{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

salg af nyindkøbte killinger {{forumTopicSubject}}

gør ondt inden i mig når jeg ser annoncer fra folk der sælger killinger de selv lige har fået ind af døren.

hvad er meningen dog med sådan noget, stakkels små katte og sikke en start på et liv, bare at blive købt for at blive solgt videre...

sker åbenbart flere gange, vil ikke skrive i annoncen så er jeg jo ret sikker på at blive frosset.

prøvede selv at rede en killing derfra på et tidspunkt, men så blev prisen pludslig sat op...

sidder bare og undres og grimmes :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  salg af nyindkøbte killinger
  • #1   24. sep 2008 Ja, man undres nogle gange over annoncerne herinde.

• #2   24. sep 2008 Tja, hvad kan jeg sige. Moralen forsvinder når der står dollartegn i øjnene på folk.
    Men står det lige så slemt til i katteverdenen som det gør i hundeverdenen mht. kattehandlere? (ja ok, det var kringlet formulert, men håber du forstår)

• #3   24. sep 2008 Og hvorfor sælger man en avlskat, efter den har født killingerne, så kan den ikke bruges mere, det er næsten som at se afffald blive skrottet. Svineri!!

• #4   24. sep 2008 ved ikke om det er lige så slemt, men håber det sandelig ikke.

også tænker jeg heste handel nu hvor der bare er heste der står i spiltove og hverken blir passet eller plejet før de blir solgt...

er lidt "imponeret" over man en dag ser nogle katte til salg og så dagen efter er de til salg igen, bare hos en ny familie smiley

utroligt hvad penge kan gøre...kunne så forstå hvis vi snakkede mange penge, men lige i pågældende sag er det små penge.

er det meget slemt med hunde?

• #5   24. sep 2008 Annika J
    Hvad mener du?
    Nogle katte trives ikke længere i deres flok, efter de er blevet neutraliseret - derfor er det bedst ar omplacere dem...

• #6   24. sep 2008 Dkkorat - Ved íkke om jeg kan forklare det på en ordenlig måde, men skal prøve..
    Synes bare tit folk der har katte, de bruger til avl, sælger dem når de har fået et vist antal kuld. Og hvorfor skulle de ikke kunne sammen med de andre, bare fordi de bliver neutraliseret? Den har vel stadig den samme personnlighed?
    Synes bare det er at smide katten som skrot, når den kun kan bruges til at føde killinger, så ejeren kan tjene penge på dem, og derefter gider man ikke have katten mere. Synes det er synd for katten, det er jo som om man ikke har et forhold til katten, når man bare kan sælge den på den måde, som om den ikke ha´r nogen betydning.

• #7   24. sep 2008 Annika J
    Det kunne man tro, men sådn fungerer katteverdenen ikke altid - desværre.
    Katten har muligvis samme personlighed, men fertile katte ofte en højere rang i flokken end kastraterne - sådan er det i katteverdenen - derfor kan katten miste status og ikke længere trives i flokken efter neutralisation - det er bedre at omplacere den, hvis dette sker.

• #8   24. sep 2008 Jeg har desværre min kat til salg og er rigtig ked af at jeg skal af med hende. Men efter hun blev neutralliseret jagter nogle af mine andre hunkatte hende. Hun er begyndt at gemme sig for de andre og syntes det er utrolig synd for hende at hun skal være skræmt hele tiden..
    Jeg har i flere måneder prøvet på alt for at de acceptere hende som hun er. Det har hele tiden været min indstilling at jeg IKKE ville af med mine katte, men her må jeg tænke på katten frem for mig.
    Det er ikke et værdigt liv for hende at hun skal jages hele tiden, så derfor vil jeg finde et godt hjem hvor hun kan få det rigtig godt igen.

