{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Bange kat udendørs {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Jeg har en meget sky/bange kat (Dimse) ..
Jeg flytter i hus inden for et år, og vil da egentlig gerne at alle mine katte kan rende ud og ind af kattelem som de vil..
Problemet er bare at jeg er rigtig bange for at Dimse render i skræk, fordi hun har været indekat i hendes 2 års liv..
Noget jeg kan gøre for at "Sikre" mig hun vender tilbage ?
Jeg ved godt man skal holde dem inde nogen uger før de lukkes ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange kat udendørs
  • #1   27. jun 2011 Jeg vil virkelig anbefale at du indhegner haven - ikke mindst fordi du har en døv kat, der jo vil blive alt for sårbar ved fritløb.


  • #2   27. jun 2011 Nu har jeg lige haft en indekat, der har været ude i 14 dage (ved et uheld). Jeg syntes ikke det var fedt ikke at vide hvor hun var og om hun var ok eller skræmt, man ved heller ikke hvor langt de går og det er jo heller ikke alle mennesker der bryder sig om katte. Jeg holder med de andre i, at en indhegnet have eller løbegård er det bedste for alle dine katte specielt for din døve kat. smiley

  • #3   27. jun 2011 Loven siger at man skal holde sine dyr på sin egen grund.
    Jeg ville lave en løbegård til dem smiley


  • #4   27. jun 2011 Når den tilmed er døv, så ville jeg da slet ikke lukke den ud. Den kan jo ikke orientere sig med alt.
    Når den har været indekat, så fortsæt dog med det. Det gør både dig og katten mere tryg.


  • #5   27. jun 2011 man lukker IKKE en døv kat ud. Det er da fuldstændigt tåbeligt. Hendes nervøsitet vil kun blive endnu større end den er nu. Døve katte, kræver trygge rammer og det er der bestemt ikke udenfor. Det er ganske enkelt alt for farligt for den, meget uansvarligt.

  • #6   27. jun 2011 Der står ingen steder at den er døv - det er hendes anden kat der er det.

  • #7   27. jun 2011 Dimse er ikke døv ?
    Har som barn haft døv udekat, det var ikke noget problem.
    Døv eller hørene, det er altid et sats at lukke sine katte ud. desuden er døve katte altså ikke fuldstændig fjerne. De ser BEDRE og MERE end hørene katte gør, fordi deres andre sanser er stærkere.
    Men tak for svarene, tror jeg vil tage indhegnet have op til stor overvejelse,
    og til jer andre, læs lige hvad det hele handler om, i det jeg skriver, så der ikke bliver misforståelser smiley


  • #8   27. jun 2011 Det er jeg klar over smiley

  • #9   28. jun 2011 Uanset om din kat er døv eller ej, så beskriver du den selv som nervøs og derfor er det ikke en god ide at lukke den ud.

  • #10   28. jun 2011 Læs nu hvad der står.
    Dimse er Nervøs, men IKKE døv.


  • #11   28. jun 2011 Èn døv
    Èn nervøs
    og en tredje.

    (fra profilen)

    Men bortset fra kævl smiley så for katte, der kun er vant til at være inde, vil det blive den rene svir overhovedet at kunne komme ud - indhegning eller ej. Og med én døv og én nervøs kat (udover den tredje kat) ville jeg slet ikke være i tvivl om, at indhegning må være sagen.


  • #12   29. jun 2011 Det er jo lige nettop det jeg skriver Cimmie.

Kommentér på:
Bange kat udendørs

Annonce