14.338 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Kat bløder fra kønsåbnig (løbetid) Kat bløder fra kønsåbnig (løbetid)

Godeftermiddag.
(Langt)

I morges da jeg stod op, lå min kat Libra på hendes lammeskindstæppe og sov. Jeg kunne se der var brune/rødlige pletter omkring hende. Og kunne se at hun løb lidt fra kønsåbningen.

Jeg ringede straks til vagtdyrlægen, og spurgte hvad der var galt. Han sagde at det måske var livermoderbetændelse. Åh nej tænkte jeg ....
Dyrelægen spurgte om hun var sløj, og om hun kunne gå. Og det kunne hun sagtens, og ville hellere end gerne kæle. Han sagde at jeg skulle ringe til min dyrlæge igen når de åbnede, da det ikke var akut ..

Da jeg skulle afsted på arbejde, gik hun rundt i huset, og spinnede og mijavet. Struttede med numsen, og mijavet til de andre 2 katte. Så kunne godt regne ud at hun var meget kraftigt i løbetid ... (Havde godt bemæket det igår)

Så ringede jeg til min egen dyrlæge, og spurgte hvad jeg skulle gøre. Hun sagde at hun godt kunne bløde lidt, når hun var i løbetid .. Og at jeg bare skulle holde øje med hende.

Det skal lige siges, at hun er indekat, og er derfor ikke gravid, og har aldrig tidligere blødt mens hun har været i løb.

Undres hvad der er hent hende .. Lille pus.
Andre der forstår mig? Har aldrig hørt at katte blødte mens de var i løbetid.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat bløder fra kønsåbnig (løbetid)
  • #1   1. okt 2008 Der skulle self. ha stået kønsåbning i overskriften..... tumpe

• #2   1. okt 2008 Katte bløder ikke når de er i løbetid ligesom hunde gør.

Hvis det var min kat stod jeg og hamrede på døren til dyrlægen og krævede en penicillinkur, inden det blev mere alvorligt.
    Katte kan dø af en ubehandlet livmoderbetændelse, og der er risiko for at livmoderen sprænger.

• #3   1. okt 2008 en kat der spinder, kan gøre det af smerte, så det er ingen god indikation for at det "bare" er løbetid, jeg ville tage hende til dyrlægen....og hellere i går end i dag

• #5   1. okt 2008 haneben :
    Hvorfor skulle jeg tage hende til dyrlægen igår? jeg er ikke synsk, og kan ikke forudse at hun begynder at bløde.

Men syntes det er mærkeligt, at 2 dyrlæger, uafhængigt at hinanden siger at jeg bare skal holde øje med at hun er frisk og spiser/drikker.
    Jeg fik selv en ordenlig klump i halsen da jeg så hende i morges. Jeg vil sige jeg selv er over-pylret for min dyr. Men når 2 dyrlæger siger at der er ikke er noget ...

Ja regner med hun skal have killinger til foråret, ja.

• #6   1. okt 2008 Jeg vil helst ikke sige noget negativt om de dyrlæger du har haft kontakt med, men ikke alle dyrlæger er lige opdaterede i deres viden om katte.

En hvilken som helst katteopdrætter eller kattedyrlæge vil kunne fortælle dig at katte ikke bløder fra kønsåbningen med mindre der er noget galt. Og det kan gå så hurtigt fra at katten er frisk, at man kan gå i seng om aftenen hvor katten har det fint, og næste morgen kan den være død fordi livmoderen er sprunget.
    Desuden giver en ubehandlet infektion ofte efterfølgende sterilitet, og øger chancen for flere infektioner senere hen.

• #7   1. okt 2008 Helle M :

Mange tak for dit svar. Dyrlæger kan selvfølgelig også tage fejl, ligesom alle os andre.

Vil ikke kalde mig selv for en katteekspert. Jeg har haft kat i 3 år, og ved en del. Men man kan ikke vide alting. Men føler selv, at der er et eller andet galt. Det er ikke normalt at bløde fra kønsåbningen, uden der er noget galt,

Tak for jeres svar allesammen.

• #8   1. okt 2008 hellere i går end i dag....er bare en talemåde for "så hurtigt som muligt " eller ASAP

• #9   1. okt 2008 Alt det rigtige er allerede blevet sag, så jeg vil blot ønske rigtig god bedring til din missepige, og jeg håber, hun snart bliver frisk igen. smiley

• #10   1. okt 2008 haneben :
    Det har du ret i. Ligesom én gang for meget end én gang for lidt .. Det siger jeg tit, til min dyrlæge, fordi jeg kommer ilende pga. en lille ting smiley

Louise H :
    Tusind tak for det. smiley

• #11   1. okt 2008 ja, der findes ski så mange forskellige talemåder for det samme, så kan det jo være svært at holde styr på dem alle.....

god bedring med prinsessen

• #12   1. okt 2008 det lyder som blærebetændelse. min hun har lige haft det. ring til vagt lægen.

• #13   1. okt 2008 De to eneste gange på 21 år, jeg har oplevet en hunkat bløde fra kønsåbningen (ud over ved fødsel), har det drejet sig om underlivsbetændelse.

• #14   2. okt 2008 Hvad sagde dyrlægen ? hvis du har været afsted med hende, jeg tror vi er en del der meget gerne vil opdateres....

• #15   2. okt 2008 Hvordan går det med din misling? smiley

• #16   2. okt 2008 Underlivsbetændelse - skynd dig af sted med misling. God bedring

• #17   2. okt 2008 Hej Alle.

Missepigen har det fint. Der er ikke sket mere siden igår morges. Hun havde ikke blødt mere, og heller ikke i dag. Hun opfører sig også som hun plejer, og drikker/spiser,

• #18   2. okt 2008 det behøver ikke bløde hver dag. vores hun blødte også. men så gjorde hun ikke i 2 uger men lige pludselig blødte hun bare helt vildt.

så jeg ville tage at få fat i noget pencilin til din kat

• #19   3. okt 2008 Tag hende alligevel til dyrlægen. Du vil nok have det bedst med at høre om der er noget galt eller ej.

• #20   3. okt 2008 Jeg ville altså også tage katten til dyrlægen uanset hvad... bare for at være på den sikre side. Hvis det er en livmoderbetændelse, er det ikke at spøge med... dels kan sådan en infektion gøre katten steril, og i værste fald kan katten dø af infektionen.

Kommentér på:
Kat bløder fra kønsåbnig (løbetid)

Annonce