• #9   24. sep 2008 Tak til Anja for at stå frem med denne sørgelige situation - men det er præcist, hvad der kan ske, når man har en blandet flok af fertile og kastrater, og den ene kat så skifter status... Det er en del af en opdrætters dilemmaer - man vil gerne beholde alle kattene, men man er først og fremmest nødt til at tænke på den enkelte kats trivsel.

Anja - jeg håber, du finder det helt rigtige hjem til din kat.

• #10   24. sep 2008 anja- så er det jo også helt noget andet, tænker mere på dem der går ud og køber nogle kun med henblik på at sælge med det samme igen :S

er synd for hende hun bliver jagtet af de andre smiley

• #11   24. sep 2008 For det andet tjener jeg ikke penge på killingerne.. Jeg har mine katte fordi jeg elsker dem. Hvis man som opdrætter tror man skal tjene en masse penge på sine katte, så tager i gruelig fejl. Jeg har oplever kejsersnit i weekenden, scanninger, flere sundhedschek under drægtig hed, vacciner, chip, neutrallisering, og mange andre uventede evt sygdom eller andet.

• #12   24. sep 2008 Når en avlskat bor hos opdrætter, må man gå ud fra der er flere FERTILE katte i hjemmet. De har allesammen en rangorden i hierakiet. Hvis en fertil kat bliver steriliseret/kastereret, kan den måske ikke indordne sig igen. De andre fertile katte kan angribe den og jagte den, samme situation som beskrevet ovenover, for at fortælle den nu neutraliserede kat, at den ikke kan komme her og beholde sin plads i hierakiet.
    Den vil desuden også lugte anderledes for kattene, og for de andre katte som kender den, med den gamle duft, vil den lugte forkert, og de andre katte vil udstøde den.

Ønsker du et sådan liv for en kat? Med evig jagten, og angreb? Så tror jeg det er smartere at finde et bedre hjem, hvor den har det godt, og den kan leve et harmonisk liv.

Jeg håber aldrig det sker for nogle af mine avlskatte, at skulle omplacere, men jeg kan muligvis være nødsadiget til det, hvis det ikke går. Desværre.

Ja, den blev vist lidt lang, og det var ikke for at "rakke ned" på nogen, prøver bare at forklare hvordan det foregår hjemme hos opdrættere engang imellem. Der er sgu ingen af os, der ønsker at gå af med vores små pus, men vi ønsker da det bedste liv for dem.

• #13   24. sep 2008 Ja undskyld. Vidste ikke det var på den måde.

• #14   24. sep 2008 det helt iorden. Kan godt se hvad du mener, og hvis man ikke har oplevet det før, kan man jo ikke vide, at det er sådan det forholder sig. Men nu kan du med god samvittighed sidde, ikke og blive harm over opdrættere i hvertfald.

• #15   24. sep 2008 Jeg ved at nogle opdrættere bliver nødt til at omplacere "udtjente" avlskatte der er blevet neutraliseret, men det er jo oftest for kattens egen skyld fordi som det er beskrevet, den ikke passer ind i flokken længere.

Det forsvarer dog ikke den handling at man køber nogle killinger for blot at sælge dem videre dagen efter. Jeg har så svært ved at forholde mig til at folk kan være så kyniske og ikke tænke på at katte er følsomme væsner der let bliver stressede. Og det må være stressende for de katte der bliver kastet fra hjem til hjem og især måske små killinger som først bliver hevet væk fra mor og søskende, skal forholde sig til et nyt hjem for derefter endnu en gang at blive solgt videre til endnu et hjem. Dvs. killingen når at få 3 forskellige hjem inden for de 12-13 uger den har levet.

Nu har jeg ikke selv set annoncen og ved ikke hvilke killinger der hentydes til, men i mine øjne er det ikke i orden at handle dyr som om det var et stykke brugt tøj eller lign. man skal af med. Dyr har altså også følelser og knytter sig ofte til sine ejere og til det sted den bor.

Kommentér på:
salg af nyindkøbte killinger

Annonce