{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.866 visninger | Oprettet:

Priser på neutralisering {{forumTopicSubject}}

Vi har jo en lille ny killing, som skal neutraliseres indenfor den nærmeste fremtid - jeg har derfor været ude for at undersøge hvilken dyrlæge jeg tør at overlade Rita til ( man hører jo indimellem om dyrlæger, som mister killingerne under narkosen)

Jeg blev meget meget meget forbavset da jeg fandt ud af hvad de forskellige dyrlæger forlanger for en neutralisering.

Da Igor blev Neutraliseret gav vi omkring 700-800 kroner, men så lidt slipper man ikke med længere kan jeg forstå.

Jeg kan også undre mig over hvorfor det skal koste så enormt meget, at få sin kat vaccineret, for dyrlægen skal nemlig kun betale 50 kroner pr vaccine, når han indkøber dem, og når prisen på en konsultation "kun" er på 65 kr, så kan jeg undre mig lidt over hvorfor man så skal betale så mange hundrede kroner oven i hatten - det giver ikke meget mening.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på neutralisering
  • #1   13. okt 2008 Hvis I skal være helt ærlige, er så ikke lidt svært, at gennemskue hvorfor dyrlægen skal tjene SÅ meget på os?


    Enhver der kender mig, ved at jeg aldrig nogensinde tøver med at opsøge dyrlæge, hvis nogen af mine dyr har brug for det, men jeg ved da også at dyrlægen griner hele vejen ned i banken, når jeg går derfra.


  • #2   13. okt 2008 Tja.. for vacc.. og sundhedstjek alene måtte jeg den ene gang af med 570 kr..
    Så sys man skal undersøge stederne...


  • #3   13. okt 2008 Tina S

    Jeg har skam også kendskab til en dyrlæge her i området, som gør det til en overkommelig pris, men han bliver netop kaldt slagteren, fordi der ret ofte går noget galt.

    Jeg skal have Rita vaccineret, neutraliseret og øremærket, men jeg har bestemt ikke lyst til at overlade hende til hvem som helst - jeg vil jo have hende igen i god behold.


  • #4   13. okt 2008 Jeg har lige fået Kaninskind neutraliseret i dag... 1377 kr... det er nok københavnerpriser :o)

  • #5   13. okt 2008 annelise H

    Den ene af de dyrlæger jeg har ringet til vil have 2100 kr for vaccination, neutralisering og øremærkning.


  • #6   13. okt 2008 Er der nogle der ved hvordan Dyreklinikken Ryesgade Kbh. Ø er?

    Han tager 1340,- inncl konsultation for neutra+vacc+øremærk af hunkatte og 1040,- for hankatte


  • #7   13. okt 2008 Øv kolde skiderikker gider vi ikke :-(((

    Han ser ellers så glad ud på hjemmesiden......


  • #8   13. okt 2008 "Han ser ellers så glad ud på hjemmesiden......"

    Han har nok lige set saldoen på sin bankkonto smiley


  • #9   14. okt 2008 Lis > Ja, det er 1200,- for pigerne ude hos Stig på Skovlunde/Herlev Dyreklinik. :o)

    Min venindes kat fik engang medicin som man normalt kun bruger til kvæg fra dyrlægen i Ryesgade. :S


  • #10   14. okt 2008 Da jeg skulle have Medea neutraliseret, gik jeg efter den billigste dyrlæge i byen og kom af med 850 kr for en neutralisering. Og nej, det var ikke Dr. Dyredød (ham brugte jeg til min hankat *GG*) Det var fint nok, men måske lidtgammeldags metode kan jeg forstå, da hendes sting var udvendige og hun skulle gå med krave.

    Efterfølgende har jeg valgt en anden dyrlæge, og jeg er ret sikker på det er den dyreste dyrlæge i Silkeborg. Til gengæld er jeg ikke i tvivl om at det er den bedste!
    Nu er det at tage sig af syge dyr, ikke velgørenhedsarbejde, og selvfølgelig skal dyrlægen tjene penge på os. Jeg tror også de arbejder sindssygt meget, så et eller andet sted gør det mig ikke noget, at de tager sig lidt godt betalt for det.

