{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Kan man lære en gammel kat at gå på bakke? {{forumTopicSubject}}

Hej, sagen er den at jeg skal have min første kat, jeg har allerede liret på en som passer lige ind i hvad jeg ønsker og kan tilbyde hende. MEN hun er 4 år og er ikke renlig indenfor, da nuværende ejer, ikke har haft hende inde. Kan man lære en kat på 4 at gå i på bakken og forsøge sig eller er det en håbløs kamp?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man lære en gammel kat at gå på bakke?
  • #1   22. nov 2021 Det er som sådan ikke et håbløst projekt, men jeg synes det er synd at gøre en tidligere udekat til en indekat smiley

  • #2   22. nov 2021 Den vil heller ikke kun blive en indekat, den kan stadig komme ud via kattelem, det var bare mere når den så er inde, så vil jeg helst at den ikke skider/ pisser alle steder men gerne skal bruge en bakke :).

  • #3   22. nov 2021 Det kan du roligt regne med, at den ikke gør. Den har trods alt været renlig i eget hjem smiley

  • #4   22. nov 2021 jeg har fået flere voksne katte hjem
    og gør det samme ved dem alle sammen, nemlig at sætte den op i bakken som noget af det første når den er faldet lidt til
    og det plejer at være nok.
    de vil gerne have noget at grave i, og når den finder ud af at det er fint med bakken så vil den bruge den


  • #5   22. nov 2021 Jeg tror at den vil være renlig.

    Men:
    Jeg synes, at når du skal have din første kat, så skal det også helst blive en glæde fra starten, så jeg ville faktisk finde en anden.
    Det kan sagtens gå godt, men hvis det ikke gør - hvad så?

    Det er ikke for at tage håbet fra dig, men på internaterne sidder der mange voksne "brugte" katte der er renlige og savner et nyt hjem.

    Jeg har primært haft tæmmede herreløse katte i den tid jeg har haft kat og så har man prøvet lidt af hvert.
    Det er ud fra den erfaring at du får mit råd, for jeg tror ikke det er en kat for en førstegangs køber.


  • #7   24. nov 2021 Det kan du sagtens. Jeg flyttede min gamle kat på 14 år fra landejendom til en lejlighed på 1. sal i februar. Den har kattelem, så den kan gå ud og ind som den vil. Den har brugt kattebakken fra første sekund, og måske næsten lidt for meget. Den kan komme lige ude fra og sætte sig i bakken.
    Grunden til at den nu har kattebakke er fordi at vi bor på 1. sal. Førhen havde den ingen kattebakke.
    Jeg lukkede den først ud efter ca. 2 mdr. da det er en nervøs kat.


Kommentér på:
Kan man lære en gammel kat at gå på bakke?

Annonce