{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.292 visninger | Oprettet:

Indekat {{forumTopicSubject}}

Hej!!

Har lige fået en lille killing og har valgt at hun skal være indekat da hun ikke har mulighed for at komme ud der hvor jeg bor.
Har før haft kat, men de har både været ude og inde.
Ved at indekatte skal aktiveres en hel del mere end katte der både er ude og inde. Mit spørgsmål er så hvor meget?? Hvor ofte leger i med jeres indekatte?? Er der noget legetøj der er specielt godt til indekatte?
Vil jo gerne at hun har det godt og at hun ikke keder sig smiley

Så jer med indekatte, kom med nogle gode råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indekat
  • #1   23. sep 2008 tillykke med din nye kat smiley
    Tja, det bedste du kan gøre for din indekat er at få en legekammerat til hende . Tror det er lige meget hvor meget du leger og kæler med hende, katte er generelt meget sociale og nyder at være sammen med andre katte .

Men ellers sørg for hun har noget at lave også når du ikke er hjemme . Et stort kattetræ (gerne fra gulv til loft) vil sikkert være et kæmpe hit .

• #2   23. sep 2008 Den aller bedste aktivering ...
    Det aller bedste legetøj ...
    Det aller bedste til at undgår kedsomhed ..

er en jævnaldrende legekammerat smiley

Du får selv:
    Dobbelt så meget opmærksomhed
    Dobbelt så megen kærlighed
    Mange, mange gange så sjove oplevelser ved at se dem indbyrdes

og sidst, men ikke mindst:
    God samvittighed, når du ikke kan være hjemme.

Held og lykke!

• #3   23. sep 2008 Tillykke med din nye mis.

Jeg har selvet gulv til loft krassetræ til hende, og mange bolde og mus.

Nu har min ikke nogen legekammerat, andet end når vi tager ned til kæresten, som har 2 killinger på 8 uger, men jeg tror ikke at det hjælper altid med legekammerater, da hun nu er bange for de 2 små.

Jeg gør det når jeg går fra hende, at jeg smider nogle godbidder i hendes krassetræ, så hun får klatret op og ned efter dem.

• #4   23. sep 2008 Stort kradsetræ, gerne fra gulv til loft.
    Køb en masse legetøj, pelsmus, bolde, "drillepinde" og hvad der ellers kan findes.
    En laserpointer er et rigtig sjovt stykke legetøj, jeg har en til mine og de elsker den simpelthen smiley

• #5   23. sep 2008 Vi har 2 katte der går hver for sig, ellers æder den ene den andens mad..

Jeg har klikkertrænet ROttweiler, det er en rigtig god aktivering, plus jeg har haft ham med ude i sele..

Han elsker inde livet smiley

• #6   23. sep 2008 Heidi, lige en randbemærkning:

Det er IKKE med katte som med hunde.
    En hund kan man sagtens tage med på besøg hos familie og venner med andre hunde, men ikke en kat.

Den vil for det første være utryg ved at skifte miljø, især når det er for en kort bemærkning, og har den ikke selskab af en anden kat i sin hverdag, vil den ikke være spor glad for at træffe andre katte og især ikke, når det ikke er på eget område.

Du gør det helt sikkert i bedste mening, men du gør din kat en bjørnetjeneste ved det.

Selv når man anskaffer en ny killing som legekammerat til sin kat, smider de sig ikke jublende om halsen på hinanden. Der går et stykke tid, før det når dertil. Situationen vil være anderledes, hvis man henter en søskende til sin killing. Så vil man opleve gensynsglæde.

• #7   23. sep 2008 vi havde begge katte med hjem til svigerfar til jul, ROttweiler er desuden tit hjemme og besøge familie og venner UDEN problemer, så det kommer helt an på kattens sind og opdragelsen..

Hvis du vil på udstilling er det godt den har et roligt sind og kan klare forandringer og nye lyde samt lugte

• #8   23. sep 2008 Mega -Så blir det spændende om der kommer gensynsglæde i mit hjem, for jeg henter Tulle's bror hjem om 14 dage smiley De har ikke set hinanden i 2mdr

• #9   23. sep 2008 Stadigvæk er det mere undtagelsen end reglen at katte nyder at komme med ud og besøge andre katte, de fleste katte trives bedst sammen med katte de kender i hverdagen, hvorimod hunde ofte elsker at møde andre fremmede hunde.

Jeg vil også sige at en killing mere er den bedste form for aktivering, jeg kan i hvertfald se hvor stor glæde mine 5 har af hinanden i hverdagen.

