{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.743 visninger | Oprettet:

Bange Kat {{forumTopicSubject}}

Kaninskind var hos dyrlæge og blive kastreret i mandags. Siden hun kom hjem har hun været så bange og ikke til at få fat i. Hun kommer ikke til mig frivilligt, når jeg kan få kontakt til hende (ved at lokke med mad) går hun helt amok, når jeg tager hende op... hun river og flår for at komme fri. Så jeg har endnu ikke kunnet se om hendes sår er ok og jeg gruer da for hvordan pokker jeg får hende ind i tranporrtkassen på torsdag, når hun skal op og ha fjernet sting.
Det skal siges, hun i forvejen er nervøs, hun kommer fra en stald, boede under sofaen i en måneds tid, da jeg fik hende, men har siden (på godt 3 år) fundet sin plads i flokken og blevet meget kælen. Men jeg har vist godt og grundigt svigtet hendes tillid ved at tage hende til dyrlægen...
Ingen af mine andre katte har nogensinde været bange, så jeg er lidt på herrens mark med hvad jeg gør... nogen gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange Kat
  • #1   15. okt 2008 Felivay har hørt det skulle være beroligende ved nye katte og lign tænker om det ville kunne hjælpe

  • #4   15. okt 2008 Linda... jeg tror ikke hun har ondt... det har stået på siden hun kom ud af buret da vi kom hjem... hun er simpelt hen sk... bange igen, samme mønster som da jeg fik hende for 3 år siden....
    Og ja, hun spiser og drikker som hun plejer... og er osse begyndt at komme frem, men så snart jeg kommer i nærheden af hende, bliver hun bange..
    Jeg har sat Feliway i kontakten i morges, håber det kan gøre bare lidt....


  • #5   15. okt 2008 du må jo så igang med at vinde hende tilbage, men i første omgang tror jeg du må være hård og få set på det sår uanset hvad.
    min gwen fik infektion i sit sår og hun blev også mere tilbagetrukket, pga smerterne. Hun fik så smertestillende og såret blev ordnet og hun blev sit eget kontaktsøgende selv igen.

    så fat i katten og sno hende ind i et håndklæde og så kigge såret godt efter. og så masser af godbidder, stille og roligt, ligesom da hun kom hos dig første gang.

    Hun lader til at have det svært med ethvert skiftn i omgivelser, hvilket jo ikke handler om at hun føler du har svigtet hende, sådan kan hun ikke tænke. hun er bare utryg ved miljøskift.


  • #6   15. okt 2008 Ja enten har hun ondt eller også er hun blevet bange efter opholdet hos dyrlægen. Hun er ikke i stand til at kæde dig sammen med dyrlægen.

    Jeg er enig i at du bør få kigget hendes sår som nina sige.

    Når du skal prøve at vinde hendes fortrolighed tilbage så brug kattesprog, dvs. lad være med at stirre på hende men blink meget langsomt (det er et venligsindet tegn til katten) og hav evt. halvtlukkede øjme, stik kun en enkelt finger frem imod hende (det opfatter katte som en venligsindet kattesnude). Gør dig lille ved at sidde ned eller sidde på hug osv. Lok hende med godbidder eller ved leg.

    God bedring med hende og held og lykke.


  • #7   15. okt 2008 Det var mig der proppede hende ind i transportklassen og tog hende ud i verden hvor hun blev bange... så når jeg prøver at få fat i hende, flipper hun ud... hun har flænset mig 2 gange i dag og det er stadig ikke lykkedes mig at få fat i hende... det med en finger har jeg prøvet, hun smutter så snart jeg bevæger mig det mindste... siden da har hun været under sofaen...
    Jeg prøver selvfølgelig men det er svært når hun ikke vil komme ud...
    Desværre havde jeg på en eller anden måde frygtet at det ville ske, når hun kom ind i transportkassen igen.... mønstret er fuldstændigt magen til dengang jeg fik hende hjem....


  • #8   15. okt 2008 Nu ved jeg ikke hvor du normalt har transportkassen stående. Men det er altid en fordel at den står fremme så kattene vænner sig til den og kan gå ud og ind i den som det passer dem. Her i huset står den ene kasse altid fremme.

    Håber at det vil lykkes dig at få fat i hende, det er ikke rart når ens katte bliver angste. Har du ikke noget feliway du kan sprøjte med... det virker beroligende.


  • #9   16. okt 2008 Jeg har en kasse stående netop af samme grund og der ligger som regel altid en kat i den....
    Her til aften har hun været fremme for at spise, men så snart jeg nærmer mig, spæner hun afsted... ihhhh, hvor er det altså synd hun igen er så bange... jeg håber jeg kan nå at vinde hendes tillid i løbet af nogle dage, så det bliver muligt at få hende i kassen igen på torsdag, for de sting skal jo fjernes...
    Jeg har sat Feliway i stikkontakten i morges, så forhåbentligt hjælper det...


  • #10   16. okt 2008 LAD HENDE VÆRE HELT I FRED..... hun skal nok komme når hun igen føler sig tryg....men det tager til....måske meget tid..... men jag hende ikke..... for så varer det bare endnu længere tid.....

  • #11   16. okt 2008 vil sige nåsten det samme som Haneben...

    Men hvis hun vil spise af din hånd så håndfoder hende, men lad endelig være med at tage hende, det vil på den måde give hende tillid til dig...


  • #12   16. okt 2008 Jeg lader hende så vidt muligt gå rundt uden at kontakte hende men jeg kunne godt tænke mig at se hendes sår, derfor prøvede jeg i går at få fat i hende uden held... problemet er at hun skal ha taget sting hos dyrlægen om 1 uge og gruer lidt for hvordan jeg får hende ind i kassen igen... Nå, jeg må vente og se... bare så synd hun bliver så bange, det lille pus....

  • #13   18. okt 2008 Nu er Kaninskind faldet så meget til ro, at hun i går aftes kom op til mig og skulle kæle - og jeg fik kigget på hendes sår og det så fint ud....


  • #14   19. okt 2008 dejligt at høre.... bare forsæt, inden du ser dig om er hun en klisterkat....*GGG*

  • #15   19. okt 2008 Er sket... hun møvlede rundt på mig hele aftenen i går... :o)

    Meeen, på torsdag skal hun ha fjernet sting... bare det så ikke begynder forfra....


  • #16   19. okt 2008 nej, det tror jeg ikke.... at få fjernet sting er jo "peace of cake" i forhold....

  • #17   19. okt 2008 I know... men det er det at hun skal ind i transportkassen og til dyrlæge... tror det var det der skræmte hende fra vid og sans i mandags...

  • #18   19. okt 2008 har du ikke en i din omgangskreds der kan komme hjem til dig og fjerne de sting.....det er altså ikke noget at regne.....

  • #19   19. okt 2008 Nej man kan ikke holde hende, så flipper hun totalt ud og flænser for at slippe fri - hun er jo en vildkat... jeg tror jeg vil ringe til dyrlægen imorgen og snakke med dem, om hun evt. kan få lidt beroligende inden hun skal derop... så vil det osse være nemmere for dem at fjerne stingene...

Kommentér på:
Bange Kat

Annonce