{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.732 visninger | Oprettet:

Maine coon killing. Foder {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.

Jeg er meget ny indenfor katte, og kan ikke finde ud af hvor meget fodder min kat skal have. Det er pakken der gør mig forvirret, så håber på svar fra jer.

Min kat Joker er snart 17 uger, og vejer lidt over 2.7kg.
Han for royal canin (kittin 36)
Lige nu for han ca 65g om dagen, fordelt over 2 gange.

Hvor meget skal jeg stige med i ugen/uger??
Og skal han have dette fodder til han er 1 år som jeg har hørt? Eller er der noget andet han skal have snart?

Håber i kan finde rod i mine spørgsmål, ellers spørger i bare.

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maine coon killing. Foder
  • #1   2. okt 2008 Nick B - En killing i den alder skal bare have foder ad libitum, det er først når han bliver lidt ældre du kan begynde at rationere.

• #2   2. okt 2008 Rigtig mange tak for jeres var allesammen.

Nu har jeg lidt mere forståelse indenfor det hele ang foder.

Mvh

• #3   2. okt 2008 Svar*

• #4   2. okt 2008 Alle mine katte, både huskatte og MCO'er, har altid fri adgang til foder døgnet rundt.
    Så bliver de ikke så madfikserede, og man risikerer heller ikke, de forsluger sig og derefter kaster op, når de får mad. (Tørfoder svulmer jo op, når det kommer ned i maven).

Desuden viser undersøgelser, at katte kan spise op til 15 gange i døgnet og kun få gram ad gangen.

• #5   2. okt 2008 To af mine bliver for tykke på ad libitum foder. De andre to kan administrere det. De to første får derfor doseret deres, som de for i mange små måltider i løbet af dagen. De to andre har deres til at stå fremme.

• #6   2. okt 2008 Bjørn - Ikke nødvendigvis helt til den er et år.

• #7   2. okt 2008 hva så når man nu har 3 katte hvor den ene er en killing så kan maden jo ikke stå fremme da at killingen jo skal have killingefoder og hankatten vil blive alt for tyk hvis han spiser killingemad??

• #8   2. okt 2008 Mai P - Det problem har jeg også. Du kan, så længe killingen er lille, løse det ved at lave en kasse, hvor killingefoderet kan stå i. Hullet derind skal så være så lille at kun killingen og ikke hankatten kan komme derind :o)

(Jeg har brugt en transport kasse, hvor jeg så har sat et stykke kraftigt pap med hul i foran indgangen)

• #9   2. okt 2008 nu er det bare sådan min "killing" på 17 uger er større end min voksen kat fordi han er maine coon... smiley så den med hul-løsningen dur ikke rigtig. Vi får kattene på søndag, da vi lige er flyttet i større lejlighed og mine to gamle bor ved mine svigerforældre. killingen henter vi mandag.

• #10   2. okt 2008 skal jeg så bare tilbyde mad til kattene i løbet af dagen?

• #11   2. okt 2008 jeg går i skole og er hjemme en del timer - så jeg gør det samme mht Mea's mad.

Foresten - Om morgenen kommer jeg lige en lille klat vådkost oveni, så spiser min killing ekstra meget der :o)

Kommentér på:
Maine coon killing. Foder

Annonce