4.292 visninger
|
Oprettet:
Indekat {{forumTopicSubject}}
Hej!!
Har lige fået en lille killing og har valgt at hun skal være indekat da hun ikke har mulighed for at komme ud der hvor jeg bor.
Har før haft kat, men de har både været ude og inde.
Ved at indekatte skal aktiveres en hel del mere end katte der både er ude og inde. Mit spørgsmål er så hvor meget?? Hvor ofte leger i med jeres indekatte?? Er der noget legetøj der er specielt godt til indekatte?
Vil jo gerne at hun har det godt og at hun ikke keder sig
Så jer med indekatte, kom med nogle gode råd
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 160
Tja, det bedste du kan gøre for din indekat er at få en legekammerat til hende . Tror det er lige meget hvor meget du leger og kæler med hende, katte er generelt meget sociale og nyder at være sammen med andre katte .
Men ellers sørg for hun har noget at lave også når du ikke er hjemme . Et stort kattetræ (gerne fra gulv til loft) vil sikkert være et kæmpe hit .
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det aller bedste legetøj ...
Det aller bedste til at undgår kedsomhed ..
er en jævnaldrende legekammerat
Du får selv:
Dobbelt så meget opmærksomhed
Dobbelt så megen kærlighed
Mange, mange gange så sjove oplevelser ved at se dem indbyrdes
og sidst, men ikke mindst:
God samvittighed, når du ikke kan være hjemme.
Held og lykke!
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 86
Jeg har selvet gulv til loft krassetræ til hende, og mange bolde og mus.
Nu har min ikke nogen legekammerat, andet end når vi tager ned til kæresten, som har 2 killinger på 8 uger, men jeg tror ikke at det hjælper altid med legekammerater, da hun nu er bange for de 2 små.
Jeg gør det når jeg går fra hende, at jeg smider nogle godbidder i hendes krassetræ, så hun får klatret op og ned efter dem.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Køb en masse legetøj, pelsmus, bolde, "drillepinde" og hvad der ellers kan findes.
En laserpointer er et rigtig sjovt stykke legetøj, jeg har en til mine og de elsker den simpelthen
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Jeg har klikkertrænet ROttweiler, det er en rigtig god aktivering, plus jeg har haft ham med ude i sele..
Han elsker inde livet
maj 2007
Det er IKKE med katte som med hunde.
En hund kan man sagtens tage med på besøg hos familie og venner med andre hunde, men ikke en kat.
Den vil for det første være utryg ved at skifte miljø, især når det er for en kort bemærkning, og har den ikke selskab af en anden kat i sin hverdag, vil den ikke være spor glad for at træffe andre katte og især ikke, når det ikke er på eget område.
Du gør det helt sikkert i bedste mening, men du gør din kat en bjørnetjeneste ved det.
Selv når man anskaffer en ny killing som legekammerat til sin kat, smider de sig ikke jublende om halsen på hinanden. Der går et stykke tid, før det når dertil. Situationen vil være anderledes, hvis man henter en søskende til sin killing. Så vil man opleve gensynsglæde.
maj 2007
Hvis du vil på udstilling er det godt den har et roligt sind og kan klare forandringer og nye lyde samt lugte
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Jeg vil også sige at en killing mere er den bedste form for aktivering, jeg kan i hvertfald se hvor stor glæde mine 5 har af hinanden i hverdagen.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 27
maj 2007
Kattene har mange flere kvadratmeter at bevæge sig på, da de har skabe, stole, sofaer m.m. og sikkert også et klatrestativ.
Desuden går de jo ikke på samme sted på én gang
Jeg vil til enhver tid foretrække 2-3 katte på f.eks. 60 kv.m. frem for kun én kat på 160 kv.m.
maj 2007
Du kommer vel med en melding til den tid?
PS: Hvorfor først om så lang tid? (bare nysgerrig).
aug 2008
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
Hvilket jo er fint, så kan de begge blive neutraliseret og hele i fred i hver deres hjem inden de skal sammen igen
maj 2007
feb 2007
Nu siger du at I bor på 50 kvm - Er det dig og katten, eller dig og kæresten?
Du skal overveje nøje om der er plads til en kat nr. 2, både i lejligheden og økonomisk. Det koster det dobbelte i foder, grus årlige dyrlægebesøg, og du har dobbelt så stor risiko for at få en akut syg kat, der skal fragtes til dyrlægen. Bare tænk lidt over det, der er også ulemper ved mange katte på få kvadratmeter..
aug 2008
maj 2007
Om kattebakker lugter? De behøver de ikke gøre, hvis man vel at mærke bruger noget godt grus.
Jeg har 10 store wc'er fordelt rundt om, og ingen kan lugte, at her er 11 katte, hvoraf nogle tilmed er fertile.
feb 2007
Men hvis du selv er opmærksom på at lege med katten og få den aktiveret, så er jeg ret sikker på at den nok skal få det rigtig godt hos jer
feb 2007
Siger bare at der ikke er nogen garantier for, at kattene kommer til at holde af hinanden og får glæde af hinanden.
Og med hensyn til kattebakker, så bruger jeg skam godt og dyrt grus, men på 47 kvm er der bare ikke nær så meget plads at gøre godt med. Det bliver hurtigt indelukket, selvom man lufter ud og gør sit med rengøringen.
Det er bare min erfaring - Har du haft flere katte i 50 kvm lejlighed, vil jeg da gerne høre om det...
feb 2007
aug 2008
Vi har nemlig lige fået vores lille killing for en uge siden. Og hun faldt til fra dag et hvilket vi synes var ret utroligt
Og vi regner jo bestemt heller ikke med at skulle blive boende på 55kvm til evig tid. Men kattene skal selvfølgelig have det 200% godt, mens de bor på de "få" kvm. Det er lidt svært at finde ud af om det ville være en god ide - folk taler jo også lidt imod hinanden herinde
feb 2007
maj 2007
Men selvfølgelig ville jeg ikke have flere end det på lidt plads.
Det er heller ikke uden grund, at adfærdsforskere og mange dyrlæger i dag anbefaler folk at anskaffe to katte (helst på samme tid), og især hvis de bor i lejlighed.
Mange adfærdsforstyrrelser kan nemlig henføres til, at katten enten er single-kat i lejlighed eller taget for tidligt fra sin mor og søskende.
Jeg har aldrig selv solgt en killing (ell. kat) som alenekat og kommer heller ikke til det, og i min tid som opdrætter, 21 år, har jeg aldrig - uden undtagelse - hørt andet fra mine killingekøbere end "aldrig mere kun én kat".
Der skal en kat til at slikke et kat bag øret :-))
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Da hun fik killing nr. 2 fra mig, var hendes voksne kat 1,5 år. De var ikke super glade for hinanden i starten, og der kom da lidt hvæs den første mdr, men nu ligger de og putter sammen, og hendes voksne kat er blevet mere aktiv, som ellers altid bare lå og sov, hvilket jo egentlig var lidt synd for ham.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 17 Svar: 86
Hun har ikke nogen problemer med at komme med hjem til min kæreste. Hun trives dernede når killingerne sover. Og når jeg tager hende med derned er det kun hvis jeg skal sove hos ham, ellers bliver hun hjemme.
Og hvorfor jeg tager hende med, er hvis kæresten og jeg en dag flytter sammen, skal hun bo sammen med den ene af killingerne. Og nu skal jeg på kursus engang i mellem, hvor jeg er væk et par dage, så hun skal passes hos ham.
Indekat