{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Kattekamp {{forumTopicSubject}}

Stakkels Tikha er er blev bidt af en anden kat og fik en lille byld deraf, som sprang af sig selv inden vi nåede opdage biddet. Hefter trak hun sig meget fra os og gad ikke snakke med os. vi hastede afsted til dyrlægen og fik anvisninger på rensning og klorhexidin. Det gik godt i nogle dage og hun blev hurtigt glad. Det vendte dog igen og natten til onsdag sov hun ikke oppe ved os eller hilste på os.

Der var kommet en ny meget større byld og hun var meget sky. Så igen hastede vi til dyrlægen det var blevet helt skidt. smiley

Da jeg så Tikha igen blev jeg noget chokeret. Det ser voldsomt ud! Jeg er meget ked af at vi ikke har fanget det tidligere. Hun nå jo have haft ondt meget ondt smiley

Hun har det heldigvis allerede fået det bedre. Og er allerede kontaktsøgende. smiley

Nu er hun indenfor på ubestemt tid. Jeg ved simpelthen ikke om jeg tør at lukke hende ud igen selvom hun elsker det. Der er mange katte besøg på vores grund og ja. Det er øv!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattekamp
  • #1   25. nov 2021 Efter sådan en omgang ville jeg nok lade hende blive inde for altid smiley

  • #2   25. nov 2021 god bedring smiley

    det kan være at du skal overveje at indhegne haven eller lave en løbegård til hende
    for hendes skyld så hun kan få lov til at nyde udelivet uden at komme til skade


  • #3   25. nov 2021 @anja

    Tusind tak. Hun ligger oppe i vores seng nu og slapper af. Så det går bedre. Hun gemmer sig hvis hun er meget

    Vi må se om vi ikke kan ikke finde noget. Vi i et Hus hvor der faktisk ikke er en have men på en skråning med træer. Det lidt svært at forklare men lige med indhegning er det lidt svært at regne ud.

    Tidligere ejer har faktisk bygget sådan en slags ude havestue til de katte de havde. Men vores er ikke specielt imponeret. Så jeg må lægge hovedet i blød for at finde på noget bedre. Måske vi kan peppe den op<3

    Vi må se hvordan. Hun tager det. Kan være hun kan finde sig til rette uden at komme rigtigt ud. Hvis det går rigtig dårligt må vi tage den derfra smiley


  • #4   25. nov 2021 Sikke noget smiley Godt hun kom til dyrlægen.
    Vi katte-sikrede haven for 2 1/2 år siden. Det er til SÅ stor glæde for Tinka og giver dejlig tryghed i forhold til både katte slagsmål og biler på vejen.
    Håber virkelig for jer og hende, at I finder en sikker løsning, hvis hun fortsat skal have udeliv - og det vil hun jo nok gerne, når der er gået lidt tid smiley
    God bedring med hende smiley


  • #5   29. nov 2021 Åh nej hvor synd smiley håber hun allerede har det bedre...
    1. Jeg synes ikke der ligner et bid men en flænge som om hun har hængt i et eller andet.??..
    2. Gustav var også oppe at slås nogle gange i starten med dyrlægebesøg til følge.
    Jeg havde de samme tanker om at holde ham inde, prøvede også men han jamrede og klagede sig.
    Vi har ikke mulighed for at hegne haven ind da vi bor i lejebolig og Gustav elsker at komme ud så jeg tænkte at nogle skrammer i ny og næ måtte være konsekvensen af en kvalitetstilværelse hvor han kan komme ud og være kat..
    MEN efterhånden har han lært at begå sig og undgå slagsmål selvom han ikke tåler andre katte på hans territorium.
    Han jager dem bare væk og det er det.
    Det er yderst sjældent at det kommer til slagsmål nu om dage.
    Så det er jo godt smiley


  • #6   2. dec 2021 Gør jer alle sammen en tjeneste og lav en løbegård eller hegn haven ind. 180 cm med skråt indhug foroven som hos tigerne i Knuthenborg (bare noget billigere og mindre) i 45 graders vinkel med trådnet som er længere end træet det er sat fast på. Så er der en god chance for at hun bliver inde og de andre ude. Der går næppe lang tid før hun opdager at kun hende selv kommer der

  • #7   2. dec 2021 Kan se du nævner en udestue. Jeg kan godt forstå de ikke er imponerede hvis der ikke er noget til katte derude.

    Hvis I indretter med store grene - evt træstamme. Stort kradsetræ olign samt liggepladser og diverse aktiviteter så skulle det være i vinkel


  • #8   30. dec 2021 @Morten R

    Dyrlægen kunne konstaterer at Tikha var blevet bidt flere gange ned af skulderen. Det lange ar skylde drænet de lagde i da der var var meget betændelse grundet de mange bid. Hverken vi eller dyrlægen havde opdaget det første gang vi kom og den første byld helede også fik op men så kom de næste jo smiley

    Tikha har det rigtig godt nu. Vi har indtil videre holdt hende inde udover en enkelt gang, hvor hun selv kom hurtigt selv slap ud og kom meget hurtigt tilbage. det er gået godt. Det kræver dog en del mere aktivering fra vores side men det er godt indtil videre.

    På sigt må vi se hvad kan gøre med med et udendørs areal eog hvordan vi evt får hegnet ind så. Hun ikke er begrænset til få kvadratmeter i sådan en kattegård. Vi kan ikke lige gennemskue det lige nu da vi har et kæmpe renoveringsprojekt og grunden er også noget for sig selv smiley

    Indtil videre har vi fået bygget et kattetræ. Vi mangler bare det sidste. Tænker lidt mere reb og en plade mere at ligge på. Og lidt finesse. Hun er hel vil med det så tænker dem vil vi lave lidt flere af. smiley


  • #9   30. dec 2021

    profilbillede
  • #10   30. dec 2021

    profilbillede
  • #11   30. dec 2021

    profilbillede
  • #12   30. dec 2021 Godt du holder hende inde og på den måde passer på hende smiley

  • #13   30. dec 2021 wow det ser godt ud smiley

    godt at I passer godt på hende

    kender I evt denne side
    https://www.omlet.dk/shop/katte_produkter/l%C3%B8beg%C3%A5rd_til_katte/
    der er mange som er rigtig godt tilfredse med løbegårde derfra, og så er de nemme at sætte op og kan flyttes


  • #14   31. dec 2021 Nå det var drænet man kunne se....
    Men godt i har styr på det og bedre at hun har det godt nu. smiley


Kommentér på:
Kattekamp

Annonce