrlæge.
    Det lyder ikke så godt.

• #10   20. sep 2008 Problemet er bare hvad siger dyrlægen? At han nok skal aflives...

Jeg vil gerne prøve at finde en missemor, hurtigst muligt!

• #11   20. sep 2008 Men måske er der ikke tid til at finde en missemor. Det lyder meget kritisk og killingen skal have hjælp hurtigt. En dyrlæge vil kunne give dig mælkeerstatning du skal give den samt vurdere killingens helbreds tilstand. Håber på det bedste.
    Jeg krydser fingre.

• #12   20. sep 2008 Hva nu hvis han er syg, og smitter de andre killinger han kommer hjem til?

• #13   20. sep 2008 Thomani: jeg har slet ikke tænkt i de baner smiley men jeg er næsten sikker på at det er fordi den ikk har fået mad - de andre killinger i kuldet er jo sunde og raske.

Maria: Årh ja... smiley Det er bare så svært at sidde i den her situation. Især når man er studerende og ikke har nogen penge.

• #14   20. sep 2008 En killing i den størrelse, der ikke har fået næring i 3 dage, kan ikke overleve uden store mirakler. Du sku ha sat ind for lang tid siden, han skal ha væske NU, selvom jeg desværre tror det er for sent....
    Til dyrlægen med ham ellers dør han - og det kan ikke gå hurtigt nok med at komme afsted.
    Fatter ikke du ikke har taget action for lang tid siden istedet for at sidde her og skrive....

• #15   20. sep 2008 Måske er killingen syg og er der en årsag til den ikk spiser selv for de skulle gerne spise tørfoder som 6 uger.. har du blødet noget op og har noget alm. killing foder fremme..? prøv at varm ham lidt op for at få gang i hans blod omløb.. altså have ham i et håndklæde og gnid ham..

• #16   20. sep 2008 Hvis du ikke har penge sku du måske sørge for dine katte ikke fik killinger, så sad du ikke i den situation nu... Undskyld hvis jeg lyder hård, men det er altså et fact.... fertile katte laver altså killinger...

• #17   20. sep 2008 Jeg havde taget ham til dyrlægen med det samme og nok allerede igår.. så skynd dig hvis du vil redde det lille pus..

• #18   20. sep 2008 Annelise: GIDER du godt tale pænt. Du tværer salt i at sår med det su skriver. Har egentlig slet ikke lyst til at svare på det du skriver, for jeg ved sku godt at jeg ikke har handlet optimalt, men det er svært at se hvor galt det er før nu!!!!!
    Og hvis du ikke sidder med en missemor, behøver du ikke at skrive mere her i tråden, for jeg er udemærket klar over at den her killing har brug for hjælp.

•((¯`angelce - Nu m. sølv bebser´¯))• : Jeg prøver dit råd. Han vil slet ikke spise. Det er lige gyldigt hvad jeg tilbyder.

Jeg tager kontakt til dyrlægen og hører hvad hun synes jeg skal gøre.

• #19   20. sep 2008 Det med foder var generalt til alle dine killinger.. men lyt til Lis D hun har noget mere erfaring jeg har..

• #20   20. sep 2008 Siger lige som Lis, sørg for at tvinge noget væske i ham..

Og så ville det nok være bedst at får kontakte den dyrlæge...

• #21   20. sep 2008 Lis: Det virker!!!! smiley :-) Han har ca drukket 20 ml. vand med druesukker nu!! Årh... smiley smiley

• #22   20. sep 2008 Super godt den intager væske og så varm ham med din egen kropsvarme. Har hørt flere der tager deres killing ind på maven eller ned i kavalergangen. Lyder mærkeligt men det skulle hjælpe.

• #23   20. sep 2008 hvordan går det din lille kiling.... har selv sidet i dit sted, fik en killing som var meget, afkraftet.... håber det går fremad med den...

• #24   20. sep 2008 ja jeg følger også lige med i hvordan den lille har det smiley Lyder ikke godt smiley

• #25   20. sep 2008 Han har det lidt bedre.