    Desuden kan jeg godt se hvad forskellen på de to steder, jeg har været er.
    Den billige var en kvinde, som havde klinik i sin egen private kælder = Minus udgifter til husleje.
    Hun arbejdede så vidt jeg ved alene = Ingen lønninger til ansatte.

    Min nuværende dyrlæge har 4 dyrlæger og 4 veterinærsygeplejersker ansat, de har en stor klinik, udgifter til udstyr og eget laboratorium. Selvfølgelig er der en stor udgift forbundet med at drive klinik på denne måde. Det er meget billigere at gøre det hjemme i kælderen, men kvaliteten er en helt anden. Jeg bryder mig ikke om at skulle aflevere min kat hos en dyrlæge, der arbejder alene og ikke får nogen faglige input fra andre ansatte. Der er også en garanti for at hygiejnen er meget bedre i en rigtig klinik. Hvad folk gør hjemme i kælderen, er der jo ikke nogen der kan tjekke. Alt i alt meget mere faglighed og det er jo uundværligt, især hvis man skal have diagnosticeret og behandlet en syg kat.

    Så til dit spørgsmål: "Hvis I skal være helt ærlige, er så ikke lidt svært, at gennemskue hvorfor dyrlægen skal tjene SÅ meget på os?"

    Vil jeg sige nej, det er det faktisk ikke. Man får hvad man betaler for.


  • #11   14. okt 2008 Mille H

    Ja der er vi så meget uenige - min erfaring er at prisen ikke nødvendigvis afspejler kvaliteten - der er feks en bestemt klinik her i byen, som er enormt dyr, men jeg kunne ikke drømme om at benytte dem, da jeg ved at det er en pengemaskine, som laver den ene fejl efter den anden - i hesteverdenen kalder vi denne klinik for doktor ligeglad, fordi de dyrlæger der er der overhovedet ingen samvittighed har.

    Vi har gentagne gange oplevet at dyrlægerne fra denne klinik indleder behandlinger på heste og hunde, selvom det senere viste sig, at det mest humande for dyret havde været aflivning, da dyrene var uhelbredeligt syge, men istedet trækker dyrlægerne dyret igennem dyre operationer og indlæggelser - og når man så får en anden dyrlæge til at kigge på det selv samme dyr, så ryster den hæderlige dyrlæge på hovedet, og svarer at dette dyr aldrig har haft en chance for at overleve, og konfronterer man doktor ligeglad med dette, så får man et frækt svar om, at han da tog det som en selvfølge, at man ville forlænge og forbedre dyrets sidste tid ;-/


  • #12   14. okt 2008 I lille Ringkøbing koster hunkat 1700,- incl moms og en hankat 875,- incl moms.
    I Roslev (mellem Skive og Nuk. M.) var prisen det samme. Men jeg har heldigvis en special aftale, men det er også fordi jeg skal have neutraliseret så mange...
    Vi er flyttet for over halvt år siden, og har først nu fundet en dyrlæge, som vil give mig den opdrætterrabat, som matcher tildigere dyrlæge.


  • #13   14. okt 2008 vi gav 700-800kr + hun blive øre tatoveret(staves?) med det samme i begge øre smiley så det var ikke så dyrt

  • #14   14. okt 2008 nogen der ved priser i eller omkring varde ?

  • #15   14. okt 2008 har fundet deres hjemmeside de skal have 1500 for det ..

  • #16   14. okt 2008 Lis... Hold da op, jeg troede ellers min dyrlæge lå i den dyrere ende, men det gør de så åbenbart ikke...

  • #17   14. okt 2008 Lise ©

    Næ, jeg tror såmænd ikke vi er meget uenige. Jeg har ikke sagt noget om at jo dyrere en dyrlæge er, jo bedre er det. Men jeg mener at der må være mere faglighed og dygtighed hos en dyrlæge som arbejder på en klinik med flere ansatte, end hos en som arbejder hjemme i kælderen. Og det er fordi at somme tider er det guld værd med en second opinion. Jo flere hjerner, jo bedre, eller hvad man nu siger. Det er det jeg mener med, at du får hvad du betaler for.

    De siger jo egentlig meget om en person, hvis hun/han helst vil drive sin virksomhed derhjemme og helt alene. Mener jeg..

