{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
395 visninger | Oprettet:

Afskrækkende midler? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har store udfordringer med min kat der hver eneste dag helst vil bruge naboens jordbærbed i køkkenhaven som toalet. Og det er naboen naturligvis ikke begejstret for.

Jeg har prøver alt: eddike, kanel, gå væk kat, citron, høje klappe lyde når hun nærmer sig, pinde i jorden for at besværliggøre grave arbejdet. Intet virker. Det er som om det er hendes foretrukne. Det eneste der virker er ledsaget udgang smiley hvor jeg henter hende når hun går derover. Og så giver hun op og bruger sit eget toalet (vores eget bed i haven - hun har også en kattebakke indenfor)

Og nu jeg dæleme ikke hvad mere jeg kan gøre udover at ikke give hende lov til at komme ud før hun har været på toalet.

Har I nogle gode forslag/erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afskrækkende midler?
  • #1   18. okt 2021 Hegne haven ind. Som katteejer har man pligt til at holde katten på egen matrikel. Det kan koste bøder at lade den gå frit.

  • #2   18. okt 2021 Hegn haven ind. Du har som katteejer PLIGT til at holde din kat på egen matrikel smiley

  • #3   18. okt 2021 Hvis naboens bed bliver luget oftere end dine bede, så er jorden løsere og katten vil vælge det at besørge i.

    Som de andre skriver, så er indhegning af haven en god løsning. Har selv valgt den løsning, og det giver meget ro at vide, at katten har sikkert udeliv og ikke skal slås med andre katte, hunde eller ræve, og heller ikke skal ende livet under en bil.

    Hvis du alligevel vælger at lade din kat være fritløber, så lyder det som en god idé at vænne den til, at toiletbesøg foregår i kattebakken. På den måde har du lettere ved at følge din kats helbred, idet mange symptomer viser sig dér - og så vil du have lettere ved at indsamle en prøve til dyrlægen.


  • #4   18. okt 2021 Jeg vil også sige indhegn haven. Så forstyr hun ikke naboen. Og du får mere glæde af hende
    Din nabo kan faktisk med loven i hånden forlange at du holder katten på egen grund.


Kommentér på:
Afskrækkende midler?

Annonce