Lis'es tip, var bare super godt. Han drak godt og vågnede lidt op efter han var blevet varmet. Han har rigtig tynd mave, men har sat ham sammen med se andre killinger for han virker mere tryg når de er sammen. Moderen har været henne og ligge ved dem i et kvarters tid, hvor han hvertfald fik lidt mælk.

Vi har lavet poser med lune ris i, som der er lagt ned til dem.

Tak for jeres hjælp!

• #26   20. sep 2008 - godt lis d's råd hjalp. men sys du skal prøve og ringe til dyrelægen og snakke med ham/hende. det kan være hun har nogle råd

• #28   20. sep 2008 Du skulle måske overveje at lige få killingen tjekket og få noget mod tynd mave for det er bestemt ikk godt for små størrelser og så forklarer dyrlægen som det er med at du er studerne men at du gerne vil afdrage..

• #29   21. sep 2008 Hvordan har den lille mis det idag?

• #30   21. sep 2008 tror den fik dårlig mave af det der druesukker vand.. der går som regel over. det sagde dyrlægen til os dengang vi havde samme problem...

• #31   21. sep 2008 smiley

Fik kontakt til en med et missemor, men den lille killing døde i går aftes. smiley Så nu er han nok der hvor det er bedst efter han har været så langt nede. Det er virkelig svært når man mister sådan en lille én.

Snakkede med dyrlægen i telefonen i går, der mente at der nok ikke var så meget at gøre, medmindre den skulle ind og have intensiv behandling og der ville ikke engang være særlig stor sandsynlighed for at han overlevede.

smiley

• #33   21. sep 2008 Jytte V... det ville jeg osse.. men fik bare besked på at holde mig ude af tråden... Desværre endte det jo ikke så godt, men som forventet...

• #35   21. sep 2008 "Jeg er ked af at sige det men desværre gik det igen ud over et lille dyr, pga. man lader stå til."

Sagt som jeg tænker det, dog med langt langt pænere sprogbrug end det der er i mine tanker ligenu.

• #36   22. sep 2008 Jeg synes i er lidt grove.

Jeg har sagt fra starten at jeg godt ved der nok ikke er handlet optimalt. Men det her drejer sig om en lille killing, født i en stald. Jeg ved godt at det på ingen måder ikke betyder at han ikke skal have samme omsorg, som andre dyr! Men ofte ser man dem bare ikke lige så meget, som hvis jeg havde haft det her kuld killinger i min stue. Derfor er det ikke altid man når at opdage når der er noget galt, som i det her tilfælde.

Jeg havde godt bemærket at han var lidt sløv. Men helt ærligt, så var det først Lørdag jeg bemærkede at det altså var akut. Og dér kunne jge så tænke, at han havde da også været lidt sløvere end de andre de foregående dage.

Men ja, det er altid nemt at stemple andre!

Jeg er virkelig ked af at have mistet denne lille fyr.

• #37   22. sep 2008 Er det ikke lige meget hvilken ugedag du finder ud af at det er akut? En dyrlæge kan man altid få fat på?
    Det koster godt nok 700 i startgebyr men har man killinger på sin grund så synes jeg bestemt også man har ansvaret

• #38   22. sep 2008 Allerede den dag du så han var lidt sløv skulle du have reageret..
    -det ved jeg selv efter dårlig erfaring :(..
    og ellers hvis du ikke har råd til at stald kattene bliver syge sys jeg personligt at du skulle få dem neutraliseret så der ikke kommer flere hovsa-babyer..

• #39   22. sep 2008 Jo, selvfølgelig er det underordnet hvad dato og ugedag det er.

Tina: Ja, men det var først Lørdag jeg tænkte over, at han da også havde været lidt sløv de foregående dage - så er det altså svært at sprole tiden tilbage.
    Men man kan jo altid se sine fejl, bagefter! Næste gang handler man jo nok anderledes!!

Susanne: TAK.... smiley smiley

• #40   23. sep 2008 - KaYtrin - ->Ja, desværre -ellers havde jeg ihvertfald spolet tiden tilbage da jeg mistede en killing smiley
    Okay.. Det vil vi da alle håbe for killingernes skyld smiley
    Held og lykke med resten af børnene..

Kommentér på:
Kat med killinger i Holbæk området!!

Annonce