    Og jeg har skam også oplevet både meget dyre dyreklinikker, hvor de var nogle fæhoveder og billige som var gode. Jeg var tilfreds med det jeg fik, hos den føromtalte dyrlæge, der havde klinik hjemme i kælderen, men jeg ville ikke betro hende mere end en rutineoperation som neutralisering. Hvis mine dyr bliver syge og fejler noget, som kræver større udredning, vil jeg altid vælge en rigtig klinik. Og nu er jeg så så heldig at jeg har fundet en dyreklinik, hvor de virkelig bare er super søde og skide dygtige - godt nok er de dyre, men det koster at være opdateret og forny sin viden, samt have det bedste udstyr og arbejde MEGET.

    Og med hensyn til den klinik du nævner, så kender jeg dem ikke. Men det er jo meget forskelligt, hvordan folk gerne vil have deres dyrlæge er. Hvis min kat fik noget der mindede om en dødsdom, ville jeg nok vælge at den skulle herfra, inden den fik smerter og ikke længere havde livskvalitet. Men nogle vil gerne have at der bliver gjort alt hvad der er muligt, koste hvad det vil, for at deres dyr får en chance mere. Det ville jeg nok ikke, for jeg ved hvad det koster.. Men for nogle er deres kæledyr deres et og alt og de vil gøre hvad som helst, om de så skal sætte sig i gæld og leve af vand og brød de næste mange måneder, for at dyret får en chance. Så kan man jo synes hvad man vil, om de dyrlæger der udfører behandlingen, og hvorvidt det er umoralsk? Ja, måske. Jeg synes i nogle tilfælde at mennesker bliver holdt i live, på en måde som er umoralsk, men det er jo svært at gøre sig til dommer over..


  • #18   14. okt 2008 Mine hankillinger skal på fredag: 875kr. + 325kr. for øretatoo pr. kat.


  • #19   14. okt 2008 Min dyrlæge's priser på neutralisering er inkl. øretattovering.

    Kasteration: 750,-
    Sterillision: 1000,-

    Da jeg fik killingerne neutraliseret her i september (en af hvert køn) + 3 tandrensninger, gav jeg 3000 kr i alt... Fik også vaccinationer gratis oveni.


  • #20   14. okt 2008 Hov... og priserne ovenfor er også inkl. konsultation.

  • #21   14. okt 2008 Julie

    Må jeg være så fræk at spørge hvilken dyrlæge du taler om? Vi har nemlig en killing som skal neutraliseres.


  • #22   14. okt 2008 Lise...
    Det er dem i Møldrup.
    Sender dig lige et link, så kan du selv kikke lidt på deres hjemmeside.

    De er i hvert fald rigtig søde og dygtige, så er meget tilfreds.


  • #23   14. okt 2008 Kan se jeg havde skrevet forkert, for kasterationsprisen... de tager kun 600 kr. smiley

  • #24   14. okt 2008 Haehae, jeg har givet 577,50 kr. ALENE for konsultation her forleden i Whiskeybaeltet. Dertil kom de ting, som dyrlaegen havde benyttet i sundhedstjekket.
    Saa jeg har da godt nok forventning til en 4-5x prisen for at faa neutraliseret Lillepigen.
    Men forholdene var saa kompetente og venlige (+ at det er naer hjemmet), saa at det bliver saadan. Jeg faar da heldigvis dobbelt SU her vinteren og foraaret over smiley


  • #25   15. okt 2008 Jeg skal give 1800 for mine to drenge tilsammen, inkl øremærkning. Har et hospital jeg er ret glad for, benyttede det da jeg fik neutraliseret mine ildere. Så 900 pr snude er ok for mig.

  • fie L
    fie L Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 2
    #26   11. mar 2010 Er lige kommet hjem med min kat, efter hun er blevet steriliseret. Det var hos dyrlægen i ryesgade, og det var klart en positiv oplevelse, rigtige søde sekretærer, som var flinke til at forklare alle detaljer både før og efter. Leloo har det fint efter oplevelsen, er dog lidt omtumlet(men det er jo at forvente efter narkosen). Stingene er fine og hun er ved godt mod,- hun er enda lidt legesyg.
    Prisen var 1090 for sterilisering, øremærkning, vaccination og ormekur.
    Synes pris og behandling var yderst tilfredstillende!
    Fik desuden gode råd til kost.


Kommentér på:
Priser på neutralisering

Annonce