• #10   23. sep 2008 Tak for jeres svar smiley har også overvejet en ekstra legekammerat, men er i tvivl om vi har plads nok. Hvor meget plads skal man have for at have to katte ca?

• #11   23. sep 2008 Evil, når vi tænker i plads, er det i gulvareal.
    Kattene har mange flere kvadratmeter at bevæge sig på, da de har skabe, stole, sofaer m.m. og sikkert også et klatrestativ.

Desuden går de jo ikke på samme sted på én gang smiley

Jeg vil til enhver tid foretrække 2-3 katte på f.eks. 60 kv.m. frem for kun én kat på 160 kv.m.

• #12   23. sep 2008 Nu er to mdr.s adskillelse godt nok lang tid for en killing, men spændende bliver det da smiley
    Du kommer vel med en melding til den tid?

PS: Hvorfor først om så lang tid? (bare nysgerrig).

• #13   23. sep 2008 Tak for svar.. Tror også en legekammerat er den bedste løsning. Det eneste der har forhindret mig er om vi har plads nok. Vi bor nemlig i en halvtreds kvadratmeter lejlighed med tilhørende lille terrasse.

• #14   23. sep 2008 Mega - Det var kun meningen jeg skulle have 1 kat ( min gamle Rag var alene mis og trives storartet sådan) Tulle virker dog som om hun savner nogen når jeg ikke kan ligge på gulvet og lege/kæle hele tiden. Og så tilbød opdrætter jeg ku få broren også til en meget fair pris, så var beslutningen jo taget. "Ejer" ham egentlig allerede og har gjort det et par uger, men har ikke haft mulighed for at afhente ham endnu, det kan jeg først om 14 dage.
    Hvilket jo er fint, så kan de begge blive neutraliseret og hele i fred i hver deres hjem inden de skal sammen igen

• #15   23. sep 2008 Tina D - Burmesere er bar' dæj'lige : - der er rent faktisk mange hunde der får "fobier" for deres eget køn

• #16   23. sep 2008 To katte kan være en løsning, men du har ikke nogen garanti for, om de bliver gode venner og får glæde af hinanden.

Nu siger du at I bor på 50 kvm - Er det dig og katten, eller dig og kæresten? smiley Bare lige for at vide hvor mange I er i hjemmet i forvejen. Jeg har haft 2 katte på 47 kvm, med stor altan, og må sige at jeg er meget glad for at mig og kæresten er flyttet sammen på 84 kvm. Den gamle lejlighed blev lynhurtigt støvet til af kattehår, kattebakkerne lugtede og fyldte meget, selvom de blev tømt flere gange om dagen. Kattene røg i totterne på hinanden konstant. Alt i alt, kunne jeg have gjort det anderledes, ville jeg nok have ventet med kat nr. 2 til jeg havde mere plads. Mine katte er meget mere harmoniske nu, hvor de har fået mere plads og kan gå ind på hver deres værelse. Men de er ikke perlevenner og de ligger ikke i ske med hinanden eller vasker hinanden bag ørene..

Du skal overveje nøje om der er plads til en kat nr. 2, både i lejligheden og økonomisk. Det koster det dobbelte i foder, grus årlige dyrlægebesøg, og du har dobbelt så stor risiko for at få en akut syg kat, der skal fragtes til dyrlægen. Bare tænk lidt over det, der er også ulemper ved mange katte på få kvadratmeter..

• #17   23. sep 2008 Ja det er nemlig også det jeg er bange for.. synes det er svært lige at vide hvad der er bedst at gøre. Og det er min kæreste og jeg og katten selvfølgelig hehe. Har nemlig haft to katte før og de røg også tit i totterne på hinanden. Fik dem begge da de var helt små, endda fra samme kuld og der elskede de at lege med hinanden, sove sammen osv. men da de så blev ældre var de ikke altid lige de bedste venner hehe. Det er jo perfekt hvis man har to katte der kan lide hinanden og enes, men hvis ikke er det ikke lige det fedeste.. især med så lidt plads

• #18   23. sep 2008 Mille, der er himmelvid forskel på, om man anskaffer kat nr. 2, hvis man i forvejen har en voksen kat, eller om man anskaffer to killinger, der vokser op sammen.

Om kattebakker lugter? De behøver de ikke gøre, hvis man vel at mærke bruger noget godt grus.
    Jeg har 10 store wc'er fordelt rundt om, og ingen kan lugte, at her er 11 katte, hvoraf nogle tilmed er fertile.

• #19   23. sep 2008 Nej det er jo lige det..
    Men hvis du selv er opmærksom på at lege med katten og få den aktiveret, så er jeg ret sikker på at den nok skal få det rigtig godt hos jer smiley En kat mere er ikke et must, der findes massevis af ene-indekatte som fungerer rigtig fint. Min første kat fungerede faktisk så fint som alenekat, at det, set i bagklogskabens lys, slet ikke havde været nødvendigt at skaffe en kat nr. 2. Men jeg ville jo gerne have en uldtot mere og håbede selvfølgelig at de ville blive gode venner. De accepterer da også hinanden, men de kommer nok aldrig til at elske hinanden. Det er så min erfaring og også flere jeg kender, som har haft flere katte på få kvm har oplevet det samme. Altså at kattene nemt kommer op at toppes..

• #20   23. sep 2008 *Mega* .
    Siger bare at der ikke er nogen garantier for, at kattene kommer til at holde af hinanden og får glæde af hinanden.

Og med hensyn til kattebakker, så bruger jeg skam godt og dyrt grus, men på 47 kvm er der bare ikke nær så meget plads at gøre godt med. Det bliver hurtigt indelukket, selvom man lufter ud og gør sit med rengøringen.

Det er bare min erfaring - Har du haft flere katte i 50 kvm lejlighed, vil jeg da gerne høre om det...

• #21   23. sep 2008 Kan se du bor i to etagers hus og med 800 kvm have, det er jo lidt noget andet end en lejlighed på 47 kvm... Sååå..

• #22   23. sep 2008 Hej igen,

Vi har nemlig lige fået vores lille killing for en uge siden. Og hun faldt til fra dag et hvilket vi synes var ret utroligt smiley Og rigtig dejligt! Og den nuværende killing kommer fra en gård, hvor hun gik sammen med indtil flere andre katte, og vi står med muligheden for at få en fra samme kuld som hendes legekammerat.

Og vi regner jo bestemt heller ikke med at skulle blive boende på 55kvm til evig tid. Men kattene skal selvfølgelig have det 200% godt, mens de bor på de "få" kvm. Det er lidt svært at finde ud af om det ville være en god ide - folk taler jo også lidt imod hinanden herinde smiley

• #23   23. sep 2008 Jeg taler skam ikke imod noget, jeg fortæller bare om min erfaring smiley Men det eneste du kan bruge til noget, er jo din egen mavefornemmelse så hvis du mener I har plads til en kat mere, så er det da bare med at gøre det.

• #24   23. sep 2008 Jamen Mille, jeg har skam ikke altid boet her, og da vi for mange år tilbage boede i en lille lejlighed, havde vi nu også to katte, på et tidspunkt tre, og uden problemer.
    Men selvfølgelig ville jeg ikke have flere end det på lidt plads.

Det er heller ikke uden grund, at adfærdsforskere og mange dyrlæger i dag anbefaler folk at anskaffe to katte (helst på samme tid), og især hvis de bor i lejlighed.
    Mange adfærdsforstyrrelser kan nemlig henføres til, at katten enten er single-kat i lejlighed eller taget for tidligt fra sin mor og søskende.

Jeg har aldrig selv solgt en killing (ell. kat) som alenekat og kommer heller ikke til det, og i min tid som opdrætter, 21 år, har jeg aldrig - uden undtagelse - hørt andet fra mine killingekøbere end "aldrig mere kun én kat".

Der skal en kat til at slikke et kat bag øret :-))

• #25   24. sep 2008 altså, jeg bor selv med min kæreste og tre katte på 70 kvadratmeter. Min kærestes søster bor på 45 kvadratmeter sammen med hendes kæreste og to katte. Hun har INGEN problemer, hverken med de to katte om at enes, eller med en lugtende kattebakke.
    Da hun fik killing nr. 2 fra mig, var hendes voksne kat 1,5 år. De var ikke super glade for hinanden i starten, og der kom da lidt hvæs den første mdr, men nu ligger de og putter sammen, og hendes voksne kat er blevet mere aktiv, som ellers altid bare lå og sov, hvilket jo egentlig var lidt synd for ham.

• #26   24. sep 2008 Hej Mega.

Hun har ikke nogen problemer med at komme med hjem til min kæreste. Hun trives dernede når killingerne sover. Og når jeg tager hende med derned er det kun hvis jeg skal sove hos ham, ellers bliver hun hjemme.

Og hvorfor jeg tager hende med, er hvis kæresten og jeg en dag flytter sammen, skal hun bo sammen med den ene af killingerne. Og nu skal jeg på kursus engang i mellem, hvor jeg er væk et par dage, så hun skal passes hos ham.

Kommentér på:
Indekat

Annonce