{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Killingefoder el. voksenfoder? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har brugt Hills kitten siden jeg fik mine to drenge dvs 3 mdr siden ca. De er nu et halvt år gamle, men jeg synes den ene er lidt for tyk, de får ikke rester, kun deres killingefoder, men han er ved at få lidt hænge mave, synes jeg er helt vildt. Der er ingen af dem der grovæder. Burde jeg gå over til noget voksenfoder uden så meget fedt i?
De er maine coons og ikke neutraliserede endnu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killingefoder el. voksenfoder?
  • #1   30. sep 2008 Jeg ville give dem et almindeligt voksenfoder (ikke light!) - og så ville jeg få dem kastreret;-)


  • #2   30. sep 2008 Der er mange Maine Coon, som er "skarpe" over ryg og hofter OG har hængemave, a´la løve smiley

    Jeg ville IKKE stoppe med killingefoder så tidligt, for som tommelfingerregel siger man, at deres knoglevækst først er færdig i 2-årsalderen.


  • #3   30. sep 2008 Hvis jeg gav mine "killinger" killingefoder, til de var 1 år, ville de få et alvorligt overvægtsproblem - men sådan er racerne og erfaringerne så forskellige;-)

  • #4   30. sep 2008 Tulle er fra april og hun er netop steriliseret igår. Hun får blandet voksen/killingfoder 50/50 fra nu af. Hun er ikke fed nu, men killingefoderet alene i meget længere tid vil helt klart give hende lidt flommet mave

  • #5   30. sep 2008 Det er svært at finde ud af.. burde jeg blande voksen med kitten eller nøjes med kitten til de bliver 12 mdr?

  • #6   30. sep 2008 Personligt mener jeg jo det er lige så usundt for et dyr i vækst at være flommet, som det ville være at "undvære" de enæringskilder der er i killingefoderet.
    Masser af katte vokser jo op udelukkende på voksenfoder, så det er jo ikke fordi en kat blir spastiker af at undvære killingefoderet, eller får skøre knogler.
    Hvis du synes den ene blir for flommet kan du jo tilsætte 20-30% voksenfoder istedet for 50%. Og så se om den holder sin form eller blir større.


  • #7   30. sep 2008 Jeg synes ikke han er mega fed, det er bare hængemaven jeg undrede mig over... synes han virkede lidt "flomme" der.. men hvis det er normalt, så burde jeg måske fortsætte med killingefoderet?

  • #8   30. sep 2008 Min har flapmave, sådan en hvalpefedt dingleting (ej hvor er jeg ond overfor hende med den beskrivelse) men når man lægger pelsen ned virker hun på ingen måde fed, men i god stand. Min dyrlæge sagde jeg fint kunne begynde at blande voksenfoderet i nu, for at undgå at hun blev flommet.

  • #9   30. sep 2008 Det sker tit, at jeg ikke gør, som en dyrlæge anbefaler, især mht. foder.
    De fleste slår op i en tabel og skeler hverken til race eller knoglebygning.


Kommentér på:
Killingefoder el. voksenfoder?

